چه کسبوکار کوچکی باشید، چه برندی که هزاران دلار در حضور خود در رسانههای اجتماعی سرمایهگذاری میکند، به احتمال زیاد توسط سایر افراد آنلاین در مورد شما صحبت میشود. هر بار که در توییتهای دیگران، بهروزرسانیهای فیسبوک یا کامنتهای اینستاگرام ظاهر میشوید، بهعنوان یک اشاره اجتماعی به حساب میآید.
هرچه افراد بیشتری در مورد برند شما به صورت آنلاین صحبت کنند، آگاهی از برند شما بیشتر میشود. و مستقیماً به افزایش فروش و موقعیت کلی شما در بازار ترجمه می شود.
در اینجا همه چیزهایی است که می خواستید در مورد آن بدانید:
ذکر اجتماعی چیست؟ یک کلمه کلیدی یا کلمات کلیدی خاص در رسانه های اجتماعی و فراتر از آن. آنها می توانند به کسب و کار و برند شما متصل شوند، اما نه تنها.
ذکر اجتماعی دلیلی است که شما در حال ایجاد یک حضور اجتماعی قوی هستید.
برای ردیابی نام های رسانه های اجتماعی، می توانید از یک رسانه استفاده کنید. ابزار نظارتی، به عنوان مثال، Brand24.
استفاده از ابزار نظارت بر رسانه را به صورت رایگان شروع کنید!
چنین ابزار نظارتی رسانه، جدا از ذکر ردیابی، بینش عمیق تری را در مورد ذکر به شکل کمی و دادههای کیفی، مانند:
- حجم اشارهها
- گسترش اجتماعی و غیر اجتماعی
- احساس
- نویسندگان تأثیرگذار ذکر
- 22 محبوبترین اشارهها[159]19065 مورد اشاره اجتماعی[159] نامگذاریهای اجتماعی برای برندها در سطوح مختلف بسیار مهم هستند و ما برخی از موارد استفاده حیاتی را در زیر توضیح خواهیم داد. تغییری نمیکند که همه آنها باید نامهای تجاری خود را در رسانههای اجتماعی پیگیری کنند.
ایجاد شهرت آنلاین به عنوان یک کسبوکار سالها فداکاری و کار سخت میطلبد. شما باید یک استراتژی برای ایجاد هویت و شخصیت برند خود در نظر بگیرید، اما با یک حرکت اشتباه، همه چیز می تواند از بین برود. کانال های رسانه ای وقتی آنها فقط سعی میکنند شما را ترول کنند، خیلی بد نیست، اما اگر دلیل واقعی وجود داشته باشد که آنها صحبتهای شما را در شبکههای اجتماعی بیحساب کنند، میتواند آسیب زیادی به همراه داشته باشد. .
اگر نامهای اجتماعی خود را از نزدیک زیر نظر نگیرید، یک نظر منفی میتواند به سرعت به یک بحران روابط عمومی تبدیل شود که به شدت شما را تحت تأثیر قرار خواهد داد.
از سوی دیگر، اینها فقط افراد بدی نیستند که فقط منتظر یک پاسخ هستند. فرصتی برای قرار دادن شما در شرایط بد اگر مخالفت بزرگی از جانب شما وجود نداشته باشد، اکثر موارد ذکر شده از نام تجاری شما احتمالا مثبت خواهد بود.
کنترل شهرت خود را حفظ کنید. وقتی در مورد کسب و کار شما صحبت می کنید، در مورد رقبای شما نیز صحبت می کنند. شما قرار نیست در مورد چنین نام تجاری شرکت کنید.
اما برخی از کاربران رسانه های اجتماعی در مورد آنها چیزهای منفی می گویند. یا فقط از آنها پشتیبانی بخواهید تا در عوض پاسخی دریافت نکنید. آن وقت است که باید روی صحنه بیایید.
اشتباه نکنید – شما به افرادی که به رقبای شما حمله می کنند ملحق نمی شوید.
اما اگر دیدید رقبای تجاری شما افرادی را که از خدماتشان ناراضی هستند نادیده می گیرند، اینجاست که وارد عمل می شوید. اجازه دهید آنها اذعان کنند که شما در کنار آنها هستید و تا زمانی که توانایی دارید با خوشحالی به آنها در حل مشکل کمک خواهید کرد. البته انجام آن. ذکر یک رقیب” class=”wp-image-123357″ />
همانطور که می بینید، پنج روز طول کشید تا رقیب ما به هیلی بازگردد.[19659003] خیلی طولانی است. و ما نمیتوانیم از نتیجه این وضعیت خوشحال باشیم:
همه اینها به نظارت نامهای اجتماعی رقبای ما مربوط میشود. و یک پاسخ سریع، بدیهی است که ما را به خوبی به سمت خدمات مشتری راهنمایی می کند. با ردیابی اشارههای رسانههای اجتماعی در مورد رقبای خود، میتوانید اطلاعات ارزشمندی را کشف کنید:
- محصول یا ویژگیهای منتشر شده جدید
- عملکرد تلاشهای بازاریابی آنها
- تعداد مکالمات و دسترسی آنها به رسانههای اجتماعی
- نقاط درد[196590] شکایات مشتری
شروع به ردیابی رقبای خود کنید!
03 در خدمات مشتری رسانه های اجتماعی
این حوزه دیگری است که در آن ذکر اجتماعی ضروری است.
32 درصد از کاربرانی که با یک برند تماس می گیرند، انتظار خدمات مشتری شبکه های اجتماعی را دارند. پاسخ در عرض 30 دقیقه، و 42% انتظار دارند ظرف 60 دقیقه پاسخ دهند.
به یاد داشته باشید که چگونه یک دهه پیش شکایتی ارائه میکردید که به سختی کسی جز شما و شرکت درگیر از آن مطلع بود؟ خوب، حداقل چند سالی است که این یک بازی توپ متفاوت بوده است.
به رستورانی رفته اید و از خدمات، غذا و هر چیز دیگری راضی نبوده اید؟ شرح تجربیات خود در زمینه های اجتماعی
وقتی کسبوکارها نتوانند چنین اشارههای اجتماعی را دریافت کنند، مواردی که قبلاً در بالا به آن اشاره کردیم ممکن است رخ دهد. ما میتوانیم انتظار آسیب جدی به اعتبار آنها یا رقیبی داشته باشیم که در چنین موردی از بدشانسی آنها سوء استفاده کند.
رفتار مصرفکنندگان در طول سالها به شدت تغییر کرد و آنها تمایل دارند بر اساس نظراتی که در رسانههای اجتماعی پیدا میکنند، انتخابهای خود را انجام دهند. بسیاری از مردم تصور میکنند که کسبوکارها همیشه آنلاین هستند و تقریباً فوراً منتظر پاسخها هستند.
جای تعجب نیست که وقتی یک برند به افراد در پلتفرمهای رسانههای اجتماعی پاسخ میدهد، رضایت مشتری افزایش مییابد. یک نظرسنجی مصرفکننده انجامشده برای Sprout Social نشان میدهد که وقتی این اتفاق میافتد:
- 70٪ از مردم بیشتر احتمال دارد از محصول یا خدمات یک برند استفاده کنند. احتمالاً به سراغ یک رقیب می رود
- 25 درصد از مردم کمتر احتمال دارد چیزهای منفی درباره برند، محصول یا خدمات پست کنند
- 75 درصد از مردم احتمالاً تجربه خوبی را در نمایه خود به اشتراک می گذارند
(منبع : https://sproutsocial.com/insights/data/q2-2016/)
این آمار باید به هر کسب و کاری نشان داده شود که از خدمات مشتریان رسانه های اجتماعی خود مراقبت نمی کند. نادیده گرفتن مصرفکنندگان در نهایت بر نتیجه چنین کسبوکارهایی تأثیر میگذارد، چیزی که هیچیک از صاحبان کسبوکار نمیخواهند.
اگر اشارههای اجتماعی در مورد شرکت خود را دنبال کنید (مانند نام محصول یا نام تجاری)، میتوانید مشتریان خود را که به دنبال کمک هستند، مشاهده کنید.
خوبی درباره ابزارهای نظارت بر رسانههای اجتماعی این است که نامهای رسانههای اجتماعی را در زمان واقعی شناسایی و ردیابی میکنند. این بدان معنی است که شما می توانید آنها را از لحظه ای که آنلاین ظاهر می شوند مشاهده کنید.
یک آزمایش رایگان را شروع کنید و خدمات مشتریان خود را بهبود بخشید! اگر مایل به ارائه خدمات سریع به مشتریان هستید، راههایی برای دریافت اعلانها پس از ظاهر شدن نام اجتماعی آنلاین وجود دارد.
برای مثال، میتوانید اعلانهای بیدرنگ در Brand24 از طریق اعلانهای ایمیل یا اعلانهای فشاری در برنامه تلفن همراه دریافت کنید. ویرانش کن. مشاهده و پاسخ به اشاره های اجتماعی در روابط عمومی برای شهرت یک برند عالی بسیار مهم است.
واکنش سریع به ذکر منفی می تواند از تشدید بحران روابط عمومی جلوگیری کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مرتباً نامها را در رسانههای اجتماعی ردیابی کنید و احساسات برند خود را دنبال کنید.
با ردیابی منشنهای آنلاین، میتوانید روابط عمومی خود و همه نشریات آنلاینی را که به کسب و کار، نام تجاری، محصول یا خدمات شما اشاره میکنند، بهبود بخشید. .
05 برای بینش مشتری
مشتریان خود را بشناسید.
مطالعات زیادی در مورد اینکه چرا مردم آنقدر مشتاق به اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی هستند، انجام شده است. رایجترین دلایل در اینجا آمده است:
- برای ارزش بخشیدن به دیگران
- برای تعریف خودمان برای دیگران
- برای رشد و تقویت روابط
- برای خودشکوفایی
- برای حمایت از این موارد
همچنین تجربیات خود را در ارتباط با محصولات و شرکت ها به اشتراک می گذارند. آنها خوشحالند که محصولات خوب را توصیه می کنند و بسیار موظف هستند که به شبکه های اجتماعی خود در مورد انواع تجربیات منفی هشدار دهند. به این ترتیب، میتوانید در مورد چند چیز یاد بگیرید:
- مشتریان شما چه کسانی هستند
- چگونه از محصول شما استفاده میکنند
- آیا از آن راضی هستند
- آیا چیزی را بهبود میبخشند
- مخاطبان هدف شما کجا هستند پاتوق آنلاین
با نظارت بر رسانه، بینش مصرفکننده را کشف کنید!
06 برای ردیابی عملکرد هشتگ
خوب است که هشتگهای مارک تجاری خود را داشته باشید.
آنها نه تنها از تصویر برند شما پشتیبانی میکنند، بلکه جذاب به نظر میرسند و تقویت میکنند. آگاهی، اما همچنین به شما کمک میکند تا چند چیز مهم را اندازهگیری کنید:
- آگاهی از برند
- چقدر مردم از هشتگ شما نام میبرند
- دسترسی رسانههای اجتماعی به این اشارهها
- اثرات کمپینهای بازاریابی هشتگ شما[1965901] محصول یا کسب و کار شما
به طور خلاصه، هشتگ ها به شما امکان می دهند دامنه کمپین ها را تجزیه و تحلیل کنید. آنها بهکار میآیند، بهویژه در پلتفرمهای رسانههای اجتماعی.
چگونه منشنها را ردیابی کنیم؟
برای دنبال کردن نامها در میان کانالهای رسانههای اجتماعی، میتوانید از ابزارهای نظارت بر رسانههای اجتماعی استفاده کنید.
اگر مایلید چنین چیزی را امتحان کنید. ابزار و میخواهید هر یک از این موارد ذکر شده در بالا را ردیابی کنید، میتوانید Brand24 را به صورت رایگان امتحان کنید.
اگر از قبل حساب خود را دارید، در اینجا نحوه ردیابی نامهای اجتماعی خود آورده شده است.
اول از همه، تنظیم کنید. پروژه نظارت بر رسانه را انجام دهید.
شما می خواهید نام های اجتماعی مرتبط با کسب و کار خود را ردیابی کنید، بنابراین خوب است که چند کلمه کلیدی را زیر نظر داشته باشید:
- نام شرکت
- نام تجاری
- نام محصولات خود یا خدمات خدمات
- هشتگهای برند شما
- شبکههای اجتماعی نمایههای کسبوکار شما را کنترل میکند
- نوعی محصول/خدماتی که ارائه میدهید
- نام شرکتهای رقبای شما و محصولات آنها
پروژه رایگان شما[Start!
در اینجا ایده ای از کلمات کلیدی ما در Brand2 وجود دارد. 4، مسیر:
هنگامی که روی ذخیره کلیک میکنید، ابزاری برای ردیابی تابلوی ذکر شده شروع میکند. میتوانید ببینید که چه تعداد از یک کلمه کلیدی معین در منابع آنلاین مختلف، از جمله پلتفرمهای رسانههای اجتماعی ظاهر شده است:
جمعآوری میکند و به صورت جداگانه مرور میکند:
علاوه بر ذکر خود، آنچه احتمالاً مهمتر است، نموداری است که تعامل و احساسات نامگذاریهای اجتماعی شما را در طول زمان نشان میدهد:
علاوه بر همه، Brand24 به شما کمک میکند تأثیرگذاران را پیدا کنید، هشتگهای برتر را کشف کنید، تجزیه و تحلیل رسانههای اجتماعی انجام دهید، حضور آنلاین را افزایش دهید و خیلی چیزهای دیگر! یک کسبوکار کوچک و متوسط یا یک شرکت بزرگ که روزانه دهها هزار نامگذاری اجتماعی دریافت میکند، آنچه که بیش از همه مهم است این است: آیا به افرادی که پشت هر ذکر هستند پاسخ میدهید: مشتریان، مشتریان، کاربران، و طرفداران شما؟ فرصتی برای نشان دادن قدردانی از شخصی که پشت آن است. مسئله. یا به شما این امکان را میدهد تا برخی از هوشمندیهای حساس را نشان دهید و با مشتریانی که تجربیات خوبی نداشتند ابراز همدردی کنید. در غیر این صورت به اشتراک گذاشته شده است.
این اشاره های اجتماعی را جمع آوری کنید:
- اطلاعات در مورد چگونگی بهبود تجربه کاربر
- ایده هایی در مورد تغییراتی که باید برای نسخه بعدی محصول شما ایجاد شود
- تحقیق در مورد مخاطبان هدف خود[19659011]نگاهی عمیقتر به عواملی که بر تصمیمگیریهای خرید تأثیر میگذارند
چه یک اشاره اجتماعی مثبت، یک اشاره اجتماعی منفی، یا یک اشاره اجتماعی خنثی، هر اشاره اجتماعی فرصتی برای شماست تا با مخاطبان خود درگیر شوید.
با ذکر مثبت چه کنیم؟ متأسفانه، اینطور نیست. اما این فقط باعث میشود که از هر اشاره اجتماعی مثبتتر قدردانی کنیم.
آلن واکر، دیجی و تهیهکننده موسیقی، تمام روز خود را صرف ساختن موسیقی میکند، اما هنوز هم زمان میبیند تا به شنوندگانش بفهماند که حمایت و نظرات آنها چقدر برایش اهمیت دارد با پستهایی. مانند این در کانال های اجتماعی او:
«خواندن همه نظرات شما. از همه کلمات محبت آمیز متشکرم، خوشحالم که آن را دوست دارید!»
اگر هنوز در نقطهای هستید که فکر میکنید ذکر مثبت ارزش هیچ پاسخی را ندارد، فقط منتظر بمانید تا اولین مورد منفی خود را دریافت کنید.
سپس، حتی ممکن است وسوسه شوید به هر ذکر اجتماعی مثبت به صورت جداگانه پاسخ دهید. اگر برند شما هنوز نامهای اجتماعی زیادی ایجاد نکرده است و شما میتوانید با این کار کنار بیایید، عالی است!
هیچ چیز بهتر از شخصیسازی و توجه فردی نیست. ، فقط از دی جی آلن واکر سرنخ بگیرید و به سادگی تصدیق کنید که شنونده، کاربر، مشتری یا مشتری شما برای تمجید از شما در یک منشن اجتماعی وقت شخصی صرف کرده است و از آنها برای آن تشکر کنید. ?
مثال زیر نوع مورد علاقه ما از ذکر اجتماعی منفی است. مشکل خاصی حل شده است، که به ما فرصتی می دهد تا راه حلی ارائه دهیم. .com/blog/wp-content/uploads/2017/09/tmobile-170×80.jpg 340w, https://brand24.com/blog/wp-content/uploads/2017/09/tmobile-300×267.jpg 600w, https ://brand24.com/blog/wp-content/uploads/2017/09/tmobile-502×300.jpg 1280w" data-lazy-sizes="(max-width: 200px) 95px, (max-width: 3380px) , (max-width: 660px) 640px, 502px" data-lazy-src="https://rahpoyanferdos.ir/wp-content/uploads/2021/11/چگونه-می-توان-نام-اجتماعی-را-ردیابی-کرد.jpg”/>