معیار در تجارت چیست؟ جواب کاملاً ساده است. محک رقابتی فرایند مقایسه شرکت شما در برابر رقبا برای شناسایی بهترین شیوه های صنعت شما است. این فرایند می تواند از چندین طریق برای شرکت شما سود ببرد – می تواند به تولید ایده های جدید برای بهبود عملیات و فروش کمک کند ، فن آوری های جدیدی را کاهش دهد که هزینه ها را کاهش دهد یا وفاداری و رضایت مشتری را تقویت کند. نتیجه فرایند محک ، از بین بردن شکاف در خدمات یا کسب مزیت رقابتی است.
مزایای بارز از محک رقابتی وجود دارد.
محک رقابتی اطلاعات حیاتی در مورد شغل خود به شما می دهد. برای انجام یک معیار محک ، لازم است یک نمای کلی از عملکرد شرکت خود در سطوح مختلف داشته باشید.
پس از جمع آوری داده ها ، می توانید مناطقی را که می توانید بهبود ببخشید ، شناسایی کنید تا یک قدم جلوتر از رقبای خود بمانید. شما به راحتی می توانید فضایی را که رقبای شما با آن مشکل دارند مشخص کنید و بتوانید تجارت خود را پیش بکشید.
روش های مختلفی وجود دارد که می توانید معیار رقابتی را پیاده سازی کنید. مشهورترین آنها عبارتند از:
- معیار پردازش – جایی که شما حیاتی ترین فرآیندها را مشخص می کنید و آنرا تجزیه می کنید تا بهترین شیوه ها را در مشاغل شخصی خود بگنجانید ؛
- معیار عملکرد – جایی که به دنبال نتایج فعالیتهای مختلف بازاریابی هستید. [19659007] محک استراتژیک – از این نوع معیار برای مقایسه رویکردهای مختلف برای فعالیتهای اصلی تجارت استفاده می شود.
این چیزهایی است که شما باید در مورد معیار رقابتی بدانید.
معیار رقابتی چیست؟
محک رقابتی یک فرایند مقایسه شرکت شما با رقبای شما با تجزیه و تحلیل مجموعه ای از معیارهای از پیش تعریف شده است.
محک رقابتی به شما کمک می کند تا عملکرد مارک خود را ارزیابی کرده و با قرار دادن اعداد در متن مناسب ، نتایج را بهتر درک کنید.
روند محک رقابتی کمی فراتر از مقایسه اعداد می رود. اگر می خواهید بینش های عملی بدست آورید ، باید به بهترین کارهایی که نتایج را ممکن می سازد نیز توجه کنید.
یک تجزیه و تحلیل کامل از معیارهای رقابتی ، اطلاعات لازم را برای توسعه بیشتر شرکت شما به شما ارائه می دهد.
چگونه می توان یک تحلیل محک رقابتی انجام داد؟
چندین مرحله وجود دارد که باید طی کنید.
اولین کسی که باید معیارهای مناسب را انتخاب کند. یکی از بارزترین گزینه ها شاخص عملکرد کلیدی از قبل موجود است. این یک نقطه شروع خوب است زیرا احتمالاً مدتی است که آن را رصد کرده اید ، و داده های موثقی را دریافت کرده اید.
اما از خود این سوال را بپرسید – دقیقاً چه چیزی را می خواهید محک بزنید؟
اگر هدف خاصی دارید در نظر بگیرید درباره معیارهایی که آن هدف را همراهی می کنند فکر کنید. اگر می خواهید در زمینه خدمات به مشتریان یا حفظ مشتری معیارهای خود را محک بزنید ، باید معیارهای عملکردی مانند نرخ خفگی یا زمان پاسخ نخست را جمع کنید.
شما باید در مورد معیارهایی فکر کنید که سیگنال های اولیه برای بیشتر هستند. مشکلات یا فرصتهای مهم . آیا اخیراً تعداد مشترکین خبرنامه ایمیل شما کاهش یافته است؟ رقبای شما ممکن است استراتژی جدیدی را اجرا کنند که برای مشتریان هدف شما بسیار جذاب تر باشد. یا شما از آخرین روند بازاریابی عقب افتاده اید. برای به روز ماندن ، باید تحقیق کنید.
چگونه معیار های رقابتی را انتخاب کنید؟
اولین قدم برای محک رقابتی باید معیارهای مناسب را برای اندازه گیری انتخاب کند.
راه کمترین مقاومت ، اندازه گیری معیارهایی است که قبلاً به طور مرتب دنبال می کنید. شما احتمالاً مجموعه خوبی از داده های تاریخی و مجموعه ای مناسب از ابزارهایی را که با آنها آشنا هستید ، دارید.
اما انجام یک تحلیل رقابتی فرصتی به شما می دهد تا به معیارهای مختلفی که تاکنون از آن غافل هستید ، نگاهی بیندازید. شما باید معیارهایی را انتخاب کنید که بینش هایی را در اختیار شما قرار دهد که به شما در رهبر صنعت کمک می کند.
نگاهی به سهم صدا بیندازید. افت ناگهانی در این اندازه می تواند نشانگر این باشد که شما باید تاکتیک های بازاریابی خود را تنظیم کنید. با تجزیه و تحلیل سهم رقبای خود از صدا ، می توانید رهبران صنعت را شناسایی کرده و فعالیت های آنها را تحلیل کنید.
البته پاسخ به مشکلات شما کپی کردن از رقبای خود در هر حرکتی نیست. اما هرچه بیشتر بدانید ، تصمیمات بهتری اتخاذ خواهید کرد.
چگونه رقبای معیار را انتخاب کنیم؟
اگر مطالعه محک شما موفقیت آمیز باشد ، شما باید شرکت های مناسبی را انتخاب کنید که در برابر محک بزنند. شما می توانید رقبا را به چهار گروه تقسیم کنید:
این بسیار ساده است. شما باید به شرکتهایی با اندازه مشابه و در یک صنعت مشابه نگاهی بیندازید. شما می توانید محصولات و خدمات را با یکدیگر مقایسه کرده و ببینید که آیا آنها ایده های پیشگویی کننده ای را ارائه داده اند.
این ها برجسته ترین شرکت ها هستند. مشاغل مورد علاقه شما هنگام بزرگ شدن است. آنها قبلاً کارهای زیادی انجام داده اند و پایه هایی را دارند که می توانید بر اساس آن عملیات خود را پایه گذاری کنید. دانستن نحوه عملکرد آنها به شما کمک می کند تا یکی از آنها شوید.
مشکل تقریباً کلیه شرکت های کوچک که تازه شروع به کار کرده اند فقدان بودجه سرمایه گذاری است. اما این همچنین یکی از مهمترین مزایای آنها است. آنها باید خلاق باشند زیرا گاهی اوقات آنها به راحتی نمی توانند راه حل های گران قیمت و قابل اعتماد را ارائه دهند. هک شدن رشد پاسخی برای بودجه تنگ بازاریابی بود.
علاوه بر این ، شرکت های کوچکتر ممکن است روزی با شما روبرو شوند ، و از طریق معیار دقیق ، شما را از امنیت خارج نمی کنید.
- رهبران در یک طاقچه خاص
شرکت هایی از صنایع کاملاً متفاوت می توانند بینش ارزشمندی نیز ارائه دهند. آنها می توانند رهبر یک فرآیند مشخص تجاری باشند. این رویکرد بنچمارک استراتژیک نامیده می شود. به دنبال فراتر از صنعت اصلی شرکت به شرکت هایی که به دلیل عملکرد در سطح جهانی در یک زمینه خاص مشهور هستند.
آیا به نمونه نیاز دارید؟ این یکی است! ما اخیراً به دنبال راهی برای دلجویی از خبرنامه خود بوده ایم. البته ، ما تحلیل کردیم که رهبران صنعت SaaS چه چیزی را ارسال می کنند ، اما بعد از آن ما را تحت تأثیر قرار داد – چرا خودمان را فقط به یک شاخه محدود می کنیم؟ ما فهمیدیم که رهبر غیرقابل انکار در بازی های خبرنامه نیویورک تایمز است. بنابراین ما در حال حاضر در حال تجزیه و تحلیل استراتژی آنها هستیم ، و چه کسی می داند ، ممکن است بخش هایی از آن وجود داشته باشد که بتوانیم آنها را پیاده سازی کنیم.

چگونه می توان داده های محک رقابتی را ردیابی کرد؟ [19659002] اکنون ما در سخت ترین قسمت مشکل هستیم. شما دقیقاً چگونه می توانید به تمام اطلاعات مورد نیاز برای تجزیه و تحلیل معیار رقابتی دسترسی داشته باشید؟
به نظر می رسد کار بسیار دشواری است. برای مبتدیان ، شرکت ها نمی خواهند اطلاعاتی را که در معیار عملکرد خود استفاده می کنید ، فاش کنند. خوشبختانه ، ابزارهای زیادی وجود دارند که به شما کمک می کنند اطلاعات مورد نیاز خود را بدست آورید.
معیارهای SEO
اجازه دهید با معیارهای SEO شروع کنیم. این اطلاعات از اطلاعات در دسترس عموم است و بسیار مفید است.
ابزاری مانند SEMrush سایت شما را در برابر رقبای اصلی صنعت شما تجزیه و تحلیل کرده و تمام داده ها را در یک گزارش خوانا تحویل می دهد. شما می توانید اطلاعات مربوط به اقتدار دامنه ، شکاف کلمه کلیدی ، تعداد بک لینک ها را بدست آورید ،
نقطه ضعف داده ها این است که شما باید بیشتر ابزارها را پرداخت کنید.
نظارت بر اینترنت
کلید موفقیت پرونده محک در حال انجام تحقیقات مناسب است. اطلاعات زیادی در آنجا وجود دارد ، تنها مشکل یافتن آنهاست. در اینجا راه حل ابزاری برای نظارت بر اینترنت مانند Brand24 است. وقتی یک پروژه تنظیم می کنید ، ابزار تمام ذکرها را با کلمات کلیدی داده شده جمع آوری می کند. شما هیچ به روزرسانی مانند انتشار مطبوعات ، گزارش فروش و یا ذکر رسانه های اجتماعی را از دست نخواهید داد.
نام تجاری24 این موارد را جمع آوری و تجزیه و تحلیل خواهد کرد. شما می توانید اطلاعات مربوط به:
- حجم ذکر [
- احساسات ذکر
- رسانه های اجتماعی به
- برسد به [تعداد19659007] تعداد و نوع تعامل
- سهم صدا
- برترین پروفایل های عمومی ذکر کلمه کلیدی
- امتیاز نفوذ
می دانم که حجم اطلاعات می تواند کاملاً ارعاب کننده باشد ، اما ما شما را تحت پوشش قرار داده ایم. در Brand24 می توانید فیلترها را برای پروژه خود اعمال کنید و فقط داده های مورد نیاز را تجزیه و تحلیل کنید.
با استفاده از ابزار نظارت بر رسانه ها برای محک رقابتی ، داده های مورد نیاز برای اندازه گیری سهم صدا ، آگاهی از برند ، احساسات برند ، رضایت مشتری را به شما ارائه می دهیم. و به رسانه های اجتماعی می رسند.
تجزیه و تحلیل رقابتی را شروع کنید! Brand24 یک آزمایش 14 روزه رایگان ارائه می دهد (بدون نیاز به کارت اعتباری)
شرکت های حرفه ای
راه دیگر برای دستیابی به داده های مورد نیاز شما استخدام متخصصان است. شرکت هایی مانند رفتار Nielsen یا Ipsos می توانند داده های معیار را برای شما فراهم کنند.
Survey
شما می توانید سعی کنید همه این کارها را به تنهایی انجام دهید. راه حلهای ساده معمولاً بهترین هستند ، پس چرا نه فقط… بپرسید؟ از مزایای این فرایند این است که شما می توانید دقیقا داده های مورد نیاز خود را – شما به افرادی که می خواهید از آنها پاسخ دهید سؤالاتی دقیق بپرسید.
با این حال این روند بسیار وقت گیر و پرهزینه است. و ممکن است شما نتایج کافی را برای نتیجه گیری با ارزش بدست نیاورید.
چگونه می توان نتایج معیار رقابتی را تجزیه و تحلیل کرد؟
بعد از اینکه قسمت تجزیه و تحلیل به مرحله اجرا رسید. مثل همیشه ، شما به یک برنامه نیاز دارید. ابتدا اقدامات SMART را که باید انجام دهید تعریف کنید. منظور من از SMART:
- خاص – هرچه هدف خود را مشخص تر کنید ، دستیابی به آن آسان تر خواهد بود؛
- قابل اندازه گیری – ماندن در بالای چیزها مطمئناً اگر بتوانید پیشرفت خود را اندازه بگیرید ، آسان تر خواهد بود. اهداف متوسط را برای اندازه گیری پیشرفت خود تنظیم کنید ؛
- قابل دستیابی – اگر می خواهید در طی یک ماه شرکت خود را بسازید و پس از احتمال بازنشستگی پس از احتمال بازنشستگی ، شکست بخورید. به همین دلیل مهم است که اهدافی را تعیین کنید که بتوانید به آنها برسید ؛
- مربوط – اهداف باید برای شما مهم باشند – خواسته ها یا خواسته های شخص دیگری را تحقق ندهید. همچنین واقع بینانه بودن اهداف خود بسیار مهم است ، بنابراین اگر شما فقط استراتژی جدید را با استفاده از مارک تجاری جدید انجام می دهید ، در هفته اول هزاران مشتری جدید را انتظار نداشته باشید ؛
- مبتنی بر زمان – اگر در وقت نباشد ، یک هدف نیست. مقید مهلت مذکور شما را به تلاش بیشتر برای تحقق بخشیدن به این امر انگیزه می دهد.
محک رقابتی یک روند مداوم است و نظارت بر تأثیرات اجرای و همچنین توسعه بیشتر استراتژی های رقبا بسیار حیاتی است.
معیار رقابت به طور خلاصه [19659002] محک رقابتی یک نمای کلی از فعالیت های بازاریابی را به شما ارائه می دهد. شما می توانید وضعیت فعلی سازمان خود را مشخص کنید. معیار Competitve بینش های لازم برای بهبود شغل شما را ارائه می دهد.
محک زدن شامل کارهای تحقیقاتی زیادی است. شما باید اطلاعات را به صورت دقیق جمع آوری و تجزیه و تحلیل کنید. اما در دنیای تند و سریع ما همیشه روند بهبود مداوم برای زنده ماندن اجتناب ناپذیر است.
<! –
->
<! –
<! –
<! –
->
<! –
->
<! –
<! –
-> <! –
->
<! –
-> <! –
->
<! –
-> <! –
->
<! –
->
<! –
->
.
<! –
-> <! –
->
<! –
->
<! –
->
<! –
->
<! –
<! –
->
<! –