
خرده فروش آنلاین مبلمان Home24 در سه ماه اول افزایش چشمگیری در فروش داشته است.
در سه ماهه ، فروش با 64 درصد افزایش به 159 میلیون یورو در مقایسه با سال قبل رسیده است – اما خط اصلی هنوز ضرر – زیان. پس از اعلام این آمار ، قیمت سهام 16 درصد کاهش یافت.
مارک اپلهاف ، مدیرعامل Home24 در مصاحبه ای با Business Insider ، گفت که چگونه مراکز فروش به رغم قفل شدن به فروش مبلمان ادامه دادند و چرا قیمت مبلمان در حال حاضر در سراسر صنایع در حال افزایش است.
مارك اپلهاف قبل از شروع مصاحبه از طریق تماس تصویری ، مجبور است پسر چهار ساله خود را با پوزخند از مطالعه منع كند. مدیرعامل شرکت سفارشات پستی مبلمان Home24 ، مانند بسیاری دیگر ، در حال حاضر در دفتر خانه کار می کند و زمان بیشتری را در چهار دیوار خود می گذراند. نیاز به خانه ای با مبلمان زیبا ، که در طی همه گیر شدن بیماری ها افزایش یافته است ، شرکت او را شروع جدی سال می کند ، همانطور که سه ماهه خرده فروش آنلاین ارقام نشان می دهد روز سه شنبه.
یک تجارت بزرگ اروپایی Home24 را افزایش داد فروش در سه ماه اول سال. شرکت در فهرست SDax در برلین اعلام کرد ، در مقایسه با سه ماهه مشابه سال قبل ، که در آن اولین اثرات بیماری همه گیر کرونا قابل مشاهده بود ، درآمد 64 درصد افزایش یافت و به 159 میلیون یورو رسید. رشد سفارشات ورودی حتی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 72 درصد افزایش یافته است. با این حال ، این شرکت هنوز سرخ است ، که پس از اعلام ارقام سه ماهه فعلی ، قیمت سهام را 16 درصد کاهش داده است.
مبلمان گران می شود
بزرگترین چالش در حال حاضر تدارکات واردات است ، از جمله مدیر کانال Home24 توضیح می دهد که بحران کانال سوئز. از آنجا که مواد اولیه در حال حاضر در همه جا کم است ، تقاضا در حال افزایش است و تهیه کنندگان ظاهراً از آمادگی خوبی برخوردار نیستند ، قیمت مبلمان در حال افزایش است. این نیز با گزارشی در روزنامه "ولت" نشان داده شده است. در سه ماهه اول اوضاع دوباره بدتر شد. Home24 حداکثر یک چهارم کالاهای مورد نیاز خود را از آسیا وارد می کند ، بقیه از آلمان و اروپای شرقی تأمین می شود. اپلهاف می گوید: "کمبود فعلی چوب و کف احتمالاً در نهایت منجر به افزایش قیمت های مصرف کننده خواهد شد."
اگرچه برخی از تأمین كنندگان آسیایی قیمت های خود را در اواخر سال افزایش دادند ، اما قیمت های Home24 با توجه به شركت افزایش نیافته است. اپلهاف می گوید: "ما در موقعیت خوشبختی قرار داریم که به لطف روابط خوب و طولانی مدت ما با تولیدکنندگان ، می توانیم افزایش قیمت را از طریق مقادیر زیاد در مذاکرات کاهش دهیم."
با این حال ، در دراز مدت ، او حساب می کند که مبلمان از تأمین کنندگان شخص ثالث در طول سال گران می شود. نیمی از درآمد پلتفرم از فروش محصولات شخص ثالث تأمین می شود.
نتیجه نهایی این است که نتیجه خالص منهای
است. مشکلات موجود در تدارکات به این معنی است که حاشیه فروشنده مبلمان به جای هشت درصد تنها چهار بوده است. نکته اصلی این است که Home24 7.2 میلیون یورو ضرر کرد. در سه ماهه مشابه سال قبل ، ضرر هنوز 10.5 میلیون یورو بود. سالها بود که Home24 سودآور محسوب نمی شد و فقط برای اولین بار در سطح Ebitda برای سال مالی 2019 فقط سیاه بود.
در حال حاضر مسئله ادامه دادن سهم بازار است. اپلهاف گفت: "اگر شما در رشد آینده سرمایه گذاری نکنید ، ایجاد یک شرکت بزرگ به طور همزمان بسیار دشوار است."
در نمایشگاه ها و فروشگاه ها ، Home24 توانست سطح فروش را تا حدی در سطح قبل از همه گیری حفظ کند ، زیرا تیم ها به کانال های فروش جایگزین روی آوردند. نمایندگی های فروش نیز مبلمان تحویل داده اند ، آنها را از طریق تلفن فروخته اند یا از طریق کاتالوگ محصولات WhatsApp و پرداخت های پذیرفته شده را از طریق PayPal ارائه داده اند. اپلهاف می گوید: "ما تقریباً یك شبه به یك شركت سفارش پست محلی تبدیل شدیم."
تقاضای آنلاین در حال رشد "یک اثر یکبار مصرف نیست"
اگرچه تقاضا در Home24 در ابتدا با اولین قفل سخت در آوریل 2020 تقویت شد ، اما از آن زمان در ماه هایی که تجارت خرده فروشی باز بود ، ادامه داشت. اپلهاف می گوید: "این واقعیت که سفارشات ورودی در آوریل 2021 بیش از 30 درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش یافته است ، نشان می دهد که ما به تدریج از اثرات یکباره جدا می شویم."
Appelhoff معتقد است که این اثر همچنان باقی خواهد ماند و بنابراین مدل کسب و کار خود را برای آینده بسیار مناسب می بیند. تا کنون ، بازار مبلمان در آلمان ده درصد سهم آنلاین دارد ، اما در آینده Appelhoff می تواند به طور قابل توجهی در این کشور تصور کند. در ایالات متحده آمریکا و انگلیس در حال حاضر حدود 20 درصد است.
علیرغم رشد سریع ، که بسیار بالاتر از محدوده پیش بینی شده برای هدف گیری قبلی و مصرف زیاد سفارش است ، هیئت مدیره اهداف حداقل 2021 را تأیید کرد. "با توجه به عدم اطمینان مستمر برای بقیه سال در زمینه همه گیری Covid-19 ، این شرکت همچنان در نظر گرفتن این راهرو مناسب است."
همچنین بخوانید
محتوای خارجی در دسترس نیست
تنظیمات حریم خصوصی شما از بارگیری و نمایش همه محتوای خارجی (به عنوان مثال گرافیک یا جداول) و شبکه های اجتماعی (به عنوان مثال YouTube ، Twitter ، Facebook ، Instagram و غیره) جلوگیری می کند برای مشاهده آن ، لطفاً تنظیمات شبکه های اجتماعی و محتوای خارجی را در تنظیمات حریم خصوصی فعال کنید.
را با مطالب dpa