نظارت بر رسانه های اجتماعی چیست؟ بهترین روش ها و ابزارهای قدرتمند [2022]

نظارت بر رسانه های اجتماعی چیست؟ بهترین روش ها و ابزارهای قدرتمند [2022]

آنها در مورد شرکت شما صحبت می کنند. بله، در حال حاضر، شخصی در مورد محصول، برند یا خدمات شما در پلتفرم های رسانه های اجتماعی پست می گذارد. آیا می خواهید بدانید آنها چه می گویند؟ ذکر مثبت است یا منفی؟ می توانید به راحتی با آن آشنا شوید. تنها چیزی که نیاز دارید یک ابزار عالی نظارت بر رسانه های اجتماعی است.

نظارت بر رسانه های اجتماعی یک تغییر دهنده بازی است. به خصوص از زمانی که مصرف کنندگان از خرید آفلاین به خرید آنلاین رفتند و تجارت الکترونیک را در خط مقدم خرده فروشی قرار دادند. و اینجاست که نظارت بر رسانه‌های اجتماعی وارد می‌شود. جالب به نظر می‌رسد؟ بیایید وارد شویم!

در اینجا راهنمای نظارت بر رسانه است:

نظارت بر رسانه های اجتماعی (و تجزیه و تحلیل) چیست؟

نظارت بر رسانه های اجتماعی، نظارت بر کلمات کلیدی در پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای جستجوی ذکر کلمات کلیدی از پیش تعریف شده است. ما آن را گوش دادن اجتماعی نیز می‌نامیم، زیرا به شما امکان می‌دهد هر نام تجاری حاوی نام تجاری خود را زیر نظر داشته باشید.

چه کلمات کلیدی ارزش پیگیری دارند؟ در تجارت، آنها را می توان به موارد زیر متصل کرد:

  • نام تجاری
  • محصول
  • خدمات
  • صنعت
  • مدیر عامل
  • کسب و کار
  • کسب و کار
  • رقبا[196590009] 6 رقبا
  • 19659017]منابع ذکر رسانه های اجتماعی به ابزاری که انتخاب می کنید بستگی دارد. Brand24 فیس بوک، اینستاگرام، توییتر، یوتیوب، تیک تاک، ردیت را نظارت می کند.

    این همه چیز نیست. این ابزار همچنین پادکست‌ها، خبرنامه‌ها، پلتفرم‌ها و وب‌سایت‌ها، مانند سایت‌های خبری، سایت‌های بررسی، انجمن‌های گفتگو، وبلاگ‌ها و سایر منابع در دسترس عموم را ردیابی می‌کند.

    Brand24 یک ابزار نظارت بر رسانه‌های اجتماعی است که نام‌ها را در توییتر، فیسبوک، اینستاگرام، ردیت و موارد دیگر ردیابی می‌کند! .

    بعضی از آنها عبارتند از: 

    • معیارهای حجم
    • معیارهای تعامل
    • معیارهای احساسات 
    • معیارهای تأثیر 
    • 59+09 حضور آنلاین
    • 09+0 حضور آنلاین!

    به لطف تجزیه و تحلیل، می‌توانید نتایج درستی بگیرید و آن‌ها را در استراتژی رسانه‌های اجتماعی خود پیاده کنید.

    کاربردهای مختلفی از نظارت بر رسانه‌های اجتماعی در تجارت وجود دارد. نکته مهم در مورد آن این است که در بسیاری از زمینه های کسب و کار کمک می کند:

    بسیاری از مشتریان Brand24 از آن برای یافتن مکالمات مرتبط، ایجاد روابط قوی با فالوورها، تولید محتوای بهتر و به طور کلی، تبلیغ آنلاین برند خود استفاده می کنند.

     نظارت بر رسانه های اجتماعی چگونه کار می کند؟ اینفوگرافیک
    نظارت بر رسانه های اجتماعی چگونه کار می کند؟ اینفوگرافیک

    نظارت بر رسانه‌های اجتماعی چگونه کار می‌کند؟

    کلمه نظارت می‌تواند معانی منفی داشته باشد، اما نگران نباشید – ردیابی رسانه‌های اجتماعی کاملاً قانونی و مطابق با RODO است. برخی از ابزارها، مانند ابزار ما، توسط فیس بوک بازبینی و تایید شدند تا آنها، ما، استانداردهای حریم خصوصی و امنیتی را رعایت کنیم. پلتفرم های رسانه های اجتماعی تقریباً در زمان واقعی در جستجوی کلمات کلیدی از پیش تعریف شده.

    برای من، سه جنبه اصلی برای گوش دادن اجتماعی وجود دارد:

    • راه‌اندازی. اول از همه، با راه اندازی یک پروژه شروع می شود. شما باید کلمات کلیدی را که می خواهید در رسانه های اجتماعی ردیابی کنید، ارائه دهید. اغلب یک راه‌اندازی پیشرفته با کلمات کلیدی ضروری و حذف شده وجود دارد که می‌تواند برای مشخص‌تر کردن درخواست شما استفاده شود.
    • جمع آوری. ثانیا، این ابزار ذکرها را در داشبورد جمع آوری می کند. معمولاً فیلترهای زیادی وجود دارد که می توانید از آنها برای پاکسازی، گروه بندی، علامت گذاری، حذف نام های جمع آوری شده استفاده کنید. به غیر از داشبورد، می‌توانید به شکل‌ها و مقادیر مختلف اشاره‌ها را مستقیماً به صندوق ورودی خود دریافت کنید: گزارش‌های روزانه، هفتگی یا بی‌درنگ.
    • تجزیه و تحلیل. سوم، تجزیه و تحلیل وجود دارد. این بستگی به یک ابزار دارد، زیرا ابزارهای مختلف داده های مختلف را تجزیه و تحلیل می کنند. برخی از ابزارها معیارهای حجم، تعامل، دسترسی، احساسات و تأثیر اشاره‌های رسانه‌های اجتماعی را تجزیه و تحلیل می‌کنند.

    با داده های نظارتی خود چه کاری می توانید انجام دهید؟

    خیلی. این یک موضوع دیدگاه و نحوه استفاده از داده ها است. البته، ردیابی ذکر نام تجاری یکی از رایج ترین دلایلی است که بازاریابان رسانه های اجتماعی از ابزارهای شنیداری اجتماعی استفاده می کنند. اما می‌توانید کارهای بیشتری با آن انجام دهید.

    در اینجا چند کار وجود دارد که می‌توانید با نظارت بر عبارات مختلف انجام دهید:

    • نظارت بر نام تجاری یا نام شرکت خود – ببینید مخاطبان شما کجا در مورد شما صحبت می‌کنند و محتوا و تبلیغات بیشتری را توزیع کنید. آنجا. درباره نوع مخاطبی که دارید بیشتر بدانید. ببینید مخاطبانتان درباره شما چه می گویند و شهرت خود را مدیریت کنید. ببینید چگونه از آن استفاده می شود. این به شما کمک می کند زاویه مناسبی برای تبلیغ محصول خود پیدا کنید یا در صورت لزوم آن را در بازار تغییر دهید. مشتریان شما ممکن است فکر کنند که این بالش مسافرتی ماشین بهتری می‌سازد.
    • فکر می‌کنید شخصیت برند شما خنده‌دار دیده می‌شود؟ ممکن است مخاطبان شما فکر کنند که شما «بی‌تحرک‌تر» هستید.
    • این بینش‌ها می‌تواند به شما کمک کند ببینید آیا باید موقعیت محصول خود را تغییر دهید یا برند خود را در استراتژی‌های بازاریابی خود تغییر دهید. یک #هشتگ #هشتگ خود را زیر نظر بگیرید تا ببینید چند وقت یکبار از آن استفاده می‌شود و صحبت‌ها در مورد چیست.
    • محصولات مشابه را بررسی کنید – ببینید مردم درباره محصولات مشابه شما چه می‌گویند. آیا آنها بهتر هستند؟ آیا آنها بدتر هستند؟ اینها بینش های کلیدی هستند که تیم تحقیق و توسعه شما باید ببیند.
    • تأثیرگذاران کلیدی را بیابید – افرادی هستند که روندها را تعیین می کنند و افرادی هستند که آنها را دنبال می کنند. اگر هنوز یک ترند نیستید، حداقل با پیروی از تأثیرگذاران مهم صنعت به‌روز باشید.
    • رقبا را تجزیه و تحلیل کنید – ببینید در کجا کوتاهی می‌کنند، و این ممکن است چیزی باشد که می‌توانید با شرکت خودتان پوشش دهید.[19659009] مدیران کلیدی در شرکت شما – به احتمال زیاد مدیر عامل یا متخصص روابط عمومی شما در مورد شرکت شما صحبت می کنند… آنچه را که می‌گویند نظارت کنید و ببینید مردم چگونه واکنش نشان می‌دهند.

    Brand24 را راه‌اندازی کنید و گوش دادن اجتماعی را شروع کنید. آنچه را که مشتریان در مورد محصولات، خدمات و برند شما می‌گویند، کشف کنید!

    بهترین شیوه‌های نظارت بر رسانه‌های اجتماعی

    نمی‌دانید چگونه می‌توانید بیشترین بهره را از نظارت بر رسانه‌های اجتماعی ببرید؟ این کاملا آسان است. در اینجا نکات مهم من برای کمک به شما در راه اندازی یک پروژه عالی و ارزش گذاری از آن وجود دارد.

    01 تصمیم بگیرید که چرا نظارت می کنید

    گوش دادن به رسانه های اجتماعی در بسیاری از فضاها، از جمله خدمات به مشتریان، دریافت بازخورد مشتری، و پیگیری پیشرفت کمپین های هشتگ خود.

    آیا می توانید از آن برای همه موارد بالا استفاده کنید؟ البته – شما می توانید از داده های نظارت اجتماعی برای خیلی بیشتر از آن استفاده کنید! این فقط یک یادآوری است که داشتن یک برنامه ایده خوبی است (شاید چندین طرح، یکی برای هر کاربری متفاوت)، یا ممکن است از همه داده‌ها غرق شده و گیج شوید.

    به من اعتماد کنید، این اتفاق می‌افتد.[19659003]بنابراین ابتدا یک استراتژی نظارت بر رسانه های اجتماعی تنظیم کنید!

    02 ابزاری را انتخاب کنید که هم با بودجه و هم با نیازهای شما مطابقت داشته باشد

    ابزارهای شنیداری اجتماعی زیادی در بازار وجود دارد.

    ابزارهای رایگان (مانند Google) هشدارها، TweetReach و غیره) گزینه‌هایی هستند، در حالی که ابزارهای ارزان قیمت (مانند Brand24) تا 100 دلار در ماه هزینه دارند. ابزارهای متوسط ​​می‌توانند حدود 800 دلار در ماه هزینه داشته باشند، در حالی که ابزارهای گران‌تر با خدمات کامل معمولاً با مشاوران شخصی ارائه می‌شوند، اما معمولاً حدود 1000 دلار در ماه هزینه دارند.

    همه ما ابزارهای رایگان را دوست داریم زیرا، خوب، آنها رایگان هستند. اما متأسفانه، آنها همچنین اکثر نتایج را بازیابی نمی کنند. من کتاب Oryx and Crake را با نرم‌افزار نظارت بر رسانه‌های اجتماعی رایگان و همچنین ابزار پولی Brand24 (رایگان برای امتحان) زیر نظر گرفتم. نتایج برای Oryx and Crake در حالی که Brand24 14 نتیجه را بازیابی کرد. این یک تفاوت 350٪ است. یک ابزار رایگان ممکن است برای برخی از کاربران کافی باشد، اما آن را برای اکثر کسب و کارها کاهش نمی دهد. و سطوح مختلف خدمات قابلیت‌های متفاوتی را ارائه می‌دهند، بنابراین بهتر است از اطراف خرید کنید. برای آزمایش های رایگان ثبت نام کنید (و در واقع از ابزار استفاده کنید). سپس برای مشاوره برنامه ریزی کنید و سؤال بپرسید.

    نکته این است که مطمئن شوید ابزاری را انتخاب می کنید که هم با بودجه و هم نیازهای شما مطابقت دارد. نام برند یا شرکت، محصول و #هشتگ شما. بستگی به این دارد که چرا نظارت می‌کنید.

    برای ارائه خدمات به مشتریان، باید همه موارد بالا را زیر نظر داشته باشید. شرکت یا برند شما همیشه در یک سوال یا شکایت برچسب گذاری نمی شود و شما نمی خواهید مشتریان ناراضی احساس نادیده گرفته شدن کنند. حتی یک پاسخ سریع برای اذعان به ناامیدی آنها می تواند کمک کند، مانند این:

    کلمات کلیدی بالا را زیر نظر بگیرید و ابزار گوش دادن اجتماعی شما را از هر گونه مکالمه و شکایت آگاه می کند. شما برچسب گذاری نشده اید.

    اگر به دلایل دیگر نظارت می کنید، ممکن است برای بازیابی داده های مرتبط به کلمات کلیدی متفاوتی نیاز باشد.

    کلمات کلیدی خود را با دقت انتخاب کنید. در اینجا چند کلمه کلیدی رسانه های اجتماعی وجود دارد که باید آنها را ردیابی کنید.

    04 املا و علائم نگارشی را بررسی کنید

    ممکن است شما املای خوبی باشید اما این لزوما برای مخاطبان شما صادق نیست. بین Tofurkey و Tofurky، آیا مطمئن هستید که می‌دانید کدام املا به مارک و کدام یک به جایگزین گوشت عمومی اشاره دارد؟ و نقطه گذاری علاوه بر این، کلمات کلیدی با املای نادرست و همچنین کلمات کلیدی با املای صحیح و نام‌های مستعار رایج را اضافه کنید.

    05 از کلیدواژه‌های مورد نیاز استفاده کنید

    این به ویژه زمانی مفید است که می‌خواهید بدانید مردم درباره شرکت یا محصول شما چه می‌گویند. شرکت ها و محصولات.

     نحوه استفاده از کلمات کلیدی مورد نیاز در ابزار گوش دادن اجتماعی
    نحوه استفاده از کلمات کلیدی مورد نیاز در ابزار گوش دادن اجتماعی

    برای مثال، برای بازیابی نتایج مکالماتی که نایک را با ریباک مقایسه می‌کنند، پروژه‌ای ایجاد می‌کنم که مکالمات مربوط به نایک را نظارت می‌کند. سپس، Reebok را به عنوان کلمه کلیدی مورد نیاز وارد می‌کنم. با این کار نتایجی به دست می‌آید که هم نایک و هم ریباک را مورد بحث قرار می‌دهند.

    از ابزار نظارت بر رسانه‌های اجتماعی برای کشف نام‌های تجاری و محصولات استفاده کنید. راه های مختلفی برای گفتن یک چیز وجود دارد. کلمات جدید را می توان به جای دیگران برای برقراری یک پیام استفاده کرد.

    من همین فکر را در 3 جمله مختلف بیان کردم. و من فقط یک نفر هستم تمام راه‌های مختلفی را تصور کنید که اعضای مختلف مخاطبان می‌توانند درباره شما صحبت کنند یا توصیه‌هایی بخواهند:

    • در جستجوی توصیه‌هایی برای کفش‌های پیاده‌روی خوب
    • درباره کفش‌های پیاده‌روی خوب به توصیه‌هایی نیاز دارید
    • از کجا می‌توانم کفش‌های پیاده‌روی خوب پیدا کنم؟
    • از کجا می‌توانم کفش‌های پیاده‌روی خوب بخرم؟
    • آیا می‌توانید کفش‌های پیاده‌روی خوب را توصیه کنید؟

    وقتی از کلمات کلیدی دم بلند استفاده می‌کنید، نتایج شما را به میزان قابل توجهی محدود می‌کند و ممکن است نتایجی را که مرتبط هستند نیز حذف کنید.

    سابق. نظارت «نیاز به توصیه‌هایی در مورد کفش‌های پیاده‌روی خوب» نتایج مربوط به «از کجا می‌توانم کفش‌های پیاده‌روی خوب بخرم» را حذف می‌کند. مگر اینکه هر دو عبارت را زیر نظر داشته باشید.

    07 نتایج شنیداری اجتماعی خود را پاک کنید

    این بخش مهم است زیرا به ابزار نظارت اجتماعی شما کمک می کند تا نتایج دقیق تری جمع آوری کند. برای اطمینان از دریافت بالاترین کیفیت ذکر.

    چگونه این کار را انجام دهیم؟ چند مرحله بعدی شامل روش‌های خوبی برای تمیز کردن نتایج شماست.

    یک یا دو روز برای مشاهده نتایج خود وقت بگذارید

    کافی نیست کلمات کلیدی خود را انتخاب کنید، آنها را در پروژه ردیابی رسانه‌های اجتماعی خود وارد کنید و دوباره وارد سیستم نشوید. تا یک هفته بعد گوش دادن اجتماعی، حداقل تا حدودی، یک فرآیند فعال است.

    چگونه نتایج شنیداری اجتماعی خود را پاکسازی کنیم
    چگونه نتایج شنیداری اجتماعی خود را پاکسازی کنیم

    هر کدام را شروع کنید. پروژه نظارت اجتماعی از قبل این نه تنها داده های تاریخی را در اختیار شما قرار می دهد، بلکه به شما امکان می دهد چند روز اول را صرف مشاهده نتایج خود کنید و به دنبال راه هایی برای تنظیم دقیق و بهینه سازی پروژه خود باشید.

    ببینید کلمات کلیدی و تنظیمات فعلی شما چه نوع نتایجی دارند بازیابی برای مشاهده یک یا دو روز وقت بگذارید.

    به دنبال نتایج نامربوط بگردید

    نتایج نامربوط ممکن است چند شکل به خود بگیرند، به خصوص اگر کلمات کلیدی که شما نظارت می کنید منحصر به فرد نباشند.

    برای مثال، من یک تنظیم کردم. پروژه نظارت بر نام تجاری Dove.

    از آنجایی که من شخص رباتی عملی هستم، به این نکته اشاره کردم که حداقل یک بار در روز برای چند روز اول وارد پروژه خود شوم. و این کار خوبی است که انجام دادم!

    اولین باری که پس از راه‌اندازی پروژه وارد سیستم شدم، ابزار نظارت بر رسانه‌های اجتماعی من قبلاً نتایج زیادی را در Dove بازیابی کرده بود.

    بیشتر آنها. درباره نام تجاری Dove بودند. اما برخی از آنها به این شکل بودند:

    چگونه نتایج نامربوط را جستجو کنیم
    نظارت رسانه های اجتماعی - پست اینستاگرام

    نتایج خود را برای ذکر نامربوط مانند این پاک کنید؟

    از کلمات کلیدی مستثنی شده استفاده کنید

    به سرعت کامرون را به‌عنوان یک کلمه کلیدی استثنا شده وارد کردم. این تضمین می‌کند که اگر کلمه کلیدی کامرون نیز در همان نتیجه ظاهر شود، پروژه شما نتایج حاوی Dove را بازیابی نمی‌کند. (نتایج درباره Dove Cameron این پروژه را سرگرم‌کننده‌تر می‌کند، اما متأسفانه، این نتایج مرتبط نیستند.)

    چگونه از کلمات کلیدی حذف‌شده در ابزار نظارت بر رسانه‌های اجتماعی استفاده کنیم
    نحوه استفاده از کلمات کلیدی حذف شده در ابزار نظارت بر رسانه های اجتماعی

    حذف دستی نتایج نامربوط

    گاهی اوقات حذف دستی نتایج نامربوط سریعتر و آسان تر است. نتایج

    چگونه دامنه‌ها را مسدود کنیم و نویسندگانی را که نتایج نامربوطی به شما می‌دهند بی‌صدا کنیم
    چگونه دامنه‌ها را مسدود کنیم و نویسندگانی را که نتایج نامربوطی به شما می‌دهند نادیده بگیریم[19659086]اگر متوجه شدید که تعدادی از نتایج نامربوط شما از دامنه‌ها یا وب‌سایت‌های خاصی می‌آیند، آن‌ها را مسدود کنید!

    برای مثال، در پروژه Dove خود، نتایجی را دریافت کردم که در آن «dove» تو بودی. sed به عنوان یک فعل و من متوجه شدم که آنها از دامنه ای در مورد ورزش می آیند ("او کبوتر برای گرفتن توپ، سفر با سرعت کم").

    من دامنه را مسدود کردم و ابزار بازیابی نتایج نامربوط از آن سایت را متوقف کرد.

    از کلمات کلیدی مورد نیاز برای پاک کردن نتایج خود استفاده کنید

    کلمات کلیدی مورد نیاز مربوط به محصول خود را اضافه کنید یا برای پاک کردن نتایج خود #هشتگ را اضافه کنید. کلمات کلیدی برای تمیز کردن نتایج” class=”wp-image-108760″ />

    چگونه از کلمات کلیدی لازم برای پاکسازی نتایج خود استفاده کنیم

    به عنوان مثال، برای دریافت نتایج خاص تر از Dove، کلیدواژه های مورد نیاز مانند مرطوب کننده یا هر کمپین #هشتگ Dove را می توان برای بازیابی موارد خاص اضافه کرد. نتایج.

    08 تمام ویژگی‌های ابزار گوش دادن اجتماعی را کاوش کنید

    در طول دوره آزمایشی رایگان خود با این ابزار بازی کردید و هر سؤالی داشتید پرسیدید. اکنون که بهترین ابزار را برای کسب و کار خود انتخاب کرده اید، واقعاً برای آشنایی با آن وقت بگذارید. اجازه ندهید هیچ ویژگی از بین برود.

    شما ممکن است تجزیه و تحلیل های معنی دار، فیلترهای مفید، گزارش های PDF به سرعت تولید شده و معیارهای مهمی مانند این ها را از دست بدهید: 

    قویاً شما را تشویق می کنم تمام ویژگی های اجتماعی خود را بررسی کنید. ابزار نظارتی ارائه می دهد. علاوه بر این، ارزش بررسی آخرین به روز رسانی ها و ویژگی ها را دارد. به عنوان مثال، از سال 2021، Brand24 معیار جدیدی به نام امتیاز حضور ارائه کرده است: 

    امتیاز حضور - ویژگی توسعه‌یافته توسط ابزار شنیداری رسانه‌های اجتماعی Brand24

    خلاصه

    ما هر یک از ۱۶ نکته نظارت بر رسانه‌های اجتماعی را که برای شما گردآوری کرده‌ام بررسی کرده‌ایم. من سعی کردم بخش‌های مختلف فرآیند را پوشش دهم.

    به نظر من، گوش دادن اجتماعی چیزی است که هر بازاریاب رسانه‌های اجتماعی باید آن را امتحان کند. پیگیری مکالمات آنلاین درباره شرکتتان، انجام تجزیه و تحلیل احساسات برند، نوشتن پست های رسانه های اجتماعی جذاب، توسعه بازاریابی محتوای بهتر، و غنی سازی تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی بسیار مفید است.

    البته، مزایای بسیار بیشتری وجود دارد. بالا، بیایید نگاهی به خلاصه‌ای سریع بیندازیم:

    • قبل از ایجاد پروژه، یک طرح کلی نظارت بر رسانه‌های اجتماعی ایجاد کنید
    • ابزاری را انتخاب کنید که متناسب با نیازها و بودجه شما باشد
    • برای یک دوره آزمایشی رایگان ثبت نام کنید
    • ]کلمات کلیدی خود را با دقت انتخاب کنید
    • نتایج خود را پاک کنید
    • از ویژگی هایی که ابزار شما ارائه می دهد بهره ببرید
    • نتایج را به طور مداوم بررسی کنید

    امیدوارم این پست برای شما مفید بوده باشد. از این نکات برای به دست آوردن نتایج با کیفیت بالا از نظارت بر رسانه آنلاین استفاده کنید.