تجزیه و تحلیل رقبا به شما کمک می کند نقاط ضعف و قوت رقبا را ارزیابی کرده و تهدیدها و فرصت های شغلی خود را شناسایی کنید. بر اساس این دانش ، شما می توانید برای نام تجاری خود برنامه عملیاتی ایجاد کنید که به شما کمک کند یک گام جلوتر از رقابت خود باشید و به بازار هدف خود برسید.
شما خواهید آموخت:
- نحوه انجام تجزیه و تحلیل SWOT برای شرکت خود
- نحوه انجام تحقیقات بازار
- چگونه رقابت خود را کشف کنید
- چگونه می توانید یک رهبر صنعت شوید.
تجزیه و تحلیل رقابت یک فرآیند زمان بر ، پیچیده است ، اما پاداش آن ارزش تلاش را دارد.
هنگامی که یک تجزیه و تحلیل رقابتی انجام دهید ، برتری نسبت به رقابت خود خواهید یافت.
تجزیه و تحلیل رقابت روند صنعت را نشان می دهد ، به شما کمک می کند روند فروش خود را بهبود ببخشید و نقاط قوت و ضعف ، فرصت ها و تهدیدهایی را که در انتظار شرکت شما است شناسایی کنید. این فرآیند همچنین به شما کمک می کند تا به بازار هدف خود برسید ، محصول خود را با موفقیت تبلیغ کنید و مشتری خود را افزایش دهید.
روند تجزیه و تحلیل رقابتی به شما در هر مرحله از سفر کاری کمک می کند. خواه استارتاپی باشید که به دنبال طرحی در بازار هستید یا شرکتی تاسیس شده که سعی در معرفی محصولات یا خدمات جدید به بازار دارد ، تجزیه و تحلیل رقابت دیدگاه های مفیدی برای شما به ارمغان می آورد.
با تشکر از مجموعه قوی داده ها از تجزیه و تحلیل رقبا ، شما قادر خواهید بود:
- محصولات خود را به بهینه ترین حالت قرار دهید
- پاسخگوی نیازهای مشتریان خود باشید
- از نقاط ضعف رقبا استفاده کنید
- از نقاط قوت آنها بیاموزید
- فرصتهای جدیدی برای تجارت خود پیدا کنید
از آنجا که تجزیه و تحلیل رقیب یک فرآیند طولانی و پیچیده است ، ما تمام تلاش خود را می کنیم تا آنرا به ساده ترین شکل ممکن انجام دهیم.
بیایید با الگوی تجزیه و تحلیل رقیب شروع کنیم
در پایین ، الگوی دقیق تجزیه و تحلیل رقبا را مشاهده خواهید کرد. شما می توانید چارچوب تحلیل رقابتی را متناسب با نیازهای خود تنظیم کنید تا اگر همه داده ها را پر نکنید نگران نباشید.
- رقابت خود را پیدا کنید و طبقه بندی کنید – باید بدانید که با چه شخصی رقابت می کنید
- اطلاعات اساسی را یادداشت کنید – نمای کلی شرکت ، درآمد ، تعداد مشتری
- محصولی را که پیشنهاد رقابت خود را تجزیه و تحلیل کنید – نگاهی عمیق تر به ویژگی ها ، امتیازات و فناوری
- تجزیه و تحلیل پایگاه مشتریان آنها – نوع مشتری به شما می گوید مخاطبان مورد نظر چه کسانی هستند ، سطح آگاهی از نام تجاری چیست ، از کدام سیستم عامل های رسانه های اجتماعی استفاده می کنند و موارد دیگر.
- نگاهی به تلاش های SEO بیندازید – تجزیه و تحلیل رقابتی SEO به شما می گوید که چگونه رقبا از موتورهای جستجو برای منافع خود استفاده می کنند
- حضور رسانه های اجتماعی آنها را تجزیه و تحلیل کنید – فعالیت های زیادی در رسانه های اجتماعی انجام می شود. نگاهی به کانالهای رقبای خود بیندازید و آنها چه پیامی ارسال می کنند.
- موقعیت رقابت خود را درک کنید – چه کسی مشتری ایده آل رقبای شما است؟ مهمترین قسمت پیام رسانی آنها چیست؟ آنها چگونه به مشتریان هدف خود رسیده اند؟
- قیمت آنها را مقایسه كنید – شاید شما با قیمتی بسیار پایین یا خیلی زیاد برای محصول خود ، میوه ای آویزان را از دست داده باشید.
تجزیه و تحلیل تمام دسته های فوق الذكر به شما نمای خوبی از چشم انداز رقابتی شما و به شما کمک می کند تا استراتژی های بازاریابی و روند صنعت خود را بهبود ببخشید.
در اینجا برنامه سفر مفصلی برای امروز آورده شده است:
تجزیه و تحلیل رقبا چیست؟
تحلیل رقابت روند تجزیه و تحلیل محصولات ، خدمات ، استراتژی بازاریابی یا ایده تجاری خود برای رقابت.
بر اساس تجزیه و تحلیل رقابتی ، می توانید نقاط قوت و ضعف رقابت خود را کشف کنید. شما قادر خواهید بود به مشتریانی دسترسی پیدا کنید که 100٪ از راه حلی که اکنون دریافت کرده اند راضی نباشند.
تجزیه و تحلیل رقابتی شامل مراحلی است که در این مقاله به تفصیل شرح داده ایم. برای اینکه روند کار برای شما آسان تر شود ، ما یک الگوی تجزیه و تحلیل رقبا تهیه کردیم. با پر کردن الگوی خود ، نه تنها یک مشخصات رقبا ، بلکه یک برنامه عملیاتی عملی برای چگونگی جایگیری موثر در گروه محصولات خود دریافت خواهید کرد.
بارگیری الگوی تجزیه و تحلیل رقابتی!
چگونه می توان یک تحلیل رقابتی انجام داد؟
همانطور که قبلاً اشاره کردم ، تجزیه و تحلیل رقیب وظیفه بزرگی است – هم از نظر میزان اطلاعاتی که باید پردازش کنید و هم از نظر منابع طول می کشد
برای داشتن دیدگاه جامع از فعالیت ها و استراتژی های رقابت خود ، باید جنبه های مختلف حضور شرکت ها را تجزیه و تحلیل کنید. یک تحقیق کامل بازار سنگ بنای داده های رقبا است.
ما لیستی از مناطقی را تهیه کردیم که باید در نظر بگیرید:
- نمای کلی شرکت
- محصولات یا خدمات
- مشتریان
- بازاریابی
به نظر نمی رسد زیاد ، اما به محض شروع کار با حفاری اطلاعات مفید بسیاری را کشف خواهید کرد!
تجزیه و تحلیل رقبا وقت شما را می گیرد. شما باید مقداری از وقت خود را صرف جستجو و تجزیه و تحلیل اطلاعات ، تهیه سند و اجرای تغییرات لازم کنید.
انتشار بینش هایی که از طریق تجزیه و تحلیل رقابتی جمع کرده اید در بین بخشهای مختلف شرکت شما مهم است.
تجزیه و تحلیل رقابت نه در مورد کپی کردن راه حل های رقابت. این بیشتر در مورد موقعیت یابی شرکت شما در مکان مناسب بازار ، دانستن اینکه کدام روند صنعت ارزش دنبال کردن دارد ، و بهبود محصولات و خدمات شما بیشتر است. این فرآیند در مورد تعیین نقاط قوت و ضعف و افزایش سهم بازار شما است.
مزایای تحلیل رقبا چیست؟
مزایای تجزیه و تحلیل رقبا سخت است فراموش شود.
تجزیه و تحلیل رقبا به شما کمک خواهد کرد:
- فرصت های بازار را شناسایی کنید که سهم بازار شما را افزایش می دهد و آگاهی از نام تجاری
- از نقاط ضعف رقبا سوit استفاده کرده و مشتریان خود را به محصول یا خدمات خود تبدیل کنید
- اطلاعات مورد نیاز برای برنامه ریزی آینده را فراهم کنید استراتژی های بازاریابی
- به شما امکان می دهد در مورد نحوه تولید محصول خود کاملاً آگاهانه تصمیم بگیرید
از شروع کار تا رهبر بازار – به طور خلاصه تحلیل رقابتی
تجزیه و تحلیل رقابت به شما کمک می کند موقعیت خود را در بازار ارزیابی کنید – مهم نیست که آیا شما تازه کار خود را شروع کرده اید یا در فضای کاری خود موقعیت مستقر دارید.
تجزیه و تحلیل یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای تجارت خود انجام دهید. هر قسمت از الگوی تجزیه و تحلیل رقابتی می تواند مزایایی برای تجارت شما به همراه داشته باشد. تجزیه و تحلیل SWOT می تواند جهت توسعه محصول را نشان دهد ، وفاداری مشتری را افزایش دهد و موقعیت کلی فعالیت شما را بهبود بخشد.
برای اینکه روند کار کمی آسان شود ، ما یک الگوی تحلیل رقابتی قابل بارگیری آماده کردیم!
اگر می خواهید یک قدم از رقبایتان جلوتر باشید ، ابتدا باید وضعیت موجود را ارزیابی کنید. دانستن اینکه کدام یک از مناطق را باید بهبود ببخشید و دقیقاً کجا می توانید به راحتی مزیت رقابتی کسب کنید ، به شما کمک می کند تا تصمیمات شغلی خود را شکل دهید.
چه مواردی باید در تجزیه و تحلیل رقبا بگنجانید؟
هنگام انجام تجزیه و تحلیل رقبا ، تعداد زیادی داده جمع خواهید کرد. یک چارچوب تجزیه و تحلیل رقیب باید شامل چه مواردی باشد؟
قسمتهایی از تجزیه و تحلیل رقیب وجود دارد که برای همه نوع تجارت مشترک است.
مهم نیست که تجارت شما چیست ، الگوی تجزیه و تحلیل شما باید شامل:
- سمت تجاری رقبای اصلی شما
- فعالیت های بازاریابی رقبای شما
- خدمات مشتری به آنها
اطلاعات زیادی برای کشف و تجزیه و تحلیل است.
به همین دلیل ما یک راهنمای گام به گام برای تجزیه و تحلیل رقبا آماده کردیم ! می توانید از این پست ها به عنوان الگوی تجزیه و تحلیل استفاده کنید تا مطمئن شوید تمام اطلاعات لازم را دارید. انجام یک تحقیق تجزیه و تحلیل رقبا اولین قدم برای موفقیت است.
امیدوارم با چارچوب تحلیل رقبا ، روند کار کمتر دلهره آور و سازمان یافته باشد.
رقبای خود را پیدا کنید
تجزیه و تحلیل رقبا باید با شناسایی و طبقه بندی همه رقبا آغاز شود.
شما می توانید رقبا را به سه گروه تقسیم کنید:
- رقبای اصلی – مشاغلی که مخاطبان یکسانی را هدف قرار می دهند یا محصولات مشابهی دارند.
- رقبای ثانویه – مشاغلی که محصولاتی را در همان گروه می فروشند. به عنوان مثال ، یک رقیب ثانویه برای یک کارخانه آبجوسازی یک تاکستان است.
- رقبای درجه یک – مشاغلی که رقبای مستقیم شما نیستند اما اگر خط تولید یا خدمات خود را گسترش دهید ممکن است در آینده به یکی تبدیل شوند.
تفاوت بین مستقیم و رقبای غیرمستقیم برای ارزیابی صحیح نقاط قوت ، ضعف ، فرصت ها و تهدیدات مهم است. بعداً در مورد اطلاعات و تحلیلهای SWOT بحث خواهیم کرد.
روشهای زیادی برای انجام تحقیقات بازار و شناسایی رقبای شما وجود دارد. من می خواهم پنج مورد را پیشنهاد کنم که موثرترین آنها برای ما بود.
جستجوی گوگل
این یکی بدون ذهنیت است. وقتی می خواهید چیزی را بدانید ، آن را گوگل می کنید (یا آن را bing یا duckduckgo می کنید).
وقتی صحبت از تحلیل رقابتی می شود ، یک نقطه شروع عالی است.
البته ، Google فقط نتایج دسته بندی نشده را بیرون می کشد. وظیفه شما این خواهد بود که مشاغل را به دسته ها تقسیم کنید و سایر اطلاعات موجود را بررسی کنید ، به عنوان مثال ، چه زمانی تأسیس شده است ، تعداد مشتری و غیره.

سعی کنید خود را در موقعیت مشتری بالقوه ای قرار دهید که به دنبال محصولات یا خدمات شما است و اصطلاحات مربوط به جایگاه تجاری خود را جستجو کنید. بهتر است این کار را در حالت ناشناس انجام دهید ، بنابراین موتور جستجو جستجوهای قبلی شما را در نظر نمی گیرد.
لیستی از کلمات کلیدی مربوط به صنعت خود را تهیه کنید و شروع به جستجوی گوگل کنید. شما باید لیستی از رقبای خود را در کمترین زمان آماده کنید.
تبلیغات Google
در حالی که ما در موتورهای جستجو هستیم – به تبلیغات پولی نگاهی بیندازید. برخی از رقبای غیرمستقیم و مستقیم شما ممکن است علاقه ای به موقعیت یابی SEO نداشته باشند (که توسعه آن به زمان و منابع زیادی نیاز دارد). در عوض ، آنها هزینه های ترفیع را پرداخت می کنند.
همان روند قبلی را دنبال کنید ، فقط به تبلیغات نگاه کنید ، نه به نتایج ارگانیک.
نظارت بر اینترنت
نظارت بر رسانه با چند مرحله در روند تجزیه و تحلیل رقبا به شما کمک می کند. بیایید با شناسایی رقبای خود شروع کنیم.
C o n d u c t c o m p e t i t i v e a n a a l y s من s ! در طول دوره آزمایشی رایگان 14 روزه به آن بچرخانید (بدون کارت اعتباری مورد نیاز است).
شما می توانید با ایجاد یک پروژه نظارت بر اینترنت لیست رقابتی دقیق تری را تهیه کنید.
شما با ایجاد یک پروژه شروع می کنید. [19659008] در جادوگر ایجاد پروژه ، کلمات کلیدی مربوط به صنعت خود را وارد کنید.
تجزیه و تحلیل رقبا را انجام دهید
این ابزار شروع به جمع آوری تمام موارد ذکر شده از اینترنت شامل کلمه کلیدی شما می کند و آنها را در یک داشبورد زیبا مرتب می کند.
شما نه تنها لیستی از رقبای خود را دریافت خواهید کرد ، بلکه همچنین خواهید دید که مردم کدام شرکت ها را توصیه می کنند و چرا. این یک آغاز تجزیه و تحلیل عمیق تر است ، به طور عمده نقاط قوت و ضعف رقبای شما را ارزیابی می کند ، که بعداً با جزئیات بیشتری در مورد آنها بحث خواهم کرد.
مشتریان
مشتریان شما معدن طلای دانش هستند. اکثر آنها ، قبل از مراجعه به شما ، یک تن تحقیق کرده اند تا بهترین راه حل را برای مشکل خود انتخاب کنند. شما باید به این دانش ضربه بزنید!
از آنها س whatال کنید که چه گزینه های دیگری را در نظر گرفتند و کدام ویژگی باعث شده تا در جهت شما قرار بگیرند.
علاوه بر این ، شرکت های جدید به احتمال زیاد سعی می کنند مشتریان شما را وسوسه کنند تا به کالای خود روی بیاورند. نگه داشتن انگشت روی نبض به شما کمک می کند علائم اولیه یک رقیب جدید در بازار را تشخیص دهید.
می توانید از مشتریان جدید خود بخواهید که به چند سوال پاسخ دهند ، یک نظر سنجی را پر کنند یا یک تماس تلفنی کوتاه ترتیب دهند. سعی کنید یک لیست ایمیل ایجاد کنید ، بنابراین می توانید به راحتی به مشتریان خود دسترسی پیدا کنید.
نشریات تجاری
مجلات تجاری ، چه دیجیتال و چه چاپی ، منابع بسیار خوبی برای تجزیه و تحلیل رقبا هستند.
تازه واردان به بازار سعی می کنند نام خود را بر روی نقشه قرار دهند ، بنابراین انتشارات را مرتباً بررسی کنید.
علاوه بر این ، شما می توانید پیشنهاد رقبای خود را بررسی کنید.
هنگام بررسی پیشنهاد ، سعی کنید به این س questionsالات پاسخ دهید:
- بارزترین تفاوت بین پیشنهاد شما و رقبا چیست؟
- محصول شما چه ویژگی هایی را از دست می دهد؟
این همه اطلاعات عمومی است که می توانید برای انجام تجزیه و تحلیل رقبا استفاده کنید.
هنگامی که بدانید رقبای مستقیم ، غیرمستقیم و عالی شما چه کسانی هستند ، می توانید تجزیه و تحلیل جنبه های مختلف مارک آنها را شروع کنید.
اطلاعات مربوط به رقبای خود را جمع آوری کنید
هنگامی که مهمترین رقبا را شناسایی کردید ، زمان آن فرا رسیده است که به اطلاعات موجود بروید.
نام مدیر عامل و سایر کارمندان برجسته آنها را یادداشت کنید ، تعداد کل کارمندان ، و مدت زمانی که آنها در بازار بوده اند.
یک بخش مهم از تحقیقات بازار برای تجزیه و تحلیل رقبا ، داده های مربوط به بودجه آنها خواهد بود. بیشتر VC در دو شرکت از یک گروه سرمایه گذاری نمی کنند ، بنابراین اگر می بینید شخصی قبلاً در یک شرکت سرمایه گذاری کرده است ، احتمالاً نزدیک شدن به آنها فایده ای ندارد.
می توانید تعداد کارمندان LinkedIn را جستجو کنید. البته ، این فقط یک تخمین خواهد بود ، اما این تعداد به شما ایده می دهد که شرکت شما در کجا قرار دارد.
محصولی را که رقبای شما ارائه می دهند بررسی کنید
اکنون وقت آن است که محصولات و خدمات خود را از نزدیک بررسی کنید. رقبا پیشنهاد می دهند. به این جنبه ها نگاه دقیق تری بیندازید: فناوری
- – از چه فناوری برای ساخت محصول استفاده شده است؟ مزایای
- – آیا آنها چیزی رایگان می دهند ، به عنوان مثال ، کتابهای الکترونیکی یا وبینار؟ آیا آنها تخفیف ارائه می دهند؟
- نقطه اصلی فروش – دقیقاً چه کسانی را هدف قرار می دهند؟
تجزیه و تحلیل دقیق محصول به شما کمک می کند تا شکاف های موجود در رقبا را ارائه دهید. هنگامی که خلا the موجود در بازار را شناسایی کردید ، سعی می کنید آن را با محصولات خود پر کنید. آیا فرصتی برای محصولات شما در بازار وجود دارد؟
به دنبال برنامه های وابسته ای باشید که ممکن است اجرا کنند. برنامه های وابسته به گسترش آگاهی از برند و افزایش فروش کمک می کنند.
یکی دیگر از جنبه های تجزیه و تحلیل رقابتی ، به ویژه برای شرکت های فناوری ، ارزیابی این است که از چه فناوری استفاده می کنند.
اول ، وب سایت هایی وجود دارد ، به عنوان مثال BuiltWith ، که به شما کمک می کند فناوری پشت محصول را کشف کنید.
ثانیا ، نگاهی به لیست های شغلی بیندازید. شرکتها پشته مورد نیاز برای استخدامهای جدید ، از جمله زبان برنامه نویسی ، خدمات بازاریابی از طریق ایمیل ، سیستم های تجزیه و تحلیل و موارد دیگر را لیست خواهند کرد. تجزیه و تحلیل سئو را می توان حداقل به دو زیر گروه تقسیم کرد.
اولاً ، شما باید ساختار محتوای رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید.
مقاله های آنها چگونه به نظر می رسد؟ آیا آنها از اجزای تعاملی ، به عنوان مثال ، از فهرست مطالب استفاده می کنند؟ آیا متن روی زمینه ای رنگارنگ است؟ چگونه آنها از عناوین استفاده می کنند؟ این عوامل ممکن است کمی بی اهمیت به نظر برسند اما همه آنها می توانند در موقعیت وب سایت تأثیر داشته باشند.

یکی دیگر از جنبه های تجزیه و تحلیل رقابتی SEO تجزیه و تحلیل فاصله کلمات کلیدی است.
شکاف کلمات کلیدی یک لیست کلمات کلیدی رتبه دیگری برای شما دارد و شما این کار را نمی کنید. می توانید با برخی از کلمات کلیدی مقابله کنید و از رقبای خود بهتر عمل کنید.
در حالی که ما در حال بحث درمورد SEO هستیم ، نگاهی به تحلیل بک لینک رقبا بیندازید. برای رتبه بندی خوب در هر موتور جستجو ، یک دامنه باید از اقتدار بالایی برخوردار باشد. یکی از جنبه هایی که گوگل و سایر موتورهای جستجو در نظر می گیرند تعداد و کیفیت پیوندها به دامنه است.

تجزیه و تحلیل دامنه ها پیوند دادن به محتوای رقبای خود. این به شما سه اطلاعات می دهد:
- این یک لیست چک از سایت ها است که می توانید از آنها بخواهید لینک های رقبا را با محتوای پیوند دهنده به سایت خود جایگزین کنند.
- این یک ایده کلی در مورد نوع مناسب محتوا به شما می دهد برای ساختن پیوند ؛
- این نشانگر آنچه شما باید انجام دهید تا رقبای خود را شکست دهید.
مطمئناً ، جزئیات استراتژی محتوای شما به صنعت شما بستگی دارد. این سه نکته جهانی هستند و به شما کمک می کنند استراتژی محتوای خود را ارزیابی کرده و به آن جهت دهید.
رقبای خود را در رسانه های اجتماعی تجزیه و تحلیل کنید
فارغ از جایگاه تجاری ، حداقل برخی از رقبای شما در کانال های مختلف رسانه های اجتماعی حضور دارند. با توجه به این واقعیت که کمپین ها و تبادل نظرهای بیشتری در شبکه های اجتماعی انجام می شود ، این بخشی از تجزیه و تحلیل رقبا است که نمی توانید حذف کنید.
شما باید بدانید که رقبای شما از کدام سیستم عامل های رسانه های اجتماعی استفاده می کنند. می توانید کانال را پس از کانال به صورت دستی بررسی کنید ، یا می توانید یک پروژه نظارت بر شبکه های اجتماعی را برای رقبای خود تنظیم کنید.
همان مراحل را دنبال کنید همانطور که در حال ایجاد یک پروژه نظارت بر شبکه های اجتماعی برای خود بودید ، اما به جای وارد کردن کلمات کلیدی مرتبط با صنعت خود ، به اصطلاحاتی فکر کنید که رقبا از آن استفاده می کنند. این می تواند باشد:
- نام رقیب شما ؛
- handle آنها ؛
- هشتگ مارک دار آنها
- هشتگ ویژه کمپین آنها
Brand24 تعداد زیادی داده مفید ارائه می دهد! بیایید ببینیم چه چیزی برای شما وجود دارد.
تحلیل کنید که پست رقبای شما در رسانه های اجتماعی چند وقت یکبار انجام می شود
حجم ذکر شده اولین معیاری است که باید هنگام تحلیل حضور رقبای خود در شبکه های اجتماعی ارزیابی کنید. تعداد کل پست ها و پست های رقبای شما که آنها را ذکر می کند ، ستون فقرات تحلیل شماست. ترکیب آن با سایر معیارها دید کلی تری به فضای رقابتی شما می دهد.
تعداد زیادی از موارد ذکر شده ممکن است نشان دهنده موارد مختلفی باشد:
- محتوای مورد نظر مخاطبان مورد نظر خود را به خوبی طنین انداز می کند که باعث ایجاد تعاملات و ایجاد آگاهی از برند می شود ؛
- تغییرات فصلی در توزیع محتوای رقبای شما. ممکن است در یک سال زمانی باشد که مخالفان شما بیش از حد فعال باشند ، مثلاً در جمعه سیاه یا در فصل کریسمس ؛
انجام یک تحلیل رقابتی
یک ابزار نظارت بر رسانه ، ذکر شده از سیستم عامل های مختلف رسانه های اجتماعی را جمع آوری و آنها را تجزیه و تحلیل می کند. فیلترهایی وجود دارد که می توانید برای بررسی سیستم عامل های خاص یا گرفتن تصویر بزرگتر و تجزیه و تحلیل داده های جمع شده از آنها استفاده کنید.
بیایید با حجم ذکرها شروع کنیم. این تعداد کل ذکرها حاوی کلمات کلیدی مرتبط با رقبای شماست.
Brand24 به طور خودکار موارد ذکر شده را با توجه به سیستم عامل رسانه های اجتماعی که منشا می گیرند ، دسته بندی می کند.
این معیار تجزیه و تحلیل رقبا به شما کمک می کند تا دو چیز را تعیین کنید:
- کدام یک از سیستم عامل های رسانه های اجتماعی که رقبای شما از آن استفاده می کنند. اگر آنها فعال هستند و از مخاطبان خود پاسخ مثبت دریافت می کنند ، به این معنی است که مشتریان بالقوه شما به طور فعال از یک بستر رسانه اجتماعی خاص استفاده می کنند. همچنین می توانید به نوع محتوایی که باعث ایجاد تعاملات می شود نگاه کنید.
- شما مجبور نیستید تحقیق کنید و انرژی خود را صرف ایجاد حضور خود در کانال های مختلف رسانه های اجتماعی توسط خودتان کنید. از اشتباهات رقبایتان بیاموزید. اگر آنها قادر به ایجاد یک پیرو وفادار نباشند ، بعید است بتوانید چنین کاری کنید. یا حداقل ، یک استراتژی متفاوت برای یک کانال خاص ایجاد کنید.
حجم ذکرها را با تجزیه و تحلیل احساسات ترکیب کنید
حجم بالای ذکرها نشان دهنده موفقیت نیست. برای داشتن یک تصویر کامل ، باید حجم معیارهای ذکر شده را با تجزیه و تحلیل احساسات ترکیب کنید.
تجزیه و تحلیل احساس به شما خواهد گفت که آیا پاسخ به یک پیام خاص مثبت ، منفی یا خنثی بوده است. به عبارت دیگر ، این بدان معنی است که آیا مردم از محصولات و خدمات مارک های تجاری لذت می برند یا خیر.

تجزیه و تحلیل احساسات می تواند ارائه دهد شما اطلاعات ارزشمندی در مورد:
- واکنش به یک کمپین بازاریابی خاص دارید. حجم بالای ذکرها و افزایش احساسات منفی معمولاً نشانه بحران شبکه های اجتماعی است.
- درک چگونگی تأثیر پیام رسانی و فعالیت های بازاریابی بر درک برند شما. این به شما خواهد گفت که آیا از طریق کانال مناسب پیام صحیحی را برای افراد مناسب ارسال می کنید یا خیر. هیچ کسی علاقه مند به صحبت شما نیست که در خلأ پخش شود.
نگاهی به سهم صدا
سهم صدا نشان می دهد که چه بخشی از کل بحث توسط نویسنده خاصی ایجاد شده است.
سهم صدا با آگاهی از برند مرتبط است. باز هم ، همانند حجم ذکرها ، سهم بالایی از صدا می تواند ناشی از شرایط بحرانی باشد ، بنابراین باید همیشه آن را با تجزیه و تحلیل احساسات ترکیب کنید.
انجام تجزیه و تحلیل رقبا
اگر رقبای شما تولید می کنند درصد بالایی از سهم صدا و احساسات مثبت یا خنثی است ، به این معنی است که نام تجاری در میان مخاطبان هدف آنها قابل تشخیص است و پیام ها به خوبی طنین انداز می شوند.
اندازه گیری میزان دسترسی به کمپین های هشتگ در شبکه های اجتماعی
این یکی از مهمترین جنبه های تجزیه و تحلیل رقبا است.
اندازه گیری میزان دسترسی رسانه های اجتماعی به یک کمپین به شما امکان می دهد ببینید چه تعداد از افراد می توانند محتوای رقبای شما را مشاهده کنند و
چرا دسترسی به رسانه های اجتماعی برای تجزیه و تحلیل رقبا مهم است؟
اول از همه ، هرچه افراد پیام خود را در بالاترین سطح آگاهی از برند و تبدیل های احتمالی مشاهده کنند.
انجام تجزیه و تحلیل رقابتی
با توجه به تمام معیارهای خود ، شما نیاز به یک معیار اگر آن را با نتایج دیگر مقایسه نکنید ، هرگز نخواهید فهمید که کمپین شما عملکرد خوبی داشته است. مقایسه با رقبا شروع خوبی است.
دومین مزیت اندازه گیری میزان دسترسی به شبکه های اجتماعی ، آگاهی از این است که چه کار می کند و چه عواملی ، در مورد فعالیت های بازاریابی مفید نیست. کدام بستر رسانه های اجتماعی را باید انتخاب کنید؟ چه نوع محتوایی باعث ایجاد تعامل خواهد شد؟ با تجزیه و تحلیل حضور آنلاین رقبا ، می توانید تمام این دانش را کسب کنید.
بفهمید که چگونه رقبای شما محصول خود را به بازار عرضه می کنند
پیام رسانی یک قسمت حیاتی در تحلیل رقابت است. پیام رسانی به شما خواهد گفت که یک شرکت چگونه خود را می بیند ، مشتری ایده آل آن کیست و سعی در دستیابی به چه چیزی دارد. نقاط قوت و ضعف استراتژی های بازاریابی رقیب شما چیست؟ آیا فرصت ها و تهدیدهایی وجود دارد که بتواند به نفع شرکت شما باشد؟
شما باید طیف وسیعی از رسانه های مختلف را تجزیه و تحلیل کنید ، از جمله:
- وب سایت آنها ؛
- رسانه های اجتماعی ؛
- مصاحبه ؛
- کتاب الکترونیکی یا گزارش
- خبرنامه ؛
- پادکست
- جزوه ، بروشور ، بروشور ، و سایر مواد فیزیکی ؛
- توضیحات محصول یا خدمات.

تجزیه و تحلیل گسترده از کپی آنها به شما کمک می کند رقبا را از نظر ویژگی مهم ، شخصیت خریدارانشان را ببینید و امیدوارند که به چه چیزی برسند.
این به شما ایده کلی می دهد که چگونه رقبای شما قصد دارند تجارت خود را گسترش دهند. آیا آنها به بازارهای جدید نفوذ خواهند کرد؟ آیا آنها ویژگی یا محصول جدیدی را توسعه می دهند؟ می توانید به دنبال برخی نکات ظریف در نسخه آنها باشید.
نگاهی به قیمت رقبای خود بیاندازید
یکی از مهمترین جنبه های رقبا هنگام تصمیم گیری برای خرید – هزینه ها.
تجزیه و تحلیل قیمت گذاری می تواند یک کار دلهره آور باشد ، زیرا متغیرهای زیادی در این امر وجود دارد. بسته به ویژگی های ارائه شده توسط هر شرکت ، پیشنهادات ممکن است کمی متفاوت باشد. تا آنجا که می توانید نقاط مشترک پیدا کنید و برنامه ها را مقایسه کنید.
این به شما نشان می دهد که آیا برای کالای خود مبلغ مناسبی را شارژ می کنید یا خیر.
شاید برخی ویژگی ها وجود داشته باشد که بتوانید برای جذابیت بیشتر به پیشنهاد خود اضافه کنید؟
یا برعکس ، شما ممکن است یک مزیت رقابتی نسبت به رقبای خود داشته باشید که از آنها آگاهی ندارید. این یک روش عالی برای ارتقا business تجارت شما است!
مقایسه تجربه مشتری
بخش مهمی از تجزیه و تحلیل رقبا باید بر خدمات مشتری متمرکز باشد. بسیاری از شرکتهای تاسیس شده که تعداد قابل توجهی مشتری را به دست آورده اند ، وقت و منابع لازم برای ارائه خدمات نفیس به مشتریان را ندارند. این شکافی است که می توانید برای تشخیص خود از رقبای خود پر کنید.
مورد دیگری که باید مراقب آن باشید هر نوآوری فناوری است که رقبا از آن استفاده می کنند. آیا آنها از چت بات ها برای کمک به مشتریان خود استفاده می کنند؟ آیا جعبه چت زنده در وب سایت آنها وجود دارد؟
شما می توانید از همه این اطلاعات استفاده کنید تا خدمات مشتری خود را بهبود بخشید و از مزایای رقابتی برخوردار شوید.
چگونه می توان یک تحلیل رقبا نوشت؟
هنگامی که داده ها را جمع آوری کردید ، وقت آن است که همه را جمع کنیم
اول از همه ، اولویت های خود را تعیین کنید. بسته به هدف تجزیه و تحلیل رقبا ، باید روی قسمتهای مختلف داده خود تمرکز کنید.
اگر می خواهید رقبای اصلی را تحلیل کنید ، ویژگی های ضعیف و قوی آنها را از نزدیک ببینید. این به شما کمک می کند مناطقی را که باید بهبود ببخشید و نقاطی را که می توانید از آنها برای ایجاد مزیت رقابتی استفاده کنید ، تعیین کنید. شما می توانید تجزیه و تحلیل SWOT را بین بخشهای مختلف از جمله بازاریابی و توسعه محصول توزیع کنید.
آیا حمل و نقل رایگان ارائه می دهید؟ آیا محصول شما به صورت محلی تولید می شود؟ آیا خدمات منحصر به فرد مشتری ارائه می دهید؟ اینها همه ویژگی هایی است که می توانید برای مشتریان بالقوه خود به بازار عرضه کنید و شما را از رقبای خود متمایز کند.
پس از انجام تجزیه و تحلیل رقبا ، اطمینان حاصل کنید که محتوا در بخشهای مختلف شرکت شما توزیع شده است. بعضی اوقات ابتکاری ترین ایده ها از افرادی سرچشمه می گیرد که انتظارش را ندارید.
تجزیه و تحلیل رقابتی ، اگر درست انجام شود ، باید به شما کمک کند:
- انجام تجزیه و تحلیل SWOT بصیرت آمیز
- تعیین سهم بازار رقبای خود
- محصولات و خدمات خود را از نظر توسعه محصول ، بازاریابی و مشتری بهبود ببخشید تجربه
- به شما کمک می کند تا با استراتژی بازاریابی خود تصمیمات آگاهانه تری بگیرید
- نرخ رشد مورد انتظار برای شروع را بر اساس شرکتهای دارای موقعیت مستقر در بازار تعیین کنید
تجزیه و تحلیل رقابت آسان شد
تجزیه و تحلیل رقبا در حال انجام است ، فرایند زمانبر و حیاتی. این چیزهای فراتر از لیستی از رقبای شماست.
تجزیه و تحلیل رقبا ، تمام اطلاعات لازم را برای پیشبرد رقبای خود ، برتری در صنعت خود و تبدیل شدن به یک رهبر فکر در طاقچه خود ، به شما ارائه می دهد.