آشفتگی در Medium - The Verge

آشفتگی در Medium – The Verge

I.

هفته گذشته ، یک مدیر مشارکت در Medium که با کاخ سفید کار می کرد ، متوجه شد که یک مشکل عجیب و غریب در این سیستم عامل وجود دارد: رئیس جمهور جو بایدن در حال تهیه پورنو است.

مدیر در یک کنفرانس ویدیویی بود با یک کارمند کاخ سفید در مورد چگونگی بایدن ، که از Medium به عنوان وبلاگ مبارزات انتخاباتی در سال 2020 استفاده کرده بود ، می تواند شروع به ارسال پیام به حساب رسمی MediumPOTUS کند. در حالی که صفحه نمایش خود را با کاخ سفید به اشتراک می گذاشت ، کارمند به سیستمPOTUS وارد شد و اولین مقاله ای را که Medium به او توصیه کرده است دید: "A is for After" ، که در زیر عنوان آن را "یک داستان عاشقانه شوهر زن" توصیف کرد.

مشخص نیست که کاخ سفید ماجرا را دیده است یا خیر. اما بعد از جلسه ، کارمند Medium سعی کرد توصیه های بایدن را بهبود بخشد. او موضوعات سیاسی را دنبال می کرد. وی هنگام ورود به عنوان رئیس جمهور پست های پرزیدنت اوباما و معاون رئیس جمهور كاملا هریس را "خواند". هنگامی که توصیه های خود را تازه کرد ، مدیوم قطعه دیگری از اروتیک را توصیه کرد: "دریافت یک قطعه (و مقداری پیتزا بیش از حد)" ، داستانی که دارای عنوان زیر عنوان "خواهر خواهر تابو اروتیکا" است.

این کارمند قبلاً دریافت که Medium به نوعی بایدن را به عنوان نویسنده در 10 "نشریه زباله" و همچنین حداقل یک وبلاگ توسعه نرم افزار اضافه کرده است. کارمند در یک پست داخلی شکایت کرد: "رئیس جمهور جو بایدن در Medium.com در حال ارائه خدمات اروتیکا است."

این قسمت Medium را با تمام پیچیدگی هایش تسخیر کرد: یک سکوی انتشاراتی که توسط قدرتمندترین افراد جهان استفاده می شود. آزمایشی در هم آمیختن نازک و پائین به امید ایجاد یک تجارت پایدار. و التزام به توصیه های الگوریتمی در مورد تدوین سرمقاله که به طور معمول باعث سردرگمی و خجالت شرکت می شود.

روز سه شنبه ، هزینه شغل ده ها روزنامه نگار نیز بود. در یک پست وبلاگ ، بنیانگذار میلیاردر متوسط ​​، وی ویلیامز ، آخرین محوری را برای این شرکت تقریباً نه ساله اعلام کرد. بیش از دو سال در تلاش برای ایجاد بسته ای مبتنی بر اشتراک از انتشارات متعهد به روزنامه نگاری با کیفیت بالا – و بلافاصله پس از نبرد کبودی کارگری که کارگران خود را با یک رای کوتاه تر از تشکیل اتحادیه سقوط کرده بود – ویلیامز پیشنهاد داد خرید برای تقریباً 75 کارمند تحریریه خود.

ویلیامز نوشت: "ما داستان های عالی بسیاری را منتشر کرده ایم که مخاطبان گسترده ای پیدا کرده اند و بیشتر از هزینه های آنها بوده است." "اما میزان ضربه ما کم بوده است و ما به جایی که باید باشیم نیستیم تا بتوانیم آن را از نظر اقتصادی کار کنیم."

متوسط ​​با بیش از 700000 اشتراک پرداخت شده وارد سال شد ، با توجه به دو نفر آشنا به موضوع ، آن را با بیش از 35 میلیون دلار درآمد آماده کرد. این مبلغی سالم برای یک شرکت رسانه ای است. اما این نتیجه ضعیفی برای ویلیامز است که قبلاً Blogger را به گوگل فروخت و توییتر را بنیانگذاشت ، که در نهایت عمومی شد و امروز بیش از 50 میلیارد دلار سرمایه بازار دارد.

متوسط ​​132 میلیون دلار سرمایه خطرپذیر جمع آوری كرده است ، اما آخرین بودجه آن در سال 2016 تأمین شده است. منابع گفتند ویلیامز از آن زمان از جیب خود بودجه این شركت را تأمین كرده است.

همكاران می گویند برای ویلیامز ، مدیوم اولین است و مهمترین محصول فناوری است. از همان ابتدا ، او به دنبال راه هایی برای استفاده از روزنامه نگاران برای آوردن مخفی کاری به پلتفرمی است که هر کسی می تواند در آن منتشر کند. اما سیستم عامل اساسی شامل نوشتن انواع مختلف است: پست های ویروسی درباره COVID-19؛ خرد عمومی تجارت؛ وبلاگ نویسی فنی؛ بهره وری پورنو؛ پورنو واقعی جف بزوس از Medium برای صحبت در مورد زمان باج خواهی استفاده کرد.

روزنامه نگاری اصلی Medium به معنای شکل دادن و اعتبار دادن به یک مجموعه نوشتاری کاملاً تصادفی بود که در پشت یک paywall نرم قرار دارد و هزینه آن ماهیانه 5 دلار یا 50 دلار در سال است. یازده نشریه متعلق به غذا ، طراحی ، تجارت ، سیاست و سایر موضوعات بود.

اما سرانجام ، ناامید از اینکه داستان روزنامه نگاران کارمندان متوسط ​​، خوانندگان رایگان بیشتری را به خوانندگان پولی تبدیل نمی کند ، ویلیامز به آزمایش ادامه داد – ده ها روزنامه نگار روزنامه نگار را زیر سال برد ، همانطور که در سال 2015 داشت ، هنگامی که او 50 نفر را در میان یک محوری دور از تبلیغات در سایت اخراج کرد. (این تاریخچه شرکت در سال 2019 توسط لورا هازارد اوون در آزمایشگاه نیمان یک نگاه قطعی به رابطه توقف شروع شرکت با روزنامه نگاری تا آن زمان دارد.]

مدیوم در بیانیه ای به من گفت: "ما كاملاً به ویراستاری با كیفیت بالا و مدل پلتفرم باز كه از نویسندگان مستقل حمایت می كند ، متعهد هستیم." "خرید داوطلبانه نشان دهنده تغییراتی است که ما در تیم تحریریه خود ایجاد می کنیم تا سازمانی انعطاف پذیرتر ایجاد کنیم که روی هر دو تمرکز داشته باشد. ما در عمل تحریریه خود فرصتی واقعی برای ادامه توسعه مدل خود و بالابردن ارزشی که برای خوانندگان و نویسندگان خود فراهم می کنیم می بینیم. "

اما مصاحبه های انجام شده با 14 کارمند فعلی و سابق Medium طی روز گذشته تصویری از یک شرکت ناکارآمد ساخته شده است که برای جشن گرفتن از نویسندگی ساخته شده است تا فقط به دلیل برخورد نامناسب با نویسندگان مشهور شود.

و نه تنها نویسندگان: در هفته های اخیر ، مدیر عامل Medium و معاون مهندسی شرکت شرکت را ترک کردند. چندین مهندس دیگر در حال ترک یا برنامه ریزی برای. ویلیامز اکنون مدیرعامل شرکت ، عملا COO و از سال گذشته ، رئیس محصول آن است.

دوم.

پس چه اتفاقی افتاد؟

مانند اکثر این تلاش ها ، خبرنگاران و سردبیرانی که برای ساخت پروژه استخدام شده بودند ، با فشار مجدد Medium به سمت روزنامه نگاری اصلی در سال 2018 مورد خوش بینی قرار گرفتند. یکی از سردبیران برای من خوشحالی از گفتن اینکه آنها می توانند هر مبلغ 1 دلار به فریلنسرها بپردازند – این مبلغ بیشتر از آنچه در مشاغل قبلی می توانستند بپردازند ، برای من بازگو کرد.

این شرکت نشریاتی از جمله OneZero را برای فناوری راه اندازی كرد. Elemental ، برای سلامتی ؛ و زورا ، برای زنان سیاه و قهوه ای . طی دو سال آینده ، بسیاری از روزنامه نگاری های تازه و روشنگری که دارد ، مورد تحسین صنعتی قرار گرفت که توسط اخراج ها محاصره شده است. در OneZero ، مت استرود فاش كرد كه مدير عامل شركت فن آوري مورد حمايت سافت بانك زماني نئونازي بوده است كه منجر به جدا شدن مدير عامل از شركت شده است. "The Zora Canon" ، لیستی از بهترین کتاب های نوشته شده توسط زنان آمریکایی آفریقایی تبار ، از NPR تا کتابخانه عمومی نیویورک را تحت پوشش قرار داده است.

فشار کارمندان فعلی و سابق گفتند که گزارش اصلی با رشد شدید اشتراک های پولی پاداش می گیرد. اما روزنامه نگاری به ندرت در مرکز تلاش های بازاریابی شرکت قرار داشت. کارمندان ابراز ناامیدی کردند که این شرکت برای ترویج کار خود کم کاری کرده است ، و تلاش برای رشد مارک های انتشارات خود را مختل کرده است – به ویژه در ماه های بسیار مهمی که خوانندگان در حال برداشت از آنها بودند. انتشارات اغلب فقط دارای مارك اسكلت یا طراحی بصری بود. برخی حتی قبل از استخدام سردبیرانشان "راه اندازی" شدند. (از طرف دیگر ، به من گفتند ، تیم روابط عمومی Medium به طور انحصاری انتشارات تحت مالکیت و فعالیت خود را تبلیغ کرد ، همانطور که حساب های رسانه های اجتماعی آن نیز انجام شد.)

با میلیون ها دلار غرق در تلاش ، فشار متوسط ​​به روزنامه نگاری سرمایه گذاری قابل توجهی بود . اما نشریات منفرد معمولاً بسیار مورد توجه قرار نمی گرفتند – و منابعی که به دست می آوردند در عرض چند ماه کاهش یافت. یکباره خیلی زیاد بود و خیلی کم. یک کارمند سابق به من گفت: "ما برای شکست آماده شده ایم."

این امر به ویژه در مورد نشریاتی که مانند Zora و خواهر انتشارات آن سطح سعی در شکستن Medium داشتند ، صادق بود. از حباب دره سیلیکون خارج شود و مخاطبان متنوع تری را به خود جلب کند. بیشتر خوانندگان این شرکت مانند ویلیامز به نظر می رسند: طبق شماره داخلی که با من به اشتراک گذاشته شده ، 71 درصد سفید پوست ، 55 درصد مرد و 53 درصد سالانه بیش از 100000 دلار درآمد کسب می کنند. حداقل از سال 2018 ، هنگامی که یک مدیر سابق سفیدپوست بارها و بارها در هنگام اجرای برنامه "Big Poppa" از Notorious B.I.G. در حین انجام کارائوکه شرکت ، کارمندان برای ایجاد تنوع ، عدالت و گنجاندن در محل کار تلاش کردند. موضوع مورد بررسی قرار گرفت و سرانجام مقامات اجرایی عذرخواهی کردند و ادامه دادند.

کارمندان معتقد بودند که برای ارتقا aud مخاطبان خارج از هسته عمدتا سفید دره سیلیکون ، ارتقا و زمان زیادی لازم است.

سال گذشته – به سختی 12 ماه از زمان آزمایش – ویلیامز قبلاً با هزینه تیمی كه تازه ساخته بود ناراحت شده بود. اشتراک های پرداختی ، که در حال افزایش بود ، در سال 2020 مشخص شد. بودجه های انتشارات کاهش یافت – و سپس دوباره و دوباره کاهش یافت. سردبیرانی که با وعده امکان تولید نشریات تمام عیار به Medium فریب داده شدند ، ناگهان تقاضای پول کافی برای پرداخت هفته ای یک مشت داستان مستقل را داشتند.

بقیه "نشریات" آنها شامل پست هایی است که توسط ارتش خود خدمت در مورد مشخصات نوشته شده است فریلنسرهایی که کارهای خود را به سیستم عامل بارگذاری می کنند امیدوارند که توسط سردبیر برای تبلیغ انتخاب شود. این برنامه ، "تقویت" ، به یک ستون اصلی چشم انداز ویلیامز برای آینده تبدیل شده است. ویلیامز می تواند به جای پرداخت حقوق و مزایای تمام وقت به کارمندان ، با استفاده از Amplify محتوای مورد نظر خود را با کسری از هزینه دریافت کند.

بر اساس تعداد افرادی که داستانشان را می خوانند ، به نویسندگان Amplify بخش کمی و اساساً تصادفی از درآمد اشتراک پرداخت می شود. از نظر تئوری وجوه مالی آنها نامحدود است ، اما در عمل این برنامه تقریباً به هیچ کس حقوق روزمره پرداخت نمی کند. یک سرمایه دار خطرناک به من فخرفروشی کرد که در طول 11 ماه گذشته 25000 دلار درآمد از Amplify بدست آورده است – مبلغی عالی برای یک جنجال جانبی ، اما به سختی برای اجاره بیشتر نویسندگان. مطمئناً این نمی تواند با پیشرفت های ارائه شده توسط سیستم عامل خبرنامه Substack ، که سال گذشته توجه رسانه ها را به خود جلب کرد ، به عنوان یک سری از نویسندگان ستاد برای انتشارات بزرگ ، از جمله من ، شغل خود را برای نوشتن خبرنامه در سیستم عامل ترک کردم. (به افشای اخلاقیات من در مورد Substack مراجعه کنید.)

نظرات در مورد چگونگی احساس تهدید ویلیامز توسط Substack متفاوت است ، اما کارمندان گفتند که مدیران اغلب از برتری Medium به عنوان مکانی برای کار لاف می کشند. یکی از کارمندان فعلی به من گفت: "از نظر داخلی همیشه این پیام ارسال شده است:" ما بهتر از Substack هستیم ، صداقت بیشتری داریم ، در مورد مدل کسب و کار خود جلوتر هستیم ".

با این وجود ، مدیوم پاسخی داشت به Substack در برنامه ای با نام رمز Hopscotch بروید. متوسط ​​به نویسندگان مشهور از جمله سوزان اورلئان نیویورکر و تیم صلیبی ضد انحصاری تیم وو پیش پرداخت می کند تا آنها را تشویق به ارسال منظم در سیستم عامل کند. Medium همانند روزنامه نگاری خود ، موجودیت این برنامه یا نوشته های شرکت کنندگان را به بازار عرضه نکرد و مشخص نیست که آیا ویلیامز آن را یک موفقیت می داند یا خیر. پیشرفت متوسط ​​پرداخت شده به نظر می رسد به طور قابل توجهی کوچکتر از Substack است. یک منبع به من گفت که برای نوشتن گاه و بیگاه در سیستم عامل ، 25000 دلار به اورلئان پرداخت شده است ، در حالی که Substack به مت یگلسیاس و تعداد کمی دیگر از نویسندگان برجسته ، 250 میلیون دلار داده بود.

سرمایه گذاری ویلیامز در Amplify و Hopscotch نشان دهنده علاقه روزافزون به آنچه او "رسانه های رابطه ای" می نامد – روابط یک به یک بین خوانندگان و نویسندگان ، با واسطه پلت فرم. از نظر وی ، رسانه های رابطه ای روزنامه نگاری سنتی و مبتنی بر نشر را با چالش روبرو می کنند – دلیلی که وی در نهایت برای خرید خرید به خبرنگاران خود بیان می کند. ویلیامز نوشت: "نقش نشریات – در جهان ، نه فقط در سطح متوسط ​​- در دوران مدرن كاهش یافته است."

اما ویلیامز دلایل دیگری نیز برای كاهش علاقه خود به نشریات تحت هدایت كارمندان داشت. سال گذشته ، اعضا با آگاهی از کاهش بودجه سایت های خود و ترس از تکرار اخراج های 2015 در Medium ، سازماندهی را آغاز کردند. همکاران گفتند ویلیامز شخصاً ابتکار عمل را بر عهده گرفت و معتقد بودند که اتحادیه باعث می شود این شرکت به دلیل پایداری بیشتر از زیرکی و کارآیی برخوردار شود.

از همه بدتر ، این داده ها حاکی از آن بود که روزنامه نگاری اصلی Medium خوانندگان رایگان را به مشترکان پولی تبدیل نمی کند. با کمال تعجب ، آنچه به نظر می رسید بیشترین اطمینان را برای خوانندگان ایجاد می کند ، داستان های تصادفی در مزرعه محتوای دیجیتال بود که در اطراف نشریات پر زرق و برق آن به وجود آمده بود. گفت: در پیش بینی قابل توجهی در ترافیک موثر نبودند. درعوض ، مانند اکثر نشریات مربوط به دوره سیستم عامل ، موفقیت در ترافیک Medium از موتورهای جستجو و شبکه های اجتماعی حاصل شده است.

"بازدیدها به این دلیل انجام می شود که ما موفق به کسب جایگاه برتر در Google شویم و یا اینکه چیزی باعث پیشرفت آن در Facebook شد" یک کارمند سابق که در سیستم عامل فناوری کار می کرد به من گفت.

ایده اصلی Medium که تا سال 2012 برمی گشت این بود که داستان های حرفه ای نوشته شده "هاله ای" را در اطراف محتوای تولید شده توسط کاربر ایجاد می کند ، به اندازه کافی برای کل سایت یک احساس برتر است – و در نهایت ، هزینه ای که ویلیامز می تواند برای آن هزینه اشتراک دریافت کند. اما در پایان سال 2020 ، روزنامه نگاری احساس هاله نمی کرد – مانند یک آلباتروس احساس می شد. به روزنامه نگاران پیشنهاد خرید داده شد. (و سخاوتمندانه ، طبق معیارهای روزنامه نگاری آمریکایی: پنج ماه حقوق جدائی و شش ماه مراقبت های بهداشتی.)

اما برای بسیاری از روزنامه نگاران ، این خبر تعجب آور بود. کارمندان پیام های متفاوتی دریافت کرده اند که در آن از معیارهایی برای ارزیابی عملکرد خود استفاده می کنند. ترافیک؟ تبدیل های پرداخت شده؟ یک چیز دیگر؟ غالباً به آنها گفته می شد که به هیچ یک از آنها فکر نکنند. به آنها گفته شد فقط کارهای خود را انجام دهید و همه چیز خوب خواهد بود .

یکی از کارمندان به من گفت: "آنها باور کردند که اگر آن را بنویسی ، آنها می آیند." "و این هرگز به این شکل کار نکرد."

Medium از تنها شرکتی نیست که به خبرنگاران خود می گوید از ترافیک ایجاد شده توسط داستان های خود چشم پوشی کنند در حالی که مدیران با وسواس در پس زمینه آن را کنترل می کنند. اما این یک محیط ایجاد کرد که در آن خبرنگاران نسبت به نحوه قضاوت درباره آنها ، یا نشریاتشان گیج می شدند – با پایان یافتن پایان آنها در برابر چشم پوشیدن آسیب پذیر می شوند.

III.

در نهایت ، کارمندان گفتند مسئولیت وقایع سال گذشته متعلق به ویلیامز ، مدیر عامل شرکت 48 ساله شرکت و یکی از معدود ثابتان در شرکت از زمان تاسیس آن بود.

تعداد کمی از شرکت های نوپا راهی آسان برای موفقیت دارند و به ویژه رسانه ها مشهور است تجارت سخت همین امروز ، انتشارات فرهنگ دیجیتال MEL كل كارمندان خود را اخراج كرد. برخی از کارمندان به من گفتند که از فرصتی که ویلیامز در یک زمان متلاطم به آنها داده قدردانی می کنند و گفتند که او به آنها آزادی خلاق چشمگیر و منابع مالی قابل توجهی را داده است که می توانند روزنامه نگاری خود را انجام دهند.

کارکنانی که بر روی بستر اصلی فناوری Medium کار می کردند عموماً سخنان مثبت کمتری برای گفتن داشتند. به گفته آنها ویلیامز مستعد تغییر عقاید بود ، ظاهراً از روی هوی و هوس ، توسعه نرم افزار را دشوار می کرد. نقشه راه محصول در طول سالها به نظر می رسد مانند یک سری کوچه های کور: در سال 2019 ، برداشتی از داستان های Snapchat ؛ ژوئن گذشته ، یک پایگاه خبری تازه شده در ژانویه ، یک ناشر کتاب الکترونیکی به دست آورد.

ویلیامز در پست وبلاگ خود گفت که "می تواند نشریات با تمایل بیشتری داشته باشد که به عنوان بخشی از بسته متوسط ​​کار می کنند". اما کارکنانی که در نشریات موجود Medium با آنها صحبت کردم عمدتاً انتظار ندارند که آنها حداقل در شکل فعلی زنده بمانند. گروه اسکلت ویراستاران احتمالاً برای ارتقا posts پستهای ایجاد شده توسط کاربر در سایتهای مربوطه در این گروه نگهداری خواهند شد. آنچه که قبلاً منتشر شده بود ، اکنون احتمالاً بهتر است به عنوان صفحات موضوعی تصور شود.

در همین حال ، این شرکت همچنان به ترافیک گوگل و فیس بوک برای تولید بازدیدهایی که می تواند به مشترکین پولی تبدیل کند ، اعتماد خواهد کرد. خرید ناشر کتابهای الکترونیکی ، Glose ، برای ایجاد یک کتابخانه بزرگتر از محتوای "همیشه سبز" در Medium است که باعث ایجاد بازدید بیشتر از طریق موتورهای جستجو به سایت می شود. مانند بلاگر و توییتر قبل از آن ، مدیوم در کار و الگوریتم های پرداخت نشده شرط می بندد.

اگر ویلیامز علناً مسئولیت سهم خود را در هرج و مرج بپذیرد ، همه اینها برای دهها روزنامه نگار که قصد شغل خود را از دست می دهند خوب است – "این سوار دیوانه ،" همانطور که او دیروز آن را صدا کرد. درعوض ، او به تغییر در صنعت و شانه خالی کردن اشاره می کند. تجارت رسانه ای – چه کاری می توانید انجام دهید؟

اما از بین كاركنان باقی مانده ، تعداد اندكی آن را خریداری می كنند.

یكی به من گفت: "او مدام صحبت می كند مانند این شرکتی كه در سال 2012 تاسیس شده است ، یك استارتاپ جدید است. "در یک زمان خاص شما چابک و تکرار پذیر نیستید. شما فقط دست و پا می زنید و نمی توانید پیگیری و اجرا کنید. "


این ستون با Platformer ، یک خبرنامه روزانه درباره Big Tech و دموکراسی ، به چاپ رسیده است.