5 روند برتر بازاریابی دیجیتال سال 2021

5 روند برتر بازاریابی دیجیتال سال 2021

ما نمی توانیم آینده را پیش بینی کنیم ، اما می توانیم در مورد 5 روند برتر بازاریابی دیجیتال 2021 صحبت کنیم! زمان آن فرا رسیده است که در مورد آنچه در آینده قرار است صحبت کنیم و نحوه تنظیم فعالیتهای بازاریابی خود را با تغییرات آینده صحبت کنیم.

تغییر مداوم زیبایی و نفرین بازاریابی دیجیتال است. از یک طرف ، شغل شما هرگز کسل کننده نیست ، زیرا شما باید به طور منظم دوباره فکر کنید و تاکتیک های بازاریابی خود را تنظیم کنید.

از طرف دیگر ، تشخیص روندهای واقعی که باعث تغییر فضای بازاریابی دیجیتال در چند سال از توسعه بلند مدت استراتژی های بازاریابی می شود ، دشوار است.

آیا برتری اینستاگرام یک روند بازاریابی دیجیتال جدید است یا فقط یک روند طبیعی امور است؟ من می گویم این نتیجه یک تاکتیک بازاریابی با برنامه ریزی طولانی مدت است ، نه یک روند در حال ظهور.

روندهای جدید واقعی بازاریابی دیجیتال که شما را از رقبای خود متمایز می کند و فقط کوششی برای نوشتن یک پست وبلاگ با موقعیت مناسب در زمینه SEO چیست؟

آنچه را که امروز به آن خواهیم پرداخت در اینجا آمده است:

  • آیا روندهای نوظهور بازاریابی وجود دارد؟
  • بازاریابی دیجیتال برای سال 2021 – یک بازبینی سریع
  • روندهای نوظهور بازاریابی چیست؟

    من 5 روند نوظهور بازاریابی دیجیتال را برای سال 2021 انتخاب کرده ام که به شما کمک می کند شما تجارت خود را در مقابل رقابت قرار داده و به رونق تجارت خود کمک خواهید کرد.

    آماده هستید؟ بیایید نگاهی بیندازیم!

    1. به جستجوی صوتی نگاهی بیندازید

    ما به آرامی ، اما به ناچار در حال تبدیل شدن به یک جامعه بی سیم هستیم ، به این معنی که بیشتر و بیشتر از دستگاه های رومیزی و لپ تاپ ها در دستگاه های تلفن همراه جستجو می کنیم. منظور من از دستگاه های تلفن همراه نه تنها تلفن های هوشمند بلکه دستیارهای مجازی نیز است ، به عنوان مثال Google Home ، Alexa توسط Amazon یا Apple Homepod.

    توسعه سیستم های دستیار خانگی به لطف تکامل دستیاران جستجوی صوتی امکان پذیر شد. به گفته بسیاری از کارشناسان ، نیمی از جستجوها به صورت صوتی در سال 2021 انجام می شود.

    اول از همه ، من می دانم که به نظر واضح است ، اما افراد هنگام تایپ و هنگام صحبت از عبارات مختلف استفاده می کنند. به عنوان مثال ، به جای تایپ کردن "بهترین مکان یوگا در آمستردام" ، س willال می شود: "کجا می توانم یوگا تمرین کنم؟"

    این بدان معناست که شما باید تحقیق کامل درباره کلمات کلیدی را انجام دهید و از نزدیک به کلمات کلیدی دنباله دار نگاهی بیندازید. این عبارات بیشتر از جستجوی سنتی در وب مکالمه خواهند داشت.

    تفاوت دوم چیست؟

    بیایید نگاهی دقیق تر به مثال خود بیندازیم. ما دو جمله داریم:

    • "بهترین مکان یوگا در آمستردام" ؛
    • "از کجا می توانم یوگا تمرین کنم؟"

    آیا قسمت گمشده را در جمله دوم مشاهده می کنید؟ بله ، این مکان است.

    GPS در تلفن های هوشمند ما تقریباً همیشه روشن است ، بنابراین مرورگرها می دانند ما کجا هستیم و نتایج را از مجاورت نشان می دهند.

    به همین دلیل مهم است که کسب و کار خود را به Google Maps اضافه کرده و در موقعیت مکانی مناسب قرار دهید ، مخصوصاً اگر مشاغل محلی هستید.

    2. احساسات رسانه های اجتماعی را تحلیل کنید

    آیا کاهش اعتماد به تأثیرگذاران رسانه های اجتماعی را مشاهده کرده اید؟

    برای مدت زمان طولانی ، بازاریابی اینفلوئنسر در مورد تبلیغ یک محصول خاص یا افزایش آگاهی از نام تجاری ، استراتژی اصلی بوده است.

    این تغییر از چند سال پیش شروع شد و در اواخر سال 2018 به اوج خود رسید.

    تمام رسوایی های ناشی از بسیاری از مشاهیر اینستاگرام باعث ایجاد بحران اعتماد شد. وقتی صحبت از تأیید تأثیرگذار می شود ، مردم بیشتر بدبین می شوند.

    این بدان معنا نیست که تاکتیک های بازاریابی تأثیرگذار بی فایده هستند.

    یک تغییر دهنده بازی در سال 2021 تجزیه و تحلیل احساسات خواهد بود. بسیاری از ابزارها ، از جمله Brand24 ، چنین گزینه ای را ارائه می دهند و تقاضا برای تجزیه و تحلیل احساسات فقط در آینده رشد خواهد کرد.

    تجزیه و تحلیل احساس بر اساس NLP است که مخفف Natural Language P rocessing است. این فرآیند مستلزم یادگیری هوش مصنوعی است که از درون و ارتباطات انسانی می آموزد و تحلیل می کند که آیا گزاره ای که به صورت آنلاین منتشر شده مثبت است ، منفی است یا خنثی است.

    چند سال پیش ، این فناوری در تشخیص طعنه یا کنایه با مشکلی روبرو بود ، اما از آن زمان به بعد این فناوری تکامل یافته است. بسیاری از ابزارها می توانند اظهارات کنایه آمیز را به درستی تشخیص دهند و آنها را به عنوان نظراتی با احساسات منفی برچسب گذاری کنند.

     نمونه ای از ذکر رسانه های اجتماعی از توییتر با احساسات منفی

    پست های دارای احساسات منفی معمولاً نرخ تعامل بالایی ایجاد می کنند ، اما شما نمی خواهید نظرات منفی در مورد نام تجاری خود داشته باشید. و اگر این کار را انجام دهید ، باید بخشی از کارزار برنامه ریزی شده باشد و شما باید بر اوضاع کنترل داشته باشید ، به عنوان مثال. تعداد موارد ذکر شده یا میزان دسترسی رسانه های اجتماعی به کمپین خود را کنترل کنید.

     نمونه ای از رسانه های اجتماعی ذکر شده از توییتر با احساس مثبت

    3. سرمایه گذاری در chatbots

    عصر دیجیتال همه ما را بسیار بی تاب کرده است. ما می خواهیم بلافاصله و بدون تأخیر پاسخ س questionsالات خود را بدهیم.

    پاسخ به این نیاز چت بات است. برنامه نویسی و شخصی سازی Chatbots بسیار آسان است ، بنابراین می توانید از آنها برای اهداف مختلفی استفاده کنید از جمله:

    • پاسخ سریع ؛
    • حل یک شکایت ؛
    • ارائه محتوای اضافی ، به عنوان مثال ، لیست ابزارها یا خبرنامه ها ؛
    • مسابقه دویدن.

    اگر در وب سایت خود گپ ندارید ، می توانید یک ربات به Facebook Messenger خود اضافه کنید.

    4. پیام خود را شخصی کنید

    ما اطلاعات بسیار زیادی را بصورت آنلاین بر جای می گذاریم. در عوض ، بسیاری از ما بدنبال شخصی سازی بیش از حد هدفمند هستیم.

    ما می خواهیم دقیقاً محتوای مورد نظر خود را در زمان دقیق نیاز به آن ببینیم. این بدان معناست که شما باید پیام بازاریابی دیجیتال خود را شخصی سازی کرده و در لحظه مناسب آن را ارائه دهید.

    من در پاراگراف بعدی بیشتر به سوال زمان خواهم پرداخت. اکنون ، اجازه دهید روی پیام رسانی تمرکز کنیم.

    داده های رسانه های اجتماعی را تجزیه و تحلیل کنید و مخاطبان خود را بر اساس مشخصات جمعیتی ، علاقه و توزیع جغرافیایی آنها تقسیم کنید.

    اقدامات بازاریابی مجدد و هدف گذاری مجدد شما با دقت جراحی انجام می شود. در غیر این صورت ، پول خود را برای انجام تبلیغات بی اثر می سوزانید.

    5. از لحظه های میکرو استفاده کنید

    افزایش تلفن های هوشمند مدت توجه ما را کوتاه کرد. ما در یک لحظه تصمیم می گیریم – چه چیزی بخوریم ، کجا برویم یا چه چیزی بخریم.

    Google این لحظه ها را لحظه های خرد می نامد و 4 نوع را از هم متمایز می کند:

    • من می خواهم لحظات را بدانم
    • می خواهم لحظات را بروم
    • می خواهم لحظات را انجام دهم
    • می خواهم لحظات را بخرم

    برای دستیابی به این فرآیند تصمیم گیری جدید و سریع ، مارک ها باید ظرف چند ثانیه توجه خوانندگان را جلب کنند.

    لحظه های کوچک ارتباط نزدیکی با شخصی سازی و هدف قرار دادن تبلیغات دارند. شما باید دقیقاً در سیستم عامل هایی که مشتریانتان حضور دارند حضور داشته باشید و در تبلیغات کوتاه سرمایه گذاری کنید ، دقیقاً سوالی که در آن لحظه دقیق پرسیده شده است.

    بازاریابی دیجیتال برای سال 2021 – یک بازبینی سریع

    هوش مصنوعی و توسعه بیشتر الگوریتم های شبکه های اجتماعی ، تجربه بازاریابی ما را شخصی تر می کند. فرصت فرصت شما برای رسیدن به مخاطب مورد نظرتان باریک تر می شود و مخاطبان بیشتر در مورد محتوایی که می خواهند ببینند بیشتر می شوند.

    برای جلب اعتماد به رسانه های اجتماعی و تأثیرگذارهای شبکه های اجتماعی ، احساسات رسانه های اجتماعی پیرامون افراد مشهوری را که می خواهید با آنها همکاری کنید ، تحقیق کنید.