هرج و مرج ستون شارژ: تسلا می تواند به آلمان کمک کند

هرج و مرج ستون شارژ: تسلا می تواند به آلمان کمک کند

تعداد اتومبیل های الکترونیکی به سرعت در حال افزایش است ، اما گسترش شبکه شارژ به سختی در آلمان پیشرفت می کند. به نظر می رسد که دوباره به کمک آمریکا احتیاج دارد.

 سوپرشارژرهای تسلا یک وسیله ایده آل برای زیرساخت شارژ آلمان است.
سوپرشارژرهای تسلا یک گزینه ایده آل برای زیر ساخت شارژ آلمان هستند.

گتی ایماژ / مجموعه اسمیت / گادو

خبر خوب اول: آلمانی ها هرچه بیشتر اتومبیل الکترونیکی می خرند. سهم بازار وسایل نقلیه الکتریکی کاملاً مجهز به باتری در ماه مه کمتر از دوازده درصد بود. این روند از ماه ها قبل ثابت بوده است که این نیز به دلیل این واقعیت است که دولت فدرال خریدهای خود را با حق بیمه سنگین تبلیغ می کند. با این حال ، وضعیت ایستگاه های شارژ که برای پذیرش خودروهای الکترونیکی بسیار مهم هستند ، متفاوت است. طبق گفته هیلدگارد مولر رئیس VDA ، هر ماه فقط حدود 1000 نقطه شارژ جدید در آلمان نصب می شود. خبر بد: این خیلی کم است.

در برلین می توانید عواقب گسترش کند را ببینید. در بسیاری از مکان ها ، چندین مالک وسیله نقلیه در حال جنگ بر سر مکانی در ایستگاه شارژ هستند. نه تنها دارندگان خصوصی به دنبال اتصال برق هستند ، بلکه بسیاری از وسایل نقلیه اپراتورهای تقسیم اتومبیل نیز می خواهند روزانه شارژ شوند. به عنوان اولین واکنش به عدم سرمایه گذاری کافی بسیاری از تولیدکنندگان خودرو ، اکنون شهر برلین می خواهد خود اقدام کند. قرار است ایستگاه های شارژ سریع در جاده های عمومی و ایستگاه های شارژ برای شارژ طولانی مدت در گاراژهای پارکینگ و مراکز خرید ساخته شوند. به گفته Berliner Morgenpost ، ما در مورد ده شارژر سریع در هر منطقه صحبت می کنیم. با این وجود ، باید چند سال طول بکشد تا پروژه به طور کامل اجرا شود.

معضل ایستگاه شارژ خانگی است

دشوار است که دریابید چند نقطه شارژ در سراسر کشور وجود دارد. طبق آژانس شبکه فدرال ، از اول ژوئن سال جاری ، در مجموع 37705 نقطه شارژ عادی و 6395 نقطه شارژ سریع وجود دارد. با این حال ، اپراتورها باید پیشنهادات خود را به آژانس گزارش دهند و با انتشار موافقت کنند. بنابراین ، برنامه راه اندازی "Chargemap" تعداد دیگری را گزارش می کند. حدود 78000 نقطه شارژ وجود دارد که از این تعداد حدود 14000 نقطه شارژر سریع است. Chargemap به نوبه خود داده های خود را از ارائه دهندگان کارت های شارژ دریافت می کند.

همچنین بخوانید

یک چیز واضح است: توسعه با گسترش روزافزون اتومبیل های الکترونیکی همگام نخواهد شد. سال گذشته حدود 14 اتومبیل الکترونیکی در سراسر آلمان یک ایستگاه شارژ مشترک داشتند. در ماه مه 2021 17 وسیله نقلیه وجود داشت. شارژرهای سریع با توان بیش از 150 کیلووات به ویژه نزدیک هستند. به ویژه در شهرها ، این مورد خیلی کم است. اما هرچه فرآیند شارژ بیشتر طول بکشد ، ایستگاه شارژ مدت زمان بیشتری مسدود می شود.

علاوه بر این ، مشکل پرداخت نیز وجود دارد. دولت فدرال از همان ابتدا نتوانست اپراتورهای ایستگاه شارژ را موظف به استفاده از یک سیستم صورتحساب یکنواخت کند. در حال حاضر رانندگان اتومبیل های الکترونیکی به تعداد انگشت شماری کارت شارژ نیاز دارند تا بتوانند بدون مانع در آلمان و اروپا حرکت کنند.

بدون تسلا کار نخواهد کرد

بنابراین جمهوری فدرال بار دیگر به کمک یک شرکت آمریکایی: تسلا وابسته خواهد بود. پیشگام اتومبیل الکترونیکی از کالیفرنیا از همان ابتدا فهمید که نباید فقط یک ماشین جلوی مشتری خود بگذارید ، بلکه باید هنگام شارژ از راحتی و اطمینان آن اطمینان حاصل کنید. طبق پورتال داده Statista ، تسلا در حال حاضر تقریباً 25000 شارژر سریع را در سراسر جهان نصب کرده است که حدود 850 شارژر آن در آلمان است. اما تاکنون این فقط به دارندگان وسایل نقلیه تسلا مجاز بوده است. مکان های توزیع شده از نظر استراتژیک ، به عنوان مثال در بزرگراه ها و مراکز شهر ، وضعیت رانندگان اتومبیل های برقی را به طور قابل توجهی بهبود می بخشد.

در واقع ، به نظر می رسد اکنون چیزی در حال حرکت است. در دسامبر سال 2020 ، رئیس تسلا الون ماسک در توئیتر خواست که می خواهد شبکه Supercharger را برای وسایل نقلیه دیگر باز کند. حتی باید در مورد این طرح بین ماسک و وزیر حمل و نقل فدرال آندریاس شوئر صحبت شده بود. در نروژ ، برنامه ها بیشتر مشخص است: در آنجا ، از سال 2022 ، وسایل نقلیه شخص ثالث مجاز است از شارژرهای اضافی شارژ شوند. دیگر خودروساز

گشایش در آلمان نیز فقط مورد استقبال قرار گرفت. این احتمالاً از هرج و مرج قریب الوقوع در ایستگاه های شارژ عمومی جلوگیری کرده و به شهرها و تولیدکنندگان فرصت بیشتری می دهد تا زیرساخت های خود را گسترش دهند. با این حال ، معایب مشتریان Tesla بوجود می آید ، که شبکه انحصاری سوپرشارژر تاکنون یک نقطه فروش عمده برای آنها بوده است. باید این حقیقت را حساب کنید که تعداد زیادی از دارندگان خودروهای الکترونیکی مارک های دیگر از شارژرهای سریع مخصوصاً در بزرگراه ها و زمان تعطیلات استفاده می کنند. این یک خطر برای تسلا است.

در نهایت ، درگیری برای ایستگاه های شارژ بیش از هر چیز یک چیز را نشان می دهد: استراتژی دولت فدرال برای تحرک الکتریکی نادیده گرفته شده است. فقط ناک اوت کردن حق بیمه فروش کافی نیست. ماشین ها هم می خواهند شارژ شوند. و نه بیش از ساعتها ، بلکه هرچه سریعتر در عرض چند دقیقه انجام شود. دولت فدرال در مراحل اولیه به خصوص با وسایل نقلیه با سرعت بالا نتوانست در زیرساخت ها سرمایه گذاری کند. امیدوارم که کمک تسلا آخرین هشدار باشد.

دون دالمن بیش از 25 سال روزنامه نگار بوده و بیش از ده سال در صنعت خودرو بوده است. هر دوشنبه ستون "گشتاور" وی را می خوانید ، که نگاهی انتقادی به صنعت تحرک دارد.