دوباره پول برای سکوی سفر. با 114 میلیون در سال گذشته ، 80 میلیون به عنوان وام دنبال شده است. Getyourguide در حال آماده سازی برای ادغام بازار سفر است.

علی رغم همه گیر شدن تاج ، جیب های بستر سفر Getyourguide به خوبی پر شده است: فقط در اکتبر سال گذشته 114 میلیون یورو اوراق قرضه قابل تبدیل بود. و اکنون این شرکت دوباره پول نقد دریافت می کند: این شرکت تازه وارد وام 80 میلیون یورویی را از یک کنسرسیوم بانکی به رهبری Unicredit دریافت می کند. سیتی گروپ ، بانک سیلیکون ولی ، دویچه بانک و KfW نیز با برنامه "Venture Tech Growth Financing" شرکت می کنند. Nils Chrestin مدیر عامل مالی به Gründerszene می گوید: "یک افتخار" اعتبار است.
در واقع ، برای شرکت های رشد دریافت وام های بانکی غیر معمول است. سود معمولاً بسیار ناچیز است و احتمال موفقیت بیش از حد نامشخص است. به همین دلیل استارتاپ ها معمولاً به تأمین مالی از طریق سرمایه های خطرپذیر مانند VC اعتماد می کنند. نقطه ضعف در اینجا: بنیانگذاران باید در عوض سهام شرکت را رها کنند. این در مورد وام های بانکی صدق نمی کند ، پول به همراه سود به سادگی باید پس از مدتی مشخص بازپرداخت شود.
همچنین بخوانید
پیش از این در پاییز ، پس از 114 میلیون دور آخر ، بنیانگذار یوهانس رک اظهار داشت که پول واقعاً مورد نیاز نیست. بیشترین آخرین بودجه Softbank با مبلغ 433 میلیون یورو از تابستان 2019 هنوز باقی مانده است. این شرکت مستقر در برلین در حال حاضر هزینه های ویژه زیادی ندارد: با توجه به قفل فعلی ، منطقی نیست که این شرکت پیشنهادات سفر خود را در Google و سایر سیستم عامل ها تبلیغ کند. هزینه های پرسنل نیز پس از آنکه شرکت تقریباً یک ششم نیروی کار خود را در پاییز اخراج کرد ، کاهش یافت. پس چرا دوباره پول جدید؟
وقتی مسافرت مجدداً امکان پذیر است قوی ترین فرد باشید
وقتی سفر مجدداً مجاز است ، Getyourguide وارد موقعیت می شود – حتی اگر این مسئله هنوز به دلیل مشکلات تولید واکسن و خطر جهش ویروس باشد. بیش از آنچه که امید بود مدیر مالی Chrestin می گوید: "ما واقعاً برای ما مهم نیست که چه موقع بهبود می یابد." "برای ما مهم است که ما اولین کسانی هستیم که در این مرحله بهبودی شرکت می کنیم."
از یک طرف ، شرکت می خواهد روی محصول خود سرمایه گذاری کند ، به عنوان مثال در یک تجربه کاربری بهتر (UX) یا در ویژگی های جدید . از طرف دیگر ، آنها می خواهند از شرکای محلی خود حمایت کنند ، به عنوان مثال با تبدیل بلیط های بی خطر تاج. اما این به تنهایی توضیح دهنده میلیون های زیادی نیست که Getyourguide در حال حاضر در این حساب ذخیره کرده است.
علائم نشان دهنده تصاحب این موارد است. در ماه اکتبر گذشته ، بنیانگذار و مدیرعامل Johannes Reck اظهار داشت که در صورت تحکیم بازار گردشگری ، این شرکت می خواهد "نقشی پررنگ" داشته باشد: می خواهند اطمینان حاصل کنند که ما همیشه انعطاف پذیری واکنش نشان می دهیم. "این شرکت رقبای مستقیم کمتری را در ذهن دارد. اکنون این موضوع توسط CFO Chrestin در مصاحبه با صحنه شروع کار نیز تأیید شده است. او می گوید: "ما همیشه به هم نگاه می كنیم: آیا می توانیم آن را به صورت آلی بسازیم و برای ما چه هزینه ای دارد؟" بهتر است به جای رقابت مستقیم ، شركتهایی را در نظر بگیریم كه از طریق آنها Getyourguide می تواند سبد محصولات خود را گسترش دهد. هر چیزی که یک تا دو سال به ما هدایت کند و ما مجبور به اجرای خود نباشیم ، در اصل برای ما هیجان انگیز خواهد بود. " مدیر مالی او نیز خیلی خاص تر نیست.
همچنین بخوانید
بحران کرونا واقعاً نشانگر یکپارچگی در بازار سفر است. همانطور که اخیراً ارزیابی توسط مرکز نوآوری لوفت هانزا نشان داده است ، تأمین سرمایه سرمایه گذاری در سال 2020 بیشتر در شرکت های بالغتر از بخش سفر و تحرک متمرکز شده است. از طرف دیگر ، شرکت های کوچکتر هیچ چیزی دریافت نکردند. اولین شرکت ها قبلاً مجبور به انصراف بوده اند: شرکت تازه تأسیس برلین Mapify اخیراً پایان کار خود را اعلام کرد. به گفته این شرکت ، در حال حاضر به دنبال کسب و کار با یک شریک بزرگتر و باتجربه در صنعت سفر است. مدیر مالی Chrestin نخواست درمورد اینکه آیا گتیورگاید علاقه ای نشان داده است ، توضیحی بدهد. هیچ اطلاعاتی در مورد شرکتهای خاص نمی توان داد.
<div class = "sourcepoint__social-placeholder" data-embed = "محتوای خارجی در دسترس نیست
تنظیمات حریم خصوصی شما از بارگیری و نمایش تمام محتوای خارجی (به عنوان مثال گرافیک یا جداول) و شبکه های اجتماعی (به عنوان مثال YouTube ، Twitter ، Facebook ، Instagram و غیره) جلوگیری می کند برای نمایش آن ، لطفاً تنظیمات شبکه های اجتماعی و محتوای خارجی را در تنظیمات حریم خصوصی فعال کنید.