- کاهش تقاضای مسافرتی باعث شده است که برخی خطوط هوایی تاریخ های بازنشستگی هواپیماهای قدیمی خود را حرکت دهند.
- هواپیماهای قدیمی و ناکارآمد از جمله هواپیماهایی هستند که در حال پرواز هستند و خطوط هوایی به هواپیماهای نسل بعدی مانند Boeing 787 Dreamliner و Airbus A350 XWB روی می آورند.
- ویرجین آتلانتیک ایرویز پیش از این هفته هواپیمای ایرباس A340-600 خود را بازنشسته کرد در حالی که شرکت هواپیمایی KLM رویال هلندی تأیید کرده بود که هواپیمای بوئینگ 747-400 خود را تا پایان ماه مارس بازنشسته خواهد کرد.
- برای اطلاعات بیشتر به صفحه اصلی Business Insider مراجعه کنید.
هواپیماها به سرعت قربانیان کرونا ویروس می شوند.
در حالی که بوئینگ و ایرباس همچنان هواپیماهای جدید را به پرواز در می آورند ، خطوط هوایی در سرتاسر جهان پروژههای نوسازی ناوگان را آغاز کرده اند که شاهد سقوط هواپیماهای قدیمی به نفع پرندگان کارآمدتر خواهند بود.
به ویژه ، در چند سال گذشته شاهد بازنشستگی تدریجی هواپیماهای چهار موتوره نمادین مانند Boeing 747 و Airbus A380 از ناوگان های هواپیمایی جهانی به نفع هواپیماهای دوقلو هستیم.
هم بوئینگ و هم ایرباس. تمرکز تولید هواپیماهای نسل بعدی توسط هواپیماهای نسل بعدی Boeing 787 Dreamliner ، Airbus A350 XWB و Boeing 777X در هواپیماهای نسل بعدی متوقف شده است.
هواپیماهای دوقلوی پیری نیز در حال تعقیب هستند ، شرکت های هواپیمایی به دنبال تمیز کردن خانه با انواع جدیدتری هستند که تجربیات و آسایش بهتر مسافران را برای خطوط پایین خود فراهم می کند.
در حالی که برخی از شرکت های هواپیمایی قصد داشتند طی چند سال آینده به تدریج از این هواپیماهای قدیمی استفاده کنند ، کاهش تقاضای ناشی از گسترش جهانی COVID-19 باعث تسریع برخی از بازنشستگی ها شد به این معنی که هواپیماهای نمادین بیشتر زودتر از موعد زمینی می شوند. در اصل انتظار می رود
استفاده از ركود مربوط به كروناویروس به عنوان كاتالیزور بازنشستگی هواپیماها برای این صنعت جدید نیست ، زیرا خطوط هوایی معمولاً برای بازسازی ناوگان خود در اطراف هواپیماهای جدید ، از دوره های كم تقاضا برای بازسازی ناوگان خود استفاده می كنند ، همانطور كه با دوره پس از 9/11 مشاهده می شود. طبق گفته The Points Guy ، کاهش مشابه مسافرت هوایی. "
نگاهی بیندازید به بعضی از هواپیماها که توسط شرکت های هواپیمایی برای بازنشستگی زودهنگام مورد توجه قرار می گیرند ، زیرا koronavirus جدید همچنان باعث کاهش تقاضا برای سفرهای هوایی در سراسر جهان می شود.
بوئینگ 757-200 هواپیمایی هواپیمایی آمریكا
عکس: هواپیمای هواپیمایی آمریكایی هواپیمایی بوئینگ 757-200. منبع: AP
شرکت هواپیمایی آمریکایی به Business Insider تأیید کرد که بازنشستگی هواپیماهای باریک بوئینگ 757-200 خود را تا مدت کوتاهی پس از فصل تابستان 2021 تسریع خواهد کرد. به گفته planespotters.net ، در ناوگان آمریکایی 34 بوئینگ 757 با قدیمی ترین آنها نزدیک به 27 سال عمر دارد.
این هواپیما نقش مهمی در خطوط هوایی American Airlines در هر دو مسیر داخلی و بین المللی ایفا کرده است. علاوه بر بسیاری از مسیرهای داخلی که در آن مستقر شده است ، این هواپیما از مراکز آمریکایی نیویورک به شهرهایی مانند ادینبورگ ، اسکاتلند و خدمات آمریکای جنوبی از مراکز میامی خود از جمله شهرهایی که زیر خط استوا قرار دارد خدمات حمل و نقل اقیانوس اطلس را انجام می دهد.
بوئینگ 757 با رقیب خود ایرباس ، A321 جایگزین خواهد شد.
A321 ، با ظرفیت و دامنه مشابه 757 ، در حال حاضر خدمات پرچمدار پرچمداران آمریکایی بین نیویورک و لس آنجلس و سانفرانسیسکو را انجام می دهد.
هواپیمایی آمریکایی ‘بوئینگ 767-300ER
عکس: یک شرکت هواپیمایی آمریکایی Boeing 767-300ER. منبع: آرند ویگمن / رویترز
شرکت هواپیمایی هواپیمایی آمریكا همچنین بازنشستگی هواپیماهای پهن هواپیمای بوئینگ 767-300ER پیری خود را تسریع می كند. طبق برنامه planespotters.net با وجود تنها 16 مورد از ناوگان خود ، هواپیماهای بوئینگ 767 تا پایان ماه مه 2020 بازنشسته می شوند.
هواپیماهای جدیدتر با هواپیمای گسترده در ناوگان آمریکایی از جمله هواپیمای بوئینگ 787 Dreamliner جای 767 را می گیرد. ، ارائه ظرفیت مشابه ، دامنه و کارآیی بیشتر و مجموعه ای از ویژگی های مدرن و مناسب مسافر. علاوه بر انتخاب مسیرهای داخلی ، از 769s آمریکا می توان مسیرهای پرواز به اروپا و آمریکای جنوبی را از قطب های هواپیمایی در شرق رودخانه می سی سی پی دید.
آمریکایی در اواسط سال 2014 Boeing 767-200s خود را بازنشسته کرد و از آنها برای خدمات بین قاره ای بین نیویورک و شهرهای کالیفرنیا ، نیویورک و لس آنجلس استفاده کرد. نوع 767-300ER بزرگتر توسط هواپیمایی برای شروع پروازهای بین اتلانتی به شهرهایی مانند Dubrovnik ، کرواسی استفاده شده است.
هواپیمایی بوئینگ 747-400 هواپیمایی KLM Royal Dutch Airlines
Photo: A KLM Royal Dutch Airlines Boeing 747-400 . منبع: لوئیس نسترو / رویترز
KLM Royal Dutch Airlines پیش بینی بازنشستگی ناوگان بوئینگ 747-400 خود را تا پایان ماه مارس خواهد کرد. برنامه هایی برای خداحافظی هواپیمای حامل پرچم هلندی که در ابتدا خواستار بازنشستگی ژانویه سال 2021 بودند ، اما کاهش تقاضا از گسترش COVID-19 این امکان را برای تاریخ پایان زودرس فراهم کرد.
تنها با هفت مورد از این نوع. طبق برنامه planespotters.net هواپیما سمت چپ خود را به هواپیمای دوقلو کارآمد تر شامل ناوگان KLM شامل هواپیماهای بوئینگ 787 Dreamliner و 777 هواپیما می دهد. جدیدترین ورود به ناوگان هواپیمایی این کشور Boeing 787-10 Dreamliner است که 747 را در مسیرهای اصلی از جمله آمستردام – نیویورک جایگزین کرده است.
KLM دو نوع بوئینگ 747 ، 747-400 و 747-400M را جایگزین کرد. اولی یک هواپیمای استاندارد Boeing 747 در یک پیکربندی تمام مسافر است در حالی که دومی یک هواپیمای مسافربری و باری با کاربری مخلوط بود و به آن "747 Combi" گفته می شود. "
Boeing 747-400 از ناوگان بازنشسته شده در سراسر جهان ، با هدف Qantas بازنشسته Boeing 747s خود را در طول سال و British Airways طی چند سال آینده. شرکتهای هواپیمایی Delta و یونایتد هردو در سه سال گذشته ناوگانهای بوئینگ 747 خود را بازنشسته کردند.
Airbus A340-600 Virgin Atlantic Airways 'Airbus A340-600
عکس: منبع: REUTERS / Louis Nastro
Virgin Atlantic به بازنشستگی پیش رفت ناوگان ایرباس A340-600 ، که در ابتدا برای ماه می برنامه ریزی شده بود. هواپیمای چهار موتوره سال گذشته برنامه ریزی شده بود تا توسط شرکت هواپیمایی بازنشسته شود تا اینکه در مورد هواپیماهای بوئینگ 787 Dreamliner شرکت هواپیمایی و موتورهای Rolls Royce Trent 1000 شرکت هواپیمایی آن ویروس را وادار به خنثی کردن بازنشستگی و حتی احیای برخی هواپیماهای قبلاً پایه شده کرد.
بازنشستگی. این هواپیمایی که آخرین ناوگان A340 خود در اوایل این هفته بود ، با یکی از نمادین ترین هواپیمای خود که در حال ناپدید شدن از آسمان جهان است ، خداحافظی کرد. در اروپا ، تنها لوفت هانزا و ایبریا به عنوان دو اپراتور اصلی هواپیما باقی مانده اند.
تجدید ناوگان ویرجین با ورود هواپیمای Boeing 787-9 Dreamliner آن آغاز شد و با خرید هواپیمای ایرباس A350-1000 XWB و A330-900neo.
Delta Air Lines ‘McDonnell Douglas MD-88 / MD-90
عکس: A Delta Air Lines McDonnell Douglas MD-90. منبع: Tami Chappell / رویترز
CFO دلتا ، Paul Jacobson از احتمال بازنشستگی شرکتهای هواپیمایی خود از هواپیماهای قدیمی تر از جمله McDonnell Douglas MD-88 و MD-99 خبر داد ، با توجه به Points Guy ، به عنوان COVID-19 همچنان به کاهش تقاضا می پردازد. این هواپیمای T-Tailed Tade به طور عمده در سالهای اخیر توسط شرکتهای هواپیمایی آمریکایی نظیر Allegiant Air و مهمترین آنها American Airlines ، بازنشسته شد و دلتا را به عنوان تنها هواپیمایی که این هواپیما را اداره می کند ، ترک کرد.
MD-88 و MD-90 تقریباً یکسان در درجه اول در مسیرهای داخلی از توپی آتلانتا Delta استفاده می کنند که در خارج از آمریکای شمالی استفاده های بین المللی زیادی ندارند. این هواپیما دارای پیکربندی منحصر به فرد 3-2 است که معمولاً در هواپیماهای مدرن یافت نمی شود.
این هواپیما قرار است با ناوگان خانوادگی Delta's Airbus A320 و همچنین Airbus A220-300 ورودی جایگزین شود.
لوفت هانزا ، کره ای ایر و Qantas Airbus A380
عکس: یک هواپیمای ایرباس A380. منبع: REUTERS / Pascal Rossignol
Airbus A380 ممکن است بزرگترین تلفات صنعت هواپیمایی منجر به کورناویروس باشد زیرا خطوط هوایی متعددی Airbus A380 را پایه گذاری کرده اند تا بتوانند تقاضای سفر را کاهش دهند. Lufthansa اولین نفری بود که اعلام کرد که Airbus A380s خود را زمین می کند ، طبق گفته Aero Telegraph ، به دلیل کاهش تقاضا ، در درجه اول برای مسیرهای بین قاره ای به آمریکای شمالی و آسیا استفاده می شد.
کره هوا در اوایل این هفته کت و شلوار را دنبال کرد ، و پایه گذاری کرد Forbes گزارش داد ، کل ناوگان ایرباس A380. در ماه گذشته ، گزارش شده است که یک سرنشین پرواز کره ایر با COVID-19 ممکن است پروازهایی را در هواپیماهای 400 نفری بین سئول و لس آنجلس انجام داده باشد.
قانتاس برای تأمین بیشتر ناوگان ایرباس A380 خود تصمیم گرفت. از 14 هواپیما ، 10 فروند هواپیما زمینی شده اند و دو نفر در حال بررسی تعمیر و نگهداری هستند. این شرکت هواپیمایی اعلام کرد ، تنها دو دستگاه در مسیر سیدنی – لس آنجلس و سیدنی – سنگاپور – لندن باقی مانده اند.
خطوط هوایی تصمیم به ادامه کار خود با Airbus A380 گرفته اند زیرا این هواپیمای سنگین توسط هواپیماهای دوقلو مانند هواپیماهای بوئینگ 787 Dreamliner و Airbus A350 XWB پیشی گرفته است. سال.