نحوه انجام تجزیه و تحلیل رقبا

نحوه انجام تجزیه و تحلیل رقبا

تجزیه و تحلیل رقبا به شما کمک می کند نقاط ضعف و قوت رقبای خود را ارزیابی کرده و threa ts و فرصت های شغلی خود را شناسایی کنید. بر اساس آن دانش ، شما می توانید یک برنامه عملی برای نام تجاری خود ایجاد کنید که به شما کمک می کند یک قدم جلوتر از رقابت خود باشید.

تجزیه و تحلیل رقبا یک فرایند وقت گیر و پیچیده است ، اما جوایز ارزش این تلاش را دارند.

انجام یک تجزیه و تحلیل رقبا ، برتری رقابتی نسبت به سایر شرکت ها خواهد داشت.

با تشکر از مجموعه ای قوی از داده های حاصل از تجزیه و تحلیل رقبا ، شما قادر خواهید بود:

  • محصولات خود را بهینه ترین حالت قرار دهید
  • پاسخگوی نیاز مشتریان شما
  • از نقاط ضعف رقبای خود سوء استفاده کنید
  • از نقاط قوت آنها بیاموزید

امیدوارم این مقاله اطلاعات مورد نیاز برای انجام تجزیه و تحلیل رقبا را سازماندهی کند.

از آنجا که تجزیه و تحلیل رقبا یک فرایند طولانی و پیچیده است ، ما تمام تلاش خود را می کنیم تا آن را به عنوان ساده ترین شکل ممکن انجام دهیم. در این مقاله تمام جزئیات مورد نیاز برای به دست آوردن بینش از تحلیل رقبا را ارائه می دهد.

در اینجا سریع می توان به تجزیه و تحلیل رقبا اشاره کرد ! اطلاعات دقیق دیگری را در ادامه مشاهده خواهید کرد.

  1. رقبای خود را بیابید و طبقه بندی کنید – شما باید بدانید چه کسی در مقابل
  2. رقابت می کنید. به اطلاعات اولیه توجه کنید – نمای کلی شرکت ، درآمد ، مشتریان
  3. محصولی را که رقبا ارائه می دهند تجزیه و تحلیل کنید – نگاهی عمیق تر به ویژگی ها ، قدرت ها و فناوری
  4. تجزیه و تحلیل پایگاه مشتریان خود – نوع مشتری به شما می گوید مخاطب مورد نظر کیست ، سطح آگاهی از مارک ، سیستم عامل های رسانه های اجتماعی از آنها استفاده می کند و موارد دیگر چقدر است.
  5. نگاهی بیندازید به تلاشهای سئو – تجزیه و تحلیل رقابتی سئو به شما می گوید كه چگونه رقبای شما از موتورهای جستجو به سود خود استفاده می كنند
  6. حضور رسانه های اجتماعی خود را تحلیل كنید. فعالیت ها در رسانه های اجتماعی انجام خواهد شد. به کانالهایی نگاه کنید که رقبای شما از آنها استفاده می کند و چه پیامی را ارسال می کنند.
  7. موقعیت موقعیت رقبا را درک کنید – چه کسی مشتری ایده آل رقباست؟ مهمترین بخش پیام رسانی آنها چیست؟
  8. قیمت های آنها را مقایسه کنید – شاید شما با قیمت بسیار پایین یا خیلی زیاد قیمت میوه کم رنگی را از دست ندهید.

برنامه سفر مفصل ما برای امروز:

  • چگونه می توان تجزیه و تحلیل رقبا را انجام داد؟
  • تجزیه و تحلیل رقبا چه فایده دارد؟
  • در تجزیه و تحلیل رقبا چه مواردی را باید درج کنید؟
  • چگونه یک رقیب بنویسید؟ تجزیه و تحلیل
  • تجزیه و تحلیل رقبا آسان شده است
  • چگونه می توان تجزیه و تحلیل رقبا را انجام داد؟

    همانطور که قبلاً هم اشاره کردم ، تجزیه و تحلیل رقبا یک کار بزرگ است – هم از نظر میزان اطلاعاتی که شما باید پردازش کنید و هم از منابع مورد نیاز خود استفاده کنید. .

    برای داشتن یک نمای جامع در مورد فعالیت ها و استراتژی های رقبا ، باید جنبه های مختلف حضور شرکت ها را تحلیل کنید. ما لیستی از زمینه هایی را که باید در نظر داشته باشید تهیه کرده ایم:

    1. نمای کلی شرکت
    2. محصول یا خدمات
    3. مشتریان
    4. بازاریابی

    این به نظر خیلی نمی رسد ، اما هنگامی که شما شروع به حفاری می کنید. اطلاعات مفید زیادی را کشف خواهید کرد!

    تجزیه و تحلیل رقبا وقت شما را می گیرد. شما باید مقداری از زمان را صرف جستجوی و تجزیه و تحلیل اطلاعات ، تهیه سند و اجرای تغییرات لازم کنید.

    مزایای تجزیه و تحلیل رقبا چیست؟

    اما فواید آنالیز رقیب سخت است که از دست نرود.

    تجزیه و تحلیل رقبا به شما کمک می کند:

    • فرصتهای بازار را شناسایی کنید که به شما در افزایش سهم بازار کمک خواهد کرد
    • از نقاط ضعف رقبای خود سوء استفاده کنید و مشتریان خود را به محصول یا خدمات خود تبدیل کنید
    • لازم برای برنامه ریزی استراتژی های بازاریابی در آینده
    • به شما امکان می دهد تصمیم گیری های آگاهانه ای در مورد چگونگی توسعه محصول خود بگیرید

    اگر می خواهید یک قدم از رقبای خود جلوتر باشید ، باید ابتدا وضع موجود را ارزیابی کنید. دانستن اینکه در چه مناطقی باید پیشرفت کنید و دقیقاً کجا می توانید مزیت رقابتی را به راحتی به دست آورید ، به شما در شکل گیری تصمیمات تجاری کمک می کند.

    در تجزیه و تحلیل رقبا چه مواردی را باید درج کنید؟

    هنگام انجام یک تجزیه و تحلیل رقبا ، شما یک تن از داده ها جمع می کنید. کدام یک را باید در گزارش تحلیل رقیب خود وارد کنید؟

    بخش هایی از تجزیه و تحلیل رقبا وجود دارد که برای همه انواع مشاغل مشترک است.

    مهم نیست که طاقچه تجاری شما باشد ، شما باید تجزیه و تحلیل کنید:

    • سمت و سوی رقبای اصلی خود
    • فعالیتهای بازاریابی رقبای شما
    • خدمات مشتری ارائه شده

    که اطلاعات زیادی برای کشف آن است. .

    به همین دلیل ما یک راهنمای گام به گام برای تحلیل رقبا تهیه کردیم!

    امیدوارم با استفاده از چارچوب تحلیل رقبا ، این روند کمتر دلهره آور و سازماندهی بهتری خواهد بود.

    یافتن رقبای خود

    تجزیه و تحلیل رقبا باید با شناسایی و طبقه بندی همه رقبا شروع شود.

    شما می توانید رقبا را به سه گروه تقسیم کنید:

    1. رقبای اولیه – مشاغلی که همان مخاطبان را هدف قرار می دهند یا محصولات مشابه دارند.
    2. رقبای ثانویه – مشاغلی که محصولاتی را در همان دسته می فروشند. به عنوان مثال ، یک رقیب ثانویه در یک کارخانه آبجویی یک تاکستان است.
    3. رقبای ثالث – مشاغلی که رقبای مستقیم شما نیستند اما ممکن است در آینده یکی از آنها شوید ، اگر خط یا خدمات خود را گسترش دهید.

    روش های مختلفی وجود دارد برای شناسایی رقبا ، من می خواهم پنج مورد را توصیه کنم که اثربخش ترین برای ما بوده است.

    جستجوی گوگل

    آن شخص فاقد فکر است. وقتی می خواهید چیزی بدانید ، آن را google (یا آن را bing یا duckduckgo) می کنید.

    وقتی صحبت از رقبا می شود ، یک نقطه شروع عالی است.

    البته ، Google فقط نتایج بدون طبقه بندی را فاش می کند. کار شما تقسیم مشاغل به دسته‌ها و بررسی سایر اطلاعات موجود است ، به عنوان مثال ، زمان تأسیس ، تعداد مشتری و غیره

     صفحه چاپ نتایج جستجوی Google را نشان می دهد شرکتهایی که رقبای بالقوه شما هستند. باید بیشتر تجزیه و تحلیل کند
    لیست رقبای مورد نیاز برای تجزیه و تحلیل رقبا

    سعی کنید خود را در موقعیت مشتری بالقوه قرار دهید و اصطلاحات مربوط به طاقچه تجاری خود را جستجو کنید. بهتر است این کار را در حالت ناشناس انجام دهید ، بنابراین موتور جستجو جستجوهای قبلی شما را در نظر نمی گیرد.

    لیستی از کلمات کلیدی مربوط به شما صنعت را آماده کنید و شروع به googling کنید. شما باید لیستی از رقبا را در هر زمان آماده کنید.

    تبلیغات Google

    در حالی که ما در موتورهای جستجو هستیم – به تبلیغات پولی توجه کنید. برخی از رقبای شما ممکن است علاقه ای به موقعیت یابی سئو نداشته باشند (که توسعه و توسعه برخی از زمان و منابع را می طلبد). در عوض ، آنها هزینه ارتقاء را می پردازند.

     صفحه چاپ نتایج جستجوی گوگل نشانگر نتایج پرداخت شده برای تحلیل رقبای شما
    نتایج پرداخت شده برای اصطلاح نظارت بر رسانه های اجتماعی

    همان روند قبلی را دنبال کنید ، فقط به تبلیغات نگاه کنید ، نه نتایج ارگانیک .

    نظارت بر اینترنت

    نظارت بر رسانه با چند قدم در فرایند تحلیل رقبا به شما کمک می کند. بیایید با شناسایی رقبای خود شروع کنیم.

    نظارت بر رسانه را برای تجزیه و تحلیل رقبا امتحان کنید! می توانید آن را در طول آزمایش 14 روزه رایگان بچرخید (بدون نیاز به کارت اعتباری).

    شما می توانید با ایجاد یک پروژه نظارت بر اینترنت لیست کاملی از رقبا را کاملاً کامپایل کنید.

    شما با ایجاد یک پروژه شروع می کنید.

    در جادوگر ایجاد پروژه ، کلمات کلیدی مربوط به صنعت خود را وارد کنید.

    این ابزار شروع به جمع آوری تمام یادداشت ها از طریق اینترنت که شامل کلمه کلیدی شماست و سازماندهی آنها در یک داشبورد مرتب است.

    شما نه تنها لیستی از رقبا دریافت خواهید کرد ، بلکه خواهید دید که کدام شرکت ها مردم را توصیه می کنند و چرا. این آغاز تحلیلی عمیق است ، که عمدتا نقاط قوت و ضعف رقبا را ارزیابی می کند ، که بعداً در مورد آن بیشتر خواهم گفت.

    مشتریان

    مشتریان شما معدن طلای دانش هستند. بیشتر آنها قبل از اینکه به شما مراجعه کنند ، یک تن تحقیق انجام داده اند تا بهترین راه حل برای مشکل خود را انتخاب کنند. شما باید به آن دانش ضربه بزنید!

    بپرسید چه گزینه های دیگری را در نظر گرفته اند و کدام ویژگی باعث شده است که آنها به سمت شما بگردند.

    علاوه بر این ، شرکت های جدید به احتمال زیاد سعی می کنند مشتریان شما را برای تغییر محصولات خود وسوسه کنند. نگه داشتن انگشت روی پالس به شما کمک می کند علائم اولیه رقیب جدید را در بازار تشخیص دهید.

    نشریات تجارت

    مجلات تجارت ، چه دیجیتالی و چه چاپی ، منبع خوبی برای تجزیه و تحلیل رقبای شما هستند.

    ورودی های جدید در بازار سعی خواهند کرد که نام خود را بر روی نقشه قرار دهند ، بنابراین به طور مرتب نشریات را بررسی کنید.

    علاوه بر این ، شما می توانید پیشنهاد رقبا را بررسی کنید.

    هنگام بررسی پیشنهاد ، سعی کنید به این سؤالات پاسخ دهید:

    • برجسته ترین تفاوت بین پیشنهاد شما و رقبای شما چیست؟
    • چه پیام هایی ارسال می کنند؟
    • محصول شما چه ویژگی هایی را از دست می دهد؟

    این تمام اطلاعات عمومی است که می توانید برای انجام تجزیه و تحلیل رقبا استفاده کنید.

    هنگامی که می دانید چه کسی رقبای مستقیم ، غیرمستقیم و عالی شما هستند ، می توانید شروع به تجزیه و تحلیل جنبه های مختلف مارک آنها کنید.

    اطلاعات مربوط به رقبای خود را جمع آوری کنید

    پس از شناسایی مناسب ترین رقبا ، زمان آن فرا رسیده است که اطلاعات عمیق تر را فرو ببرید.

    به نام مدیرعامل و سایر کارمندان برجسته ، تعداد کل کارمندان و مدت زمان حضور آنها در بازار توجه کنید.

    بخش مهمی از اطلاعات برای تجزیه و تحلیل رقبا داده های مربوط به بودجه آنها خواهد بود. بیشتر VC در دو شرکت از همان گروه سرمایه گذاری نمی کنند ، بنابراین اگر می بینید شخصی قبلاً در یک شرکت سرمایه گذاری کرده است ، احتمالاً نمی توان به آنها نزدیک شد.

    می توانید تعداد کارمندان در LinkedIn را جستجو کنید. البته ، این فقط یک تخمین خواهد بود ، اما تعداد این ایده را به شما می دهد که شرکت شما در آن قرار دارد.

    محصولی را که رقبای شما ارائه می دهند

    بررسی کنید. اکنون زمان آن رسیده است تا نگاهی دقیق تر به محصول یا خدمات ارائه شده به رقبا ارائه دهید. نگاهی دقیق تر به این جنبه ها بیندازید: [

    • فن آوری – از چه فناوری برای ساخت محصول استفاده شده است؟ آیا تخفیف ارائه می دهند؟
    • نقطه اصلی فروش – دقیقاً چه کسی را هدف قرار می دهند؟

    یک تجزیه و تحلیل کامل از محصول به شما کمک می کند تا شکاف موجود در رقبا را شناسایی کنید و سعی کنید این شکاف را پر کنید. شاید بتوانید یک وبینار جالب ارائه دهید؟ آیا باید یک آزمایش رایگان ارائه دهید؟

    به دنبال برنامه های وابسته ای باشید که آنها بتوانند اجرا کنند. برنامه های وابسته به گسترش آگاهی از برند و افزایش فروش کمک می کند.

    یکی دیگر از جنبه های تجزیه و تحلیل رقبا ، به ویژه برای شرکت های فنی ، ارزیابی از فناوری است که آنها استفاده می کنند. می توانید آن را از دو طریق بررسی کنید.

    اول ، وب سایت ها ، به عنوان مثال BuiltWith ، وجود دارند که به شما کمک می کنند فن آوری موجود در محصول را کشف کنید.

    ثانیا ، به لیست های شغلی نگاهی بیندازید. شرکت ها پشته مورد نیاز برای استخدام های جدید ، از جمله زبان برنامه نویسی ، خدمات بازاریابی ایمیل ، سیستم های تحلیلی و موارد دیگر را لیست می کنند.

    SEO بهینه سازی موتورهای جستجو است. یک تجزیه و تحلیل سئو را می توان به حداقل به دو زیر گروه تقسیم کرد.

    اولا ، شما باید ساختار محتوای رقبا را تحلیل کنید.

    مقاله های آنها چگونه به نظر می رسد؟ آیا آنها از عناصر تعاملی ، به عنوان مثال ، فهرست مطالب استفاده می کنند؟ آیا متن با پس زمینه رنگارنگ است؟ چگونه از عناوین استفاده می کنند؟ ممکن است این عوامل کمی ناچیز به نظر برسند اما همه آنها می توانند در موقعیت یابی وب سایت تأثیر بگذارند.

     یک صفحه چاپی از ارسال های وبلاگ Brand24 که نشانگر متن فرمت شده در پس زمینه قرمز است که می بایست هنگام انجام تجزیه و تحلیل رقبا ، آنالیز کند

    جنبه دیگر تجزیه و تحلیل رقبای سئو ، تجزیه و تحلیل فاصله کلمات کلیدی است .

    کلمه کلیدی gap لیستی از کلمات کلیدی است که رقبای شما برای آنها رتبه بندی می کند و شما نمی کنید. می توانید برای مقابله با کلمات کلیدی خاص و بهتر از رقبای خود تلاش کنید.

    در حالی که ما در مورد SEO صحبت می کنیم ، به تجزیه و تحلیل بک لینک های رقبا نگاهی بیندازید. برای رتبه بندی خوب در هر موتور جستجوگر ، یک دامنه باید دارای قدرت قوی باشد. یکی از جنبه هایی که گوگل و سایر موتورهای جستجو به آن توجه می کنند تعداد و کیفیت پیوندها به دامنه است.

     صفحه چاپی از Semrush ، ابزاری سئو که در آن می توانید بک لینک های رقبا را تحلیل کنید

    کدام دامنه ها به محتوای رقبای شما پیوند می دهند. این به شما سه بخش اطلاعات می دهد:

    1. این یک لیست چک از سایت هایی است که می توانید از آنها بخواهید لینک های رقبای خود را جایگزین مطالب پیوندی به سایت خود کنند ؛
    2. این ایده کلی را برای شما فراهم می کند که نوع محتوا مناسب است. برای ایجاد پیوند ؛
    3. این نشانگر کاری است که شما باید برای ضرب و شتم رقبای خود انجام دهید.

    البته جزئیات استراتژی محتوای شما به صنعت شما بستگی دارد. این سه نکته جهانی هستند و به شما کمک می کنند استراتژی محتوا خود را ارزیابی و جهت گیری کنید.

    مهم نیست که طاقچه تجارت باشد ، حداقل برخی از رقبای شما در مجاری مختلف رسانه های اجتماعی حضور دارند. با توجه به اینکه کمپین ها و تبدیل های بیشتر و بیشتر در رسانه های اجتماعی اتفاق می افتد ، این بخشی از تجزیه و تحلیل رقبا است که نمی توانید آن را حذف کنید.

    شما باید بدانید از کدام سیستم عامل رسانه های اجتماعی از رقبای شما استفاده می کند. می توانید کانال را به صورت دستی بعد از کانال بررسی کنید ، یا می توانید یک پروژه نظارت بر رسانه های اجتماعی را برای رقبا تنظیم کنید.

    همان مراحل را دنبال کنید که در هنگام ایجاد یک پروژه نظارت بر رسانه های اجتماعی برای خودتان بودید ، اما به جای وارد کردن کلمات کلیدی مربوط به صنعت خود ، به اصطلاحاتی فکر کنید که رقبای شما استفاده می کند. این می تواند باشد:

    • نام رقیب شما ؛
    • handle؛
    • هشتگ مارک آنها
    • هشتگ خاص تبلیغات آنها

    نام تجاری24 یک اطلاعات مفید را ارائه می دهد! بیایید. چه چیزی در آنجاست برای شما

    چند بار ارسال پیام رقبای شما در رسانه های اجتماعی

    میزان ذکر است اولین معیارهایی که باید هنگام تجزیه و تحلیل حضور رسانه های اجتماعی رقبا ، ارزیابی کنید. تعداد کل پست ها و پست های رقبا که ذکر آنها است ، ستون اصلی تحلیل شما است. ترکیب آن با سایر معیارها منظره ای کامل تر از منظر رقابتی شما به شما می بخشد.

    حجم بالایی از موارد ذکر شده ممکن است دو نکته را نشان دهد:

    • محتوا به خوبی با مخاطب هدف خود طنین انداز است و باعث ایجاد تعامل و ایجاد آگاهی از برند می شود ؛
    • تغییرات فصلی در توزیع محتوای رقبا را رقم می زند. ممکن است یک سال در یک سال وجود داشته باشد که مخالفان شما فعال باشند ، به عنوان مثال در جمعه سیاه یا در فصل کریسمس ؛
     صفحه چاپی که نشان دهنده حجم ذکر است - متریک است که می توانید برای انجام آنالیز رقبا استفاده کنید
    رقیب را انجام دهید. تجزیه و تحلیل

    یک ابزار نظارت بر رسانه ها ذکرهایی را از بسترهای مختلف رسانه های اجتماعی جمع آوری می کند و را تجزیه و تحلیل می کند. فیلترهایی وجود دارد که می توانید برای بررسی سیستم عامل های خاص استفاده کنید یا تصویر بزرگتری بدست آورید و داده های جمع آوری شده را تجزیه و تحلیل کنید.

    بیایید با حجم ذکرها شروع کنیم. این تعداد کل ذکر شده شامل کلمات کلیدی مربوط به رقبا می باشد.

    Brand24 به طور خودکار ذکرها را با توجه به بستر رسانه های اجتماعی که آنها به وجود آمده اند ، طبقه بندی می کند.

    این معیار تجزیه و تحلیل رقبا به شما کمک می کند تا دو چیز را ایجاد کنید:

    1. از کدام سیستم عامل رسانه های اجتماعی از رقبای خود استفاده می کنید. اگر آنها فعال هستند و پاسخ مثبتی از مخاطبان خود دریافت می کنند ، بدین معنی است که مشتریان بالقوه شما به طور فعال از یک بستر خاص رسانه های اجتماعی استفاده می کنند. همچنین می توانید به نوع محتوایی که باعث تعامل می شود نگاه کنید.
    2. شما لازم نیست که تحقیق کنید و انرژی خود را برای برقراری حضور خود در کانال های مختلف رسانه های اجتماعی توسط خودتان سرمایه گذاری کنید. از اشتباهات رقبای خود بیاموزید. اگر آنها نتوانستند زیر وفاداری بسازند ، بعید است که بتوانید این کار را انجام دهید. یا حداقل ، برای یک کانال خاص استراتژی متفاوتی برقرار کنید.

    ترکیبی از ذکرها با تجزیه و تحلیل احساسات

    حجم بالای ذکرها نشانه موفقیت نیست. برای داشتن یک تصویر کامل ، باید حجم متریک ذکر شده را با آنالیز احساسات ترکیب کنید.

    تجزیه و تحلیل احساسات به شما خواهد گفت که آیا پاسخ به یک پیام خاص مثبت ، منفی یا خنثی بوده است. به عبارت دیگر ، این بدان معناست که مردم از پیام مارک ها لذت می برند یا خیر.

     یک صفحه چاپی از Brand24 نشان می دهد که حجم ذکر شده همراه با تجزیه و تحلیل احساسات است که می توانید برای انجام تجزیه و تحلیل رقبا استفاده کنید

    تجزیه و تحلیل احساسات می تواند اطلاعات ارزشمندی را در مورد شما ارائه دهد:

    • یک واکنش به یک کمپین بازاریابی خاص. حجم بالایی از ذکرها و افزایش احساسات منفی معمولاً نشانه بحران رسانه های اجتماعی است.
    • درک چگونگی تأثیرگذاری پیام های تبلیغاتی و فعالیتهای بازاریابی در درک نام تجاری شما. به شما خواهد گفت که آیا از طریق کانال درست پیام صحیح را برای افراد مناسب ارسال می کنید یا خیر. در جایی که هیچ کس علاقه ای به حرف شما برای گفتن نداشته باشد ، هیچ خبری از پخش شدن در خالی نیست.

    نگاهی به سهم صدا

    سهم صدا اشاره می کند که بخشی از کل بحث توسط یک نویسنده خاص تولید شده است.

    سهم صدا با آگاهی از برند مرتبط است. باز هم ، مانند حجم ذکرها ، می توان سهم بالایی از صدا را در اثر بحران ایجاد کرد ، بنابراین همیشه باید آن را با تحلیل احساسات ترکیب کنید.

    اگر رقبای شما درصد بالایی از سهم صدا را ایجاد می کنند و احساسات مثبت یا خنثی است ، به این معنی است که مارک در بین مخاطبان هدف آنها قابل تشخیص است و پیام رسانی به خوبی طنین انداز است.

    میزان دستیابی به رسانه های اجتماعی به مبارزات هشتگ

    این یکی از مهمترین جنبه های تحلیل رقبا است.

    اندازه گیری میزان دسترسی رسانه های اجتماعی به یک کمپین به شما این امکان را می دهد تا ببینید که چه تعداد از افراد می توانند محتوای رقبا را دیده باشند و احتمالاً از مارک یا محصول آنها آگاه هستند.

    چرا رسانه های اجتماعی برای تجزیه و تحلیل رقبا مهم است؟

    اول از همه ، بیشتر افراد پیام خود را بالاترین آگاهی از برند و تبدیل های احتمالی می بینند.

    برای همه معیارهای خود ، شما نیاز به یک معیار دارید. شما هرگز نمی دانید که اگر این برنامه را با نتایج دیگر مقایسه نکنید ، آیا کمپین شما به خوبی انجام شده است یا خیر. مقایسه با رقبای شما شروع خوبی است.

    دومین مزیت اندازه گیری میزان دسترسی به رسانه های اجتماعی ، آگاهی از اینکه چه کار می کند و چه کار نمی کند هنگام انجام فعالیتهای بازاریابی است. کدام بستر رسانه اجتماعی را باید انتخاب کنید؟ چه نوع محتوا باعث تعامل خواهد شد؟ با تجزیه و تحلیل حضور آنلاین رقبا می توانید تمام این دانش را بدست آورید.

    درک کنید که چگونه رقبای شما محصول خود را به بازار عرضه می کنند

    پیام رسانی یک بخش اساسی در تجزیه و تحلیل رقبا است. پیام رسانی به شما می گوید که چگونه یک شرکت خود را می بیند ، مشتری ایده آل آنها کیست و چه چیزی را برای دستیابی به آن می خواهند.

    شما باید طیف وسیعی از رسانه های مختلف را تجزیه و تحلیل کنید ، از جمله:

    • وب سایت آنها ؛
    • رسانه های اجتماعی ؛ [مصاحبههای
    • ؛ مصاحبه های
    • کتابها یا گزارشها ؛
    • خبرنامه ها ، [اعلامیههای19659006] ، بروشورها ، و سایر مواد فیزیکی ؛
    • توصیف محصول یا خدمات.
     یک صفحه چاپی از Sprout Social نشان می دهد که آنها ابزار خود را برای چه کسانی بازاریابی می کنند ، ویژگی ای که می توانید هنگام انجام تحلیل رقبا استفاده کنید

    یک تحلیل گسترده نسخه آنها به شما کمک می کند تا تعیین کنید که رقبای شما به عنوان یک ویژگی مهم ، شخصیت خریداران آنها چیست و چه چیزی را برای رسیدن به آنها آرزو می کنند.

    این ایده به شما می دهد که چگونه رقبای شما قصد دارند تجارت خود را گسترش دهند. آیا آنها به بازارهای جدید نفوذ می کنند؟ آیا آنها در حال توسعه یک ویژگی یا محصول جدید هستند؟ می توانید نکات ظریف را در نسخه آنها جستجو کنید.

    به قیمت های رقبا نگاهی بیندازید

    یکی از مهمترین جنبه های رقبا در هنگام تصمیم گیری در مورد خرید – هزینه ها.

    تحلیل قیمت گذاری می تواند یک کار هولناک باشد ، زیرا متغیرهای زیادی در آن دخیل هستند. بسته به ویژگی های ارائه شده توسط هر شرکت ممکن است پیشنهادات کمی متفاوت باشد. تا آنجا که می توانید زمینه مشترک را پیدا کنید و برنامه ها را با یکدیگر مقایسه کنید.

    با این کار به شما نشان می دهد که آیا مبلغ کافی برای محصول خود شارژ می کنید یا خیر.

    ممکن است برخی از ویژگی هایی وجود داشته باشد که بتوانید آن را به پیشنهاد خود بیفزایید تا آن را جذاب تر کنید؟

    یا برعکس ، ممکن است شما یک مزیت رقابتی نسبت به رقبای خود داشته باشید که از آنها بی خبر هستید. این یک راه عالی برای ارتقاء مشاغل شما است!

    مقایسه تجربه مشتری

    بخش مهمی از تحلیل رقبا باید روی خدمات مشتری متمرکز شود. بسیاری از شرکتهای تأسیس که قبلاً تعداد قابل توجهی از مشتری را بدست آورده اند ، وقت و منابعی برای ارائه خدمات نفیس به مشتری ندارند. این شکافی است که می توانید برای تمایز خود از رقبای خود پر کنید.

    مورد دیگری که باید به آن توجه کنید هر نوآوری تکنولوژیکی است که رقبا از آن استفاده می کنید. آیا آنها برای کمک به مشتریان خود از chatbots استفاده می کنند؟ آیا یک جعبه چت زنده در وب سایت آنها وجود دارد؟

    شما می توانید از همه این بینش ها برای بهبود خدمات به مشتری خود و به دست آوردن مزیت رقابتی استفاده کنید.

    نحوه نوشتن تجزیه و تحلیل رقبا

    پس از جمع آوری داده ها ، زمان آن رسیده که همه آنها را جمع کنیم.

    اول از همه ، اولویت های خود را تعیین کنید. بسته به هدف تحلیل رقیب خود ، شما باید روی قسمت های مختلف داده های خود تمرکز کنید.

    اگر می خواهید رقبای اصلی را تجزیه و تحلیل کنید ، به ویژگی های قوی و ضعیف آنها دقت کنید. این به شما کمک می کند مناطقی را که برای بهبود استفاده می کنید تعیین کنید و نقاطی را که دارای مزیت آن هستید و می توانید از آنها برای ساختن مزیت رقابتی بهره بگیرید.

    آیا ارسال رایگان ارائه می دهید؟ آیا محصول شما بصورت محلی تولید می شود؟ آیا شما خدمات مشتری منحصر به فردی ارائه می دهید؟ اینها همه ویژگیهایی هستند که شما می توانید به مشتریان بالقوه خود بازاریابی کنید که شما را از رقبا متمایز می کند.

    پس از انجام تجزیه و تحلیل رقبا ، اطمینان حاصل کنید که محتوا در بخش های مختلف شرکت شما توزیع شده است. گاهی اوقات ابتکاری ترین ایده ها توسط افرادی صورت می گیرد که حداقل انتظار آن را دارید.

    تجزیه و تحلیل رقیب آسان

    تجزیه و تحلیل رقبا یک فرایند مداوم ، وقت گیر و مهم است. این فقط چیزی بیش از لیستی از رقبا است.

    تجزیه و تحلیل رقبا تمام اطلاعات موردنیاز برای پیشبرد رقبای خود را به شما می دهد ، در صنعت شما عالی می شوید و به یک رهبر فکر در طاقچه خود تبدیل می شوید.

    محتوای مرتبط با دستی

    یک راهنمای جامع برای تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی

    12 ابزار تحقیق برای استفاده از رقبا برای تقویت مشاغل شما

    5 ابزار تجزیه و تحلیل همه جانبه رقبا که شما باید بدانید



    <! –

    ->
    <! –

    -> <! –

    ->

    <! –

      ->
      <! –

    ->

    <! –

    ->

    <! –

    ->
    <! –

    ->
    <! –

    ->

    <! –

    ->
    <! –

    ->
    <! –

    ->
    <! –

    ->

    <! –

    ->
    <! –

    -> <! –

    ->
    <! –

    -> <! –

    ->
    <! –

    -> <! –

    ->
    <! –

    -> <! –

    ->
    <! –
    <! –

    ->
    <! –

    ->
    <! – ->
    <! – <! –

    ->
    <! –

    ->
    <! – ->
    <! – <! –

    ->
    <! –

    ->
    <! – ->
    <! – -> <! -
    -> <! –

    ->
    <! – ->
    <! – ->
    <! –

    ->
    <! –

    -> <! –

    ->
    <! –

    ->

    .