تجزیه و تحلیل رقبا و ابزارهای انجام آن یک حوزه مهم ، اما اغلب نادیده گرفته شده از تجارت است. حتی اگر این فرآیند کسل کننده و به جز پمپاژ آدرنالین به نظر برسد ، این نتیجه است که می تواند ارزش فوق العاده ای داشته باشد. در اینجا این همه چیز است.
خرد دوستان خود را نزدیک نگه دارید و دشمنان خود را نزدیکتر فراتر از افکار Sun Tzu در مورد استراتژی جنگ است. این یک مکتب فکری است که در تجارت و بازاریابی به یک اندازه طنین انداز است.
برخی ممکن است تعجب کنند یک چیز بد در مورد رقبای شماست و جواب این است: کاملاً نه!
انجام هر کاری که فکر استراتژیک دارد ، کار درستی است. تجزیه و تحلیل رقبا و ابزارهای مرتبط هیچ ارتباطی با جاسوسی یا استراق سمع ندارند.
تجزیه و تحلیل رقابتی 100٪ قانونی است و به داده های موجود در دسترس عموم متکی است. ابزارهای تجزیه و تحلیل رقبا روند را سریع و بدون دردسر انجام می دهند.
داشتن بینش عمیق در زمینه های مختلف کسب و کار و تلاش های بازاریابی رقبا ، مزایای زیادی برای تجارت شما دارد. تجزیه و تحلیل رقابتی به شما کمک خواهد کرد:
- نحوه تمایز محصول خود و برجسته شدن در بازار را بفهمید
- پیروزی بر مشتریان رقبا
- منافع مخاطبان خود را کشف کنید
- فرصت های ایجاد لینک لینک
- محتوای خود را بهبود بخشید استراتژی
- پیگیری تبلیغات رقبای خود
- اجتناب از ضرر و زیان
- کشف فرصت های کلمه کلیدی
- حرکات رقبا را پیش بینی کنید
- تهدیدات در حال ظهور
- شناسایی شکاف ها
- ارزیابی عملکرد مشاغل شما
- ] فرصت های بازار را شناسایی کنید
زمینه های تجاری زیادی وجود دارد که می توان از طریق اینترنت تجزیه و تحلیل کرد. حضور در شبکه های اجتماعی ، کمپین های بازاریابی ، آگاهی از برند ، احساسات ، عملکرد سئو ، تبلیغات پولی ، بک لینک یا فعالیت های روابط عمومی.
تجزیه و تحلیل رقابتی می تواند یک قطعه باشد ، با توجه به اینکه شما ابزار مناسبی برای جاسوسی در رقابت خود دارید.
تجزیه و تحلیل رقابتی یک پروژه همه جانبه است. شما می توانید KPI های مختلف را با حضور در شبکه های اجتماعی از طریق آگاهی از برند و پایان دادن به معیارهای سئو مانند رتبه بندی دامنه و رتبه بندی کلمات کلیدی ردیابی کنید.
رقابت می تواند مارک تجاری شما را ایجاد یا از بین ببرد. هرچه اطلاعات بیشتری درباره صنعت خود داشته باشید ، تصمیمات بهتری می توانید بگیرید. به همین دلیل است که قبل از شروع فعالیت های بازاریابی یا توسعه محصول ، باید تحقیقات رقبا را انجام دهید.
ما طیف گسترده ای از ابزارها را ارائه می دهیم – از ابزارهایی که به شما کمک می کنند تا حضور آنلاین خود را از طریق تلاش برای جستجوگرها نظارت کنید تا با ابزار رقبای رسانه های اجتماعی پایان یابد.
در این پست وبلاگ ، ما 10 ابزار تجزیه و تحلیل رقبا را ارائه می دهیم كه می توانند به شما كمك كنند در آن مناطق جستجو كنید و نسبت به رقبای خود برتری کسب كنید:
- Brand24
- وب مشابه
- SEMrush [19659027] Siteliner
- رتبه های سیگنال
- Spyfu
- Buzzsumo
- Alexa
- Hootsuite
- Owletter
Brand24
یك حوزه تجارت این روزها كه همه در آن رقابت می كنیم حضور به صورت آنلاین است رسانه ها. به همان اندازه که ضعیف به نظر می رسد ، می توان آن را به چند جنبه تقلیل داد:
- احساسات آنلاین پیرامون یک تجارت ، محصول ، خدمات یا هر چیز دیگر
- سهم صدا در صنعت آنها
- حجم ذکر شده در رسانه های آنلاین
- میزان دسترسی رسانه های اجتماعی به محتوایی که درباره یک کسب و کار صحبت می کنند
- درگیر شدن درمورد محتوای ذکر یک نام تجاری
- تأثیرگذارترین نویسندگان درمورد گپ زدن درباره مارک ها
- بازخورد مشتری
در این زمینه ، Brand24 یکی از بهترین تحلیل های رقبا است
این یک ابزار نظارت بر رسانه آنلاین است که می توانید با استفاده از آن از کلمات کلیدی از پیش تعریف شده در وب و رسانه های اجتماعی ردیابی کنید که با رقبای شما مرتبط هستند. بیش از این ، این ابزار تجزیه و تحلیل گسترده ای را ارائه می دهد تا این داده ها را در معرض دید قرار دهد.
اگر آن را رایگان امتحان کنید ، خوب است که ردیابی رقبا را با استفاده از کلمات کلیدی زیر شروع کنید:
- نام شرکت آنها
- آنها نام محصول
- نام خدمات آنها
- هشتگ مورد استفاده آنها
- نام کمپین بازاریابی
- نام مدیرعامل آنها
- هر کلمه کلیدی مرتبط با صنعت شما
با یک ابزار نظارت بر رسانه آنلاین ، شما "قادر به ردیابی:
- مشتریان آنها در مورد آنها در اینترنت چه صحبت می كنند؟
- آیا منابع تأثیرگذاری وجود دارد كه از آنها نام ببرد؟
- آیا آنها نظرات منفی و مثبت مشتری زیادی دریافت می كنند؟
- آنها چه هستند درخواستهای مشتریان؟
- محصولاتشان دردسر چیست؟
- آیا آنها با برخی از fuc * ups دست و پنجه نرم می كنند؟
- جدیدترین پیشرفتهای محصول آنها چیست؟
- شرکت ، محصول یا هشتگ آنها هر چند وقت یک بار دریافت می شود آنلاین ذکر شده است؟
- دسترسی رسانه های اجتماعی به چه چیزی است
- مبارزات اخیر آنها با چه سرعتی و اصلاً گسترش می یابد؟
- چه منابعی بیشتر از آنها نام می برند؟
- آیا آنها تعامل زیادی دارند (لایک ، نظر ، اشتراک)؟ [19659020] این نوع بینش منبعی از دانش قدرتمند است که می توانید برای استفاده از آن استفاده کنید و برای پر کردن بازار نیازهای رقبای خود را از دست می دهید.
در اینجا چند نمونه ذکر شده است:
- با نظارت بر منابع تأثیرگذار که رقبای شما را ذکر می کنند ، وبلاگ ها ، وب سایت ها یا نویسندگانی را کشف می کنید که احتمالاً به تجارت شما علاقه مند می شوند.
- مشاهده می کنید که مشتریان رقیب شما از چیزی در اینترنت شکایت می کنند. این اتفاق می افتد که تجارت شما در آن کار بسیار بهتر است. در چنین شرایطی ، شما باید با مشتریان ناامید رقیب خود تماس بگیرید و آنچه را که ارائه می دهید نشان دهید.
- رقیب شما یک هشتگ کمپین بازاریابی راه اندازی می کند که چیز جدیدی را تبلیغ می کند. شما آن را رصد می کنید و می بینید که چگونه گسترش می یابد و مخاطبان آنها چه پاسخی می دهند.
اول از همه ، برای جمع آوری نام های اجتماعی در مورد رقبای خود ، باید یک پروژه ایجاد کنید و کلمات کلیدی مربوطه را وارد کنید. به جدول خلاصه که مهمترین داده ها را در مورد رقابت شما شامل می شود ، مراجعه کنید:
- مشهورترین موارد
- جدیدترین موارد.
- خلاصه عددی پروژه شما: تعداد ذکرها ، دسترسی های اجتماعی و غیر اجتماعی ، تعاملات ، ذکر مثبت و منفی.
- تأثیرگذارترین پروفایل ها و وب سایت هایی که از رقیب شما نام می برند.
- نمودارهایی که تعداد نام ها را نشان می دهد و میزان دسترسی آنها به شبکه های اجتماعی.
بیشترین اطلاعات مهم در برگه آنالیز است. آن را بررسی کنید ، کاملاً رایگان است.
تحقیق در مورد رقبا را انجام دهید!
وب مشابه
یکی از بهترین ابزارهای تجزیه و تحلیل رقیب ، وب مشابه است.
Similar Web ابزاری کاربردی برای تجزیه و تحلیل ترافیک جستجو و موارد دیگر در نسخه پولی است. با کمک آن ، می توانید هوش رقابتی زیر را بدست آورید:
- حجم ترافیک: با این دانش ، می توانید سهم بازار رقبای خود را تخمین بزنید ، حداقل در مورد ترافیک وب سایت
- منابع ترافیک: این دانش می تواند مقادیری را به شما بگوییم که رقبای شما بین خرید متقاضی ، مراجعه و ترافیک ارگانیک به خرید و فروش می پردازند.
- نمایش آگهی: چه تبلیغاتی و در کجا آنها را نمایش می دهد
برای مقایسه عملکرد وب سایت خود با رقبا ، ابتدا آدرس سایت خود را وارد کنید:
بعدی ، آدرس وب رقیب خود را ارائه دهید:
در نسخه رایگان این ابزار ، می توانید رتبه جهانی ، رتبه کشور و رده بندی را مشاهده کنید: [19659094] تصویری از Similar Web که نشان دهنده رتبه بندی وب سایت است – یکی از ابزارهای تجزیه و تحلیل رقبا ” class=”wp-image-108560 lazy” data- data-/>
همچنین ، نسخه رایگان Similar Web نمای کلی بازدید را ارائه می دهد:
و منابع ترافیک سایت:
اینها ویژگی هایی است که می توانید با استفاده از نسخه رایگان Similar Web بررسی کنید.
بر اساس منبع ترافیک ، شما می توانید تفاوت بین شما و رقبای خود را ببینید. به عنوان مثال ، اگر می بینید که رقیب شما در ترافیک ارگانیک عملکرد خوبی دارد ، می توانید تلاش خود را بر روی ترافیک اجتماعی متمرکز کنید.
چگونه؟
با پرداختن به نیازهای مخاطب خود و ایجاد محتوای بسیار قابل اشتراک.
همزمان ، باعث افزایش میزان مراجعه شما ، رشد آگاهی از برند و ایجاد اقتدار متخصص شما خواهد شد. در طولانی مدت ، این امر باعث بهبود اعتبار SEO شما خواهد شد زیرا ربات گوگل محتوایی را که خوانندگان را به خود جذب می کند دوست دارد.
نسخه حرفه ای Similar Web در تجزیه و تحلیل رقبا موارد بیشتری را ارائه می دهد:
- مراجع
- اجتماعی
- نمایش
- محتوا
- مخاطبان
- رقبا
- برنامه های موبایل
SEMrush
شما می گویید ابزارهای جستجوگرها ، شما فکر می کنید SEMrush.
SEMrush ابزار کلیدی کلیدی دیگری است که می توانید برای تجزیه و تحلیل رقبا استفاده کنید ، به ویژه اگر می خواهید در موتور جستجوی گوگل برای کاربران رقابت کنید.
بهینه سازی موتور جستجو بخشی اساسی در تلاش های بازاریابی است. به این دلیل که کیفیت محتوای وب سایت و عملکرد فنی آن تعیین می کند تا چه اندازه وب سایت شما در موتورهای جستجو برای مشتریان بالقوه قابل مشاهده است. این یک مسابقه تسلیحاتی برای برنده شدن کاربران ارگانیک و تبلیغات ارگانیک نام تجاری شما است.
SEMrush ابزاری مناسب برای نمایش عملکرد SEO رقبای شماست ، به عنوان مثال:
- Traffic
- کلمات کلیدی آلی که آنها برای
- رتبه بندی می کنند] بک لینک هایی که کسب می کنند
- کلمات کلیدی جدید و گمشده
- لینک های خارجی به وب سایت خود
- افزایش و کاهش رتبه بندی
- سایت های با بهترین عملکرد
- کلمات کلیدی پرداخت شده
- روند کلمات کلیدی
- و موارد دیگر!
- منابع ترافیک
به همین ترتیب ، این یک ابزار مناسب برای از عملکرد موتور جستجوی خود نیز مراقبت کنید.
یکی از با ارزش ترین داده ها در مورد رقیب خود که می توانید از SEMrush دریافت کنید ، کلمات کلیدی ارگانیک برتر هستند. اینجا جایی است که می توانید کلمات کلیدی رقیب خود را برای URL های خاص رتبه بندی کنید.
در بک لینک ، می توانید همه سایت های لینک شده را مشاهده کنید. به سایت رقیب خود: داشبورد
چگونه می توانید از این دانش استفاده کنید؟
به عنوان مثال ، می توانید با پیامی که می خواهید به وب سایت خود اشاره کنید ، به وب سایت هایی متصل شوید که به رقیب خود لینک می دهند ، هم. بک لینک ها باعث افزایش چشمگیر سئو و افزایش دید می شوند.
علاوه بر این ، داده ها می توانند استراتژی SEO شما را آگاه کنند. بر اساس بینش ها و توصیه های ارائه شده توسط SEMrush می توانید یک برنامه ریز کلمات کلیدی برای برنامه ریزی توزیع محتوای خود ایجاد کنید. شما می توانید یک دامنه قوی بسازید که در هر مرورگری رتبه بالایی داشته باشد. این یک مزیت رقابتی است که نمی توانید از آن استفاده کنید.
شما می توانید SEMrush را بصورت رایگان امتحان کنید.
Siteliner
ما نمی توانیم در مورد ابزارهای تجزیه و تحلیل رقبا بدون ذکر Siteliner صحبت کنیم. این ابزار بینش فنی تری در مورد عملکرد وب سایت رقیب شما ارائه می دهد. مشخصات فنی بر رتبه بندی یک وب سایت تأثیر می گذارد.
با استفاده از Siteliner می توانید نقاط ضعفی را در عملکرد وب سایت رقبا ، به عنوان مثال لینکهای خراب ، چه خارجی و چه داخلی ، کشف کنید.
با استفاده از این نوع داده ها ، می توانید به عنوان مثال لینک های شکسته رقابت خود را پیوند دهید. [19659003] پیوند بسیار تأثیرگذار بر رتبه بندی مرورگر و بدون پیوند به محتوای شما ، نمی توانید رتبه خوبی در Google داشته باشید.
نسخه رایگان Siteliner امکان تجزیه و تحلیل حداکثر 250 صفحه در یک دامنه را فراهم می کند.
Rank Signals
این نرم افزار یکی دیگر از ابزارهای جستجوگرها است که به شما کمک می کند استراتژی بازاریابی محتوای رقبا را تجزیه و تحلیل کنید و بینش های عملی را ترسیم کنید.
با استفاده از سیگنال های رتبه می توانید پیوندهای برگشتی رقبا را ردیابی کنید. این به شما ایده منابعی می دهد که به رقیب شما پیوند می خورند و رتبه بندی رقیب شما در Google را افزایش می دهند.
Signals Rank عنوان و URL ، متن لنگر پیوند و URL را به شما نشان می دهد. [19659003] بک لینک ها به اعتبار وب سایت شما از نظر Google افزوده می شوند. همچنین ، بسیار مهم است که سایت های لینک دهنده به سایت شما از کیفیت خوبی برخوردار باشند. در اینجا کیفیت آن نسبت به سناریوی کمی است.
شما می توانید Sign Signals را به صورت رایگان امتحان کنید.
Spyfu
رقابت فراتر از ترافیک ارگانیک و حضور آنلاین گسترش می یابد.
یکی از راه های کسب ترافیک موتور جستجو استفاده از GoogleAds و قرار گرفتن در معرض خود را. به طور مشابه با ترافیک ارگانیک ، رقابت در اینجا بر اساس کلمات کلیدی است. در این حالت ، شما برای نمایش تبلیغات خود در نتایج برتر جستجو یا سایر مکانهای Google هزینه می کنید.
Spyfu یکی از ابزارهای تجزیه و تحلیل رقبا است که می توانید از آن برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ترافیک پرداختی رقبا استفاده کنید.
این ابزار به شما امکان می دهد ببینید رقبا در حال حاضر برای چه کلمات کلیدی پولی رتبه بندی می کنند ، و در گذشته رتبه بندی شده است.
با Spyfu می توانید کارهای بیشتری انجام دهید:
- تهدیدها را بشناسید
- تغییرات رقبای خود را در هزینه های تبلیغات پیگیری کنید
- ببینید چه کلمات کلیدی می خرید و رقبایتان نه
- مشاهده پیشنهادات برای گروه های کلیدی
- مرتب سازی بر اساس کلمات کلیدی برای هر بار کلیک ، سریع کشف کنید
- Aaaand بیشتر!
Buzzsumo
وقتی صحبت از تجزیه و تحلیل رقبا در شبکه های اجتماعی و اشتراک مطالب می شود ، Buzzsumo ابزار اصلی شما در اینجا است. این یک ابزار تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی است که بازاریابی تأثیرگذار ، بازاریابی محتوا یا روابط عمومی را مدیریت می کند.
با کمک آن می توانید نحوه عملکرد سهام اجتماعی رقبای خود را کشف کنید: کدام شبکه ها ، چه کسانی محتوای خود را به اشتراک می گذارند و محتوای شما چگونه با آنها مقایسه می شود .
محتوای بسیار قابل اشتراک در رسانه های اجتماعی دارای چند مزیت است:
- باعث افزایش آگاهی از برند می شود و به گسترش آن کمک می کند
- این یک سیگنال برای Google است که محتوای آن با ارزش است زیرا باعث جلب علاقه خوانندگان شده و آنها را تشویق می کند که این ارزش را با دیگران به اشتراک بگذارند
در عین حال ، Buzzsumo نوعی ابزار نظارت بر رسانه است ، زیرا شما می توانید هر زمان که رقیب خود را به صورت آنلاین ذکر می کنید ، هشدار دریافت کنید.
Alexa [19659037] الکسا یک نرم افزار SEO و هوش رقابتی است.
این ابزار از چند ماژول تشکیل شده است: تحقیقات کلمات کلیدی ، تجزیه و تحلیل وب سایت رقابتی ، تجزیه و تحلیل سئو و تجزیه و تحلیل مخاطبان هدف. [19659003] آنچه در اینجا واقعاً مهم است تحلیل مخاطب هدف است. می توانید از آن برای کشف مخاطبان رقبایتان استفاده کنید و در عین حال ، فضای رقابتی که وارد آن می شوید را درک کنید. تجزیه و تحلیل مخاطب هدف منبعی از اطلاعات دموگرافیک است که در موارد مختلف مفید واقع می شود: شخصیت مشتری ، استراتژی محتوا ، هدف قرار دادن ترافیک و موارد دیگر.
غیر از این ، می توانید: [19659007] رقبای جدید خود را کشف کنید
- سایت خود را در برابر رقبای خود محک بزنید: محبوبیت وب سایت ، منابع ترافیک و معیارهای تعامل خود را مقایسه کنید
- سهم صدای رقبای خود را برای کلمات کلیدی خاص کشف کنید
- فرصت های جستجوگرها را کشف کنید
شما
Hootsuite
این یکی از معتبرترین و شناخته شده ترین ابزارهای تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی در بازی است. این می تواند به شما کمک کند عملکرد نمایه های کسب و کار را در 35 بستر رسانه اجتماعی ردیابی کنید.
با استفاده از Hootsuite ، می توانید دقیقاً فعالیت های رقابتی خود در شبکه های اجتماعی را پیگیری کنید.

به این ترتیب می توانید ببینید که آنها چگونه جوامع خود را درگیر می کنند ، در صورت برگزاری هرگونه مسابقه ، چه نوع محتوایی را ارسال می کنند ، و چگونه تبلیغات بازاریابی آنها در بین مخاطبانشان طنین انداز است. [19659003] همچنین ، می توانید کلمات کلیدی خاص و هشتگ ها را پیگیری کنید تا حتی بهتر اطلاعات داشته باشید.
شما می توانید Hootsuite را در مدت 30 روز به صورت رایگان آزمایش کنید.
Owletter
Owletter ابزاری برای تجزیه و تحلیل رقبا است که می توانید از آن برای کشف و درک فعالیت های بازاریابی ایمیلی رقبا استفاده کنید.
Owletter از پیام های ایمیل شما اطلاعات کسب می کند رقبا برای شما می فرستند. در اینجا مواردی است که می توانید در مورد بازاریابی ایمیلی رقبا بیاموزید:
- اعتبار SPAM
- آیا آنها از یک برنامه خاص پیروی می کنند
- تغییر در فرکانس
- روندهای در حال توسعه
- موضوعاتی که حاوی داشبورد

با استفاده از این نوع دانش به شما کمک می کند تا یک برنامه بازاریابی ایمیل خود را ارائه دهید که با رقبای شما همخوانی ندارد.
می توانید Owletter را در مدت 14 روز به صورت رایگان تست کنید.
چگونه رقبای خود را ردیابی کنید؟
یافتن مجموعه ای از ابزارهای مناسب برای موفقیت کافی نیست. برای اجرای بینش های مربوط به شرکت خود ، به یک طرح تجزیه و تحلیل رقیب قوی نیاز دارید.
به همین دلیل مهم است که چند قدم به عقب برگردید و ابتدا روی آنچه می خواهید بدست آورید تمرکز کنید.
چرا شما در وهله اول تحقیقات رقبا را انجام می دهید.
اگر تازه وارد بازار می شوید و به دنبال جایگاه خود در فضای رقابتی هستید ، تحقیقات رقبا به شما اطلاعاتی راجع به موقعیت ، بازاریابی و توسعه محصول می دهد. شما برای تبدیل شدن به یک رهبر صنعت در بازار خود ، یک دید کلی واضح خواهید داشت.
این فرآیند می تواند توصیه های ارزشمندی را برای شرکت های دارای موقعیت تثبیت شده در بازار ارائه دهد. شما هر گونه تهدید در حال ظهور را مشاهده خواهید کرد و خواهید فهمید که در داخل تجارت شما چه می گذرد.
تحلیل رقبای رسانه های اجتماعی
وقتی صحبت از صنعت شما و سایر مارک ها می شود ، رسانه های اجتماعی یک معدن طلای داده است. ابزارهای تجزیه و تحلیل رقبا در شبکه های اجتماعی باید بخشی از پشته ابزار بازاریابی شما باشد.
تمرکز روی داده های کلمات کلیدی و ساختن رتبه بندی SEO خود وسوسه انگیز است ، اما اگر رقبای شما در شبکه های اجتماعی باهوش باشند ، مشتریان شما همان نوع محتوا را از شما انتظار دارند. پیگیری منظم پروفایل های رسانه های اجتماعی رقبا ، بسیار حیاتی است.
هیچ اندازه متناسب با همه راه حل ها وجود ندارد. تجزیه و تحلیل رقابتی داده هایی را درباره رقبای شما به ارمغان می آورد. این داده ها به شما کمک می کند تا در بسیاری از زمینه های مختلف از جمله:
- رتبه بندی جستجو و رتبه بندی کلمات کلیدی
- تبلیغات نمایشی
- استراتژی کلی کسب و کار
- سهم بازار
- و موارد دیگر ، به یک صنعت منجر شوید.
تجزیه و تحلیل رقابت این روزها یک امر ضروری است. خواه می خواهید به یکی از رهبران صنعت تبدیل شوید ، سهم بازار را افزایش دهید ، یا فقط فضای رقابتی خود را بررسی کنید ، من اکیداً پیشنهاد می کنم از یکی از ابزارها برای سهولت و کارآیی روند استفاده کنید!