شرکت تابعه Mosolf Tropos Motors یک حملونقل الکترونیکی کوچک برای تدارکات شهری میسازد. این وسیله نقلیه شبیه اسکوترهای خیابانی است، اما به طور قابل توجهی ارزان تر است.

تروپوس موتورز
اسکوتر خیابانی یک شکست مالی بزرگ برای دویچه پست بود. در سال 2014 او این شرکت را از RWTH آخن خریداری کرد و سعی کرد یک ون کوچک الکترونیکی را در ناوگان خود و در بازار خدمات پیک ایجاد کند. اما زیان سال به سال افزایش یافت، در سال 2020 Streetscooter شاهد منفی 318 میلیون یورو در گزارش سالانه شرکت مادر بود. بر اساس گزارشی که توسط "Handelsblatt" منتشر شده، اکنون Post تولید کننده ون تحویل را به استارت آپ خودروهای الکتریکی لوکزامبورگ Odin Automotive فروخته است. با این حال، پس از اکتشافات اولیه، یورگ موزولف، مدیر عامل شرکت مجبور به کاهش به دلیل ریسک بالا شد. اما این شرکت بیش از یک سال است که مینی کامیون برقی خود را به نام Tropos Able تولید می کند. و کاملاً متفاوت از اسکوترهای خیابانی، موسولف در کنگره امسال Bundesvereinigung Logistik اعلام کرد که طبق گفته Handelsblatt، آنها میخواهند امسال را با Tropos شکست دهند.
Tropos Able بسیار ارزانتر از اسکوتر خیابانی است
دو ون تحویل از نظر فنی مشابه هستند: Tropos می تواند حداکثر بار 700 کیلوگرم را تحمل کند و برد آن تا 260 کیلومتر و سرعت 61 کیلومتر در ساعت است. به گفته سازنده، حمل و نقل الکترونیکی در درجه اول برای تدارکات در منطقه داخلی شهر طراحی شده است – به عنوان مثال برای "آخرین مایل" در تجارت تحویل از حومه به خانوارهای خصوصی یا خرده فروشان.
با توجه به ساختارهای مختلف، با این حال، باید در مناطق مختلف از جمله مدیریت ساختمان، به عنوان مثال، قابل استفاده باشد. امکان انتخاب بین درب کشویی سه قسمتی، دستگاه کج کننده و بدنه واگن یا جعبه سرپوشیده وجود دارد. E-Transporter را میتوان در مدت هشت تا ده ساعت از سوکتهای معمولی شارژ کرد، اما پنلهای خورشیدی روی خودرو نیز در حال برنامهریزی هستند. بسیار ارزان تر از اسکوتر خیابانی خریداران باید حداقل 40000 یورو برای آن هزینه کنند. به گفته Handelsblatt، اینها قبلاً شامل سوپر مارکت های زنجیره ای هلندی Albert Heijn، گروه فرانکفورت Wisag و شرکت تدارکات شهری فرانسوی Swoopin هستند. اکنون سفارشهایی از کشورهای اتحادیه اروپا از آلمان تا پرتغال وجود دارد.