تنظیم اهداف بازاریابی کار آسانی نیست. تعیین اهداف و معیارهای مناسب بازاریابی برای اندازه گیری نتایج فعالیتهای شما یکی از مهمترین وظایف قبل از بخش بازاریابی شماست.
تعیین اهداف مناسب بازاریابی می تواند یک عامل ایجاد یا شکستن آن باشد. تلاشهای بازاریابی شما
اندازه گیری تأثیر فعالیتهای بازاریابی شما به شما کمک می کند:
- بهبود فعالیتهای بازاریابی خود
- هزینه های بازاریابی را برای سرپرستان خود توجیه کنید
- امیدوار کننده ترین فعالیت های بازاریابی را پیدا کنید که بیشترین کمک را به استراتژی کلی تجارت شما کند.
امیدوارم با کمی کمک از این پست وبلاگ ، همه چیز را در مورد اهداف بازاریابی بدانید.
من امروز سه موضوع اصلی را پوشش می دهم:
آماده؟ بیایید برویم!
اهداف بازاریابی چیست؟
آیا شما مجبور هستید به یک سؤال پاسخ دهید – در واقع در محل کار چه کاری انجام می دهید؟ تنظیم اهداف بازاریابی مناسب می تواند به شما کمک کند نه تنها به این سؤال پاسخ دهید ، بلکه بیشتر از همه فعالیت های بازاریابی خود را نیز در پیش بگیرید.
قبل از تعیین اهداف بازاریابی ، به برنامه بازاریابی خود نگاهی بیندازید. این دو با هم ارتباط نزدیکی دارند.
شما می خواهید در ماه های آینده به چه اهدافی برسید؟ پاسخ به این سوال اهداف بازاریابی شما را تعیین می کند.
برای کمک به شما در دستیابی به اهداف بازاریابی ، به مثالهای برنامه های بازاریابی نگاهی بیندازید:
- اجرای فعالیت های بازاریابی که باید منجر به افزایش آگاهی از برند شود.
- ایجاد اقتدار دامنه شما با تولید محتوای با کیفیت بالا برای وب سایت شما.
- اندازه گیری اثرات یک کمپین رسانه های اجتماعی با نظارت بر عملکرد هشتگ در رسانه های اجتماعی.
- افزایش تعامل در اطراف پیام آنلاین شما.
البته اینها فقط نمونه هستند ، اما شما علامت بدست می آورید به فعالیتهایی فکر کنید که اهداف تجاری شرکت شما را پشتیبانی می کند و سعی کنید برنامه های بازاریابی همراهی ایجاد کنید.
چگونه می توان اهداف بازاریابی را تنظیم کرد؟
پس از آنکه بدانید اهداف بازاریابی چیست ، باید آنها را تنظیم کنید. با این کار ، منظور من نوشتن آنها به شکلی است که به شما در دستیابی به آنها کمک می کند.
هنگام تنظیم اهداف بازاریابی ، خبرهای خوب و خبرهای بدی وجود دارد.
خبر بد این است که ساده تر از آن است که گفته شود.
خبر خوب ، با تلاش ، می توانید اهداف بازاریابی را تنظیم کنید که به شما کمک می کند تا تجارت خود را به سطح بعدی برسانید.
آیا تا به حال هدف SMART مخفف را شنیده اید؟
SMART مخفف این است:
- خاص
- قابل اندازه گیری
- قابل دستیابی
- قابل دستیابی
- واقع گرایانه
- به موقع
هدف SMART چگونه است؟

بگذارید بگوییم که شما می خواهید آگاهی از نام تجاری خود را افزایش دهید. هدف SMART از این فعالیت بازاریابی باید کم و بیش شبیه به این باشد:
تعداد یادداشت های آنلاین را با احساسات مثبت تا پایان سه ماهه سوم 100٪ افزایش دهید
بیایید ببینیم آیا این در واقع ، یک هدف SMART است.
هدف مشخص است – به وضوح بیان می کند که چه کاری باید انجام شود.
هدف قابل اندازه گیری است – می توانید اثرات را با نظارت بر تعداد ذکر های آنلاین با احساسات مثبت
هدف قابل دستیابی است – شما می توانید تاکتیک های بازاریابی خاصی را اجرا کنید که به شما در دستیابی به هدف کمک می کند
هدف واقع بینانه است – در این مرحله باید حساب کنید آنچه شرکت شما قادر است اگر SME باشید ، احتمالاً ظرف مدت یک سال رقیب آمازون نخواهید بود.
هدف به موقع است – شما باید آن را در یک بازه زمانی خاص تحقق بخشید.
پس از دانستن آنچه می خواهید اندازه گیری کنید و چگونه می توانید هدف بازاریابی را تعیین کنید ، باید راهی برای سنجش نتایج فعالیتهای بازاریابی خود پیدا کنید.
این می تواند به سختی تنظیم اهداف بازاریابی مناسب باشد.
مشکل اندازه گیری نتایج کمپین های بازاریابی این است که انجام این کار بدون کمک ابزارهای خارجی دشوار است.
البته ، اگر به اندازه کافی شجاع باشید ، می توانید بسیاری از معیارهای بازاریابی را به تنهایی اندازه گیری کنید. مطمئناً مقداری پول پس انداز خواهید کرد.
این رویکرد دارای معایب زیادی است.
اول از همه ، اندازه گیری اثرات فعالیت های بازاریابی به تنهایی بسیار زمان بر است. بسته به هدف بازاریابی شما ، شاید لازم باشد که به طور دستی به جستجوی ذکرهای آنلاین بپردازید یا تعداد ثبت نام های خود را پیگیری کنید.
ثانیا ، ممکن است همیشه نتوانید معیارهای مهم بازاریابی را ردیابی کنید. همیشه این احتمال وجود دارد که شما نتیجه مهمی را از دست بدهید که نتیجه قابل قبول نخواهد بود.
اساس فعالیت های بازاریابی شما بر روی پیش بینی های دروغین می تواند برای عملکرد کلی تجارت شما خطرناک باشد.
بنابراین ، چگونه می توانید نتایج اهداف بازاریابی خود را اندازه بگیرید؟
البته با کمک بهترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال.
خبر خوب ، همه ابزارهای بازاریابی گران نیستند.
در حقیقت ، برخی از ابزارهای تجارت کاملاً رایگان هستند.
اگر می خواهید تعداد ترافیک به وب سایت خود (اعم از پولی ، ارگانیک ، موبایل و غیره) را اندازه گیری کنید ، Google Analytics است.
Google Analytics یک ابزار بازاریابی همه جانبه است.
این فرض را دارید که فرض کنید بدون حضور آنلاین آنلاین از بین می روید ، بی خطر است و Google Analytics تمام داده های لازم را می دهد که به شما در دستیابی به آن کمک می کند.
Google Analytics اطلاعاتی را در مورد شما ارائه می دهد:
- مخاطبان شما ، مانند کاربران فعال ، ارزش زندگی مشتریان ، جمعیتی ، موقعیت جغرافیایی ، دستگاه های مورد استفاده آنها ، و اطلاعات بیشتر کسب
- از جمله منابع ترافیک ، اطلاعات در Google برای مثال ، رفتارهای تبلیغاتی و غیره
- از کاربران ، کدام صفحات فرود بیشترین میزان تبدیل را ایجاد می کند یا سرعت وب سایت شما
Google Analytics به شما امکان می دهد گزارش های سفارشی ایجاد کنید تا بتوانید دقیقاً داده ها را تحلیل کنید شما باید فعالیتهای بازاریابی خود را بهبود بخشید.
یکی دیگر از ابزارهای مفید دیجیتال مارکتینگ که به شما در سنجش اهداف بازاریابی ، به ویژه موارد مرتبط با عملکرد آنلاین نام تجاری شما کمک می کند ، یک ابزار نظارت بر رسانه ها ، به عنوان مثال ، برند24 است.
Brand24 تمام ذکرهای مربوط به کلید واژه از پیش تعریف شده شما را جمع آوری خواهد کرد.
ممکن است کمی واضح به نظر برسد ، بنابراین یک مثال است.
اگر می خواهید چت آنلاین را درباره محصول یا خدمات خاص بدانید ، از نام آن به عنوان یک کلمه کلیدی استفاده کنید.
اخیراً ، من پروژه ای را تنظیم کردم که ذکر های آنلاین راجع به Star Wars: Jedi Fallen Order ، بازی ویدیویی جمع آوری کرده است.
Brand24 همه ذکر های موجود را در بر داشت که حاوی کلمه کلیدی من است.
ممکن است ارزش داده ها را بپرسید؟
اول از همه ، می دانید مردم در مورد محصول شما صحبت می کنند. این اتفاق خارج از رسانه متعلق به شما رخ خواهد داد.
علاوه بر این ، من می دانم احساسات ذکرها چیست. آیا مردم از محصول یا خدمات راضی هستند؟ اونها چی دوست دارن؟ حیوان خانگی آنها چیست؟ با استفاده از نظارت رسانه می توانید تمام آن اطلاعات را پیدا کنید.
یکی دیگر از جنبه های نظارت رسانه ای که در سنجش نتایج کمپین های بازاریابی مفید است بخش تحلیلی قوی آن است.
Brand24 ذکرهای موجود را به طور عمومی تجزیه و تحلیل می کند و داده ها را به روشی واضح ارائه می دهد.
اطلاعات دریافت خواهید کرد در مورد:
- تعداد ذکر شده
- تخمینی رسانه های اجتماعی به
- تعداد و نوع تعامل رسانه های اجتماعی
- تعداد ذکرهای مثبت و منفی
- برسد. ذکرهای مربوط به هر پلت فرم آنلاین

برسند. علاوه بر این ، یک ابزار نظارت بر رسانه ها همچنین فعال ترین و تأثیرگذارترین پروفایل رسانه های اجتماعی را مشخص می کند.
اگر می خواهید یک کمپین بازاریابی تأثیرگذار را تهیه کنید ، این اطلاعات به ویژه مفید است. این ابزار سهم صدا و تأثیر هر پروفایل عمومی را محاسبه می کند.

جالب به نظر می رسد؟ محاکمه رایگان 14 روزه خود را از اینجا شروع کنید (کارت اعتباری لازم نیست).
چگونه می توان اهداف و اهداف بازاریابی را تعیین کرد؟
تنظیم اهداف بازاریابی و انتخاب معیارهای مناسب برای ردیابی عملکرد بازاریابی شما ، عواملی هستند که موفقیت کمپین بازاریابی شما را تعیین می کنند.
چگونه می توان اهداف بازاریابی را تنظیم کرد که به نفع سازمان شما باشد؟
شما می توانید این کار را در سه مرحله انجام دهید:
- آنچه را می خواهید برای دستیابی به دست آورید. فعالیتهای بازاریابی می توانند منجر به نتایج متفاوتی شوند. وضعیت شرکت خود را بررسی کنید و تصمیم بگیرید که در حال حاضر بیشترین اهمیت برای شما چیست. آیا این افزایش آگاهی از برند است؟ منجر به تبدیل جدید؟ ایجاد یک جامعه در اطراف نام تجاری شما؟
- بر اساس اهداف ، اهداف بازاریابی خود را انتخاب کنید. بهترین زمان ممکن است که اهداف SMART باشند.
- ابزارهای مناسب را انتخاب کنید که به شما در ردیابی معیارهای بازاریابی و سنجش نتایج فعالیت های بازاریابی کمک می کند.
محتوای مرتبط با دستی
چگونه کمپین رسانه های اجتماعی خود را اندازه گیری کنید؟
چگونه می توان سهم صدا را اندازه گیری کرد؟
چگونه نظارت رسانه ای را انجام دهیم؟
<! –
->
<! –
<! –
<! –
->
<! –
->
<! –
<! –
-> <! –
->
<! –
-> <! –
->
<! –
-> <! –
->
<! –
->
<! –
->
.
<! –
-> <! –
->
<! –
->
<! –
->
<! –
->
<! –
<! –
->
<! –