نام تجاری کارفرما چیست و چگونه از آن به نفع خود استفاده کنید

نام تجاری کارفرما چیست و چگونه از آن به نفع خود استفاده کنید

نام تجاری کارفرما یک فرآیند بازاریابی و ارتباط استراتژیک است که با ایجاد روابط با کارکنان بالقوه و فعلی، سازمان را شناسایی، درک کرده و از رقبای خود متمایز می کند. کارفرمایان از برندسازی کارفرما برای متمایز کردن خود از سایر مشاغل در بازار کار و همچنین جذب بهترین استعدادها برای شرکت خود استفاده می‌کنند.

هدف برندسازی کارفرما ایجاد یک نام تجاری قابل تشخیص است که استعدادهای برتر را جذب و حفظ کند. این به معنای پیوند فرهنگ و ارزش‌های کارفرما با اهداف و چشم‌اندازهای شرکت است و در عین حال به آنچه کارکنان می‌توانند از این فرصت انتظار داشته باشند، توجه می‌شود. تصور اینکه شخصی قبل از اینکه وارد در شود از شرکت شما مطلع می شود. این چیزی بیش از لوگو، شعار یا بیانیه ماموریت شماست – همه آن قطعات را در بر می گیرد و فراتر از آنها می رود. برندسازی در مورد ایجاد داستانی برای شرکت شماست که بیان مختصر آن همیشه آسان نباشد. ایجاد یک نام تجاری کارفرمایی مثبت به شما کمک می‌کند مشخص کنید که چه کسی هستید، چه کاری انجام می‌دهید، و اینکه چرا دنیا باید به کاری که انجام می‌دهید اهمیت دهد. به دلیل مشارکت بهتر کارکنان در میان چیزهای دیگر!

برعکس، یک نام تجاری کارفرمای منفی می تواند منجر به از دست دادن کارکنان بالقوه، نرخ جابجایی کارکنان بالا، و تبلیغات منفی شود. ]ارزش پیشنهادی کارفرما

یک پیشنهاد ارزش کارفرما (EVP) بیانیه ای است که به طور خلاصه بیان می کند که چرا شخصی باید برای شرکت شما کار کند. این توصیف می کند که کارکنان چه انتظاراتی می توانند از سازمان از نظر مزایا، فرصت های توسعه شغلی و فرهنگ شرکت داشته باشند.

EVP شما باید واضح و مختصر باشد، و مهم است که مطمئن شوید که با اهداف و ارزش های شرکت شما همسو است. همچنین باید مطمئن شوید که EVP شما به طور موثر به کارمندان بالقوه منتقل می شود تا آنها بفهمند در صورت پیوستن به سازمان شما چه انتظاراتی می توانند داشته باشند. به دلیل مشارکت بهتر کارمند در میان چیزهای دیگر!

پیشنهاد ارزش کارفرما باید از پیشنهاد ارزش کارمند تقلید کند، که مجموعه خاصی از مزایایی است که کارگر می تواند در ازای مهارت ها و تجربه خود دریافت کند.

مزایای برندسازی کارفرما. ]

وقتی صحبت از برندسازی به میان می‌آید، بیشتر مردم به محصولات و خدمات فکر می‌کنند. با این حال، نام تجاری کارفرما در حال تبدیل شدن به یک عامل مهم فزاینده در جذب و حفظ بهترین ها در تجارت است. در یک بازار کار رقابتی، کارفرمایان باید یک نام تجاری قابل تشخیص ایجاد کنند که از بقیه متمایز باشد.

کارفرمایان هرگز نباید صرفاً به ایجاد یک محصول یا خدمات عالی بسنده کنند، بلکه همیشه در تلاش باشند تا مکانی عالی برای کار نیز ایجاد کنند! با انجام این کار، آنها می توانند کارکنان شرکت شما را جذب و حفظ کنند، که به آنها کمک می کند تا به اهداف تجاری خود دست یابند. برخی از مزایای برندسازی کارفرما عبارتند از:

1. جذب بهترین ها: یک برند کارفرمای قوی استعدادهای برتر را جذب می کند.

کارفرمایان با ایجاد یک مکان عالی برای کار، می توانند بهترین و باهوش ترین کارمندان را به شرکت خود جذب کنند. این به این دلیل است که نامزدهای شغلی همیشه به دنبال فرصت هایی هستند که بتوانند رشد کنند و مهارت های خود را توسعه دهند. یک برند کارفرمای قوی به کارمندان بالقوه سیگنال می دهد که این شرکت به کارمندان خود متعهد است و مکانی عالی برای کار است.

2. وفاداری به برند: بهترین کارمندان بیشتر به شرکتی با برند کارفرمای قوی وفادار می مانند. برای کار. ثانیا، یک نام تجاری کارفرمای قوی به حفظ استعدادهای برتر کمک می کند. احتمال بیشتری وجود دارد که کارمندان در شرکتی بمانند که شهرت خوبی دارد و با ارزش های شخصی آنها همسو است. حتی کارمندان سابق که ممکن است تصمیم به ادامه کار داشته باشند، می‌توانند وفادار بمانند، مشروط بر اینکه استراتژی‌های برندسازی کارفرمای شما درست باشد.

3. حفظ استعداد: تجربیات عالی کارمندان به این معنی است که وقتی فرصتی پیش می آید، بهترین نامزدهای شغلی در شرکتی که در حال حاضر در آن مشغول به کار هستند، باقی می مانند. آنها نه تنها یافتن کارمندان خوب دشوار و پرهزینه است، بلکه از دست دادن آنها نیز پرهزینه است. به همین دلیل است که برندسازی کارفرما بسیار مهم است.

4. بهبود اعتماد با مشتریان: یک نام تجاری قابل تشخیص که به دلیل ایجاد یک محیط کاری مثبت شناخته شده است، باعث ایجاد اعتماد در مشتریان می شود. اگر آنها ببینند که شرکت به خوبی از کارکنان خود مراقبت می کند و برای ارائه یک محیط کاری مثبت از شهرت خوبی برخوردار است، احتمالاً مشتریان اعتماد خواهند کرد که شرکت نیز از آنها مراقبت می کند و خدمات با کیفیت ارائه می دهد. وجود یک استراتژی قوی برای برندسازی کارفرما می تواند به بهبود اعتماد با مشتریان و افزایش فروش کمک کند.

5. دامنه آن را گسترش دهید: ایجاد یک مکان عالی برای کار، دسترسی را افزایش می‌دهد، زیرا افراد را تشویق می‌کند تا درباره شرکت مثبت صحبت کنند و آن را به دوستان، خانواده و همکاران توصیه کنند.

برندسازی کارفرما برای شرکت‌هایی که به دنبال گسترش دامنه دسترسی خود هستند ضروری است. یک مکان عالی برای کار افراد را تشویق می کند تا در مورد شرکت صحبت کنند و آن را به آشنایان خود توصیه کنند. با ایجاد یک برند کارفرمایی قوی، به احتمال زیاد بهترین ها را جذب خواهید کرد، که به شرکت شما کمک می کند تا به اهداف و چشم انداز خود برسد. کارمندانی که از شغل خود راضی هستند به احتمال زیاد مولد هستند و به فرهنگ محیط کار کمک می کنند. فرهنگ کاری مثبت می تواند به افزایش رضایت مشتری و تشویق وفاداری مشتری کمک کند.

چگونه یک فرآیند برندسازی کارفرمایی ایجاد کنیم که استعدادهای برتر را جذب و حفظ کند

ایجاد یک استراتژی برند کارفرمایی قوی برای هر شرکتی که امیدوار به جذب است ضروری است. و استعدادهای برتر را حفظ کنید. با توسعه داستانی که فرهنگ، ارزش‌ها و اهداف شرکت شما را در بر می‌گیرد، می‌توانید برندی ایجاد کنید که با کارمندان بالقوه طنین‌انداز شود و آنها را برای کسب اطلاعات بیشتر بازگرداند. استراتژی برندسازی، انجام ممیزی برند کارفرما بسیار مهم است. این به شما کمک می‌کند تا درک بهتری از نام تجاری کارفرمای فعلی شرکت خود و نحوه درک آن توسط کارکنان بالقوه و فعلی داشته باشید.

این ممیزی همچنین به شما کمک می‌کند تا مناطقی را که شرکت شما می‌تواند برند کارفرمایش را بهبود بخشد شناسایی کنید. با شناسایی این حوزه ها، می توانید برای بهبود شهرت شرکت خود و جذب بهترین استعدادها برای سازمان خود تلاش کنید.

ممیزی کامل برند کارفرما برای ایجاد یک استراتژی موثر ضروری است.

بیانیه برند کارفرما را ایجاد کنید که شرکت شما را تعریف کند. فرهنگ، چشم‌انداز، مأموریت و ارزش‌ها

وقتی صحبت از تلاش‌های برندسازی کارفرما می‌شود، مهم است که یک بیانیه برند کارفرما ایجاد کنید که شرکت شما را تعریف کند. با داشتن یک بیانیه واضح و مختصر، می‌توانید بهتر بیان کنید که شرکت شما چیست و کارکنان چه انتظاراتی از کار کردن برای شما دارند. همچنین مهم است که با تلاش های برندسازی خود با تقویت منظم بیانیه خود در تمام جنبه های شرکت خود سازگار بمانید. این به ایجاد یک برند کارفرمایی قوی کمک می‌کند که جویندگان کار می‌خواهند بخشی از آن باشند!

استراتژی‌های بازاریابی محتوا را پیرامون بیانیه برند کارفرمای خود توسعه دهید تا در همه کانال‌های ارتباطی قابل مشاهده باشد

هنگام توسعه یک استراتژی بازاریابی محتوا در اطراف بیانیه برند کارفرمای شما، مهم است که اطمینان حاصل کنید که پیام شما در تمام کانال های ارتباطی ممکن قابل مشاهده است. به این ترتیب، کارمندان بالقوه می توانند درک خوبی از کار کردن برای شرکت شما داشته باشند و از شغلی که با شما دارند چه انتظاراتی می توانند داشته باشند. مخاطب هدف شما این می تواند شامل پست های وبلاگ، فیلم ها، اینفوگرافیک ها یا حتی پست های رسانه های اجتماعی باشد. با اشتراک‌گذاری داستان‌های متقاعدکننده و نشان دادن فرهنگ منحصربه‌فرد شرکتتان، می‌توانید به جذب استعدادهای برتر و ایجاد یک برند شرکتی قوی کمک کنید.

از همه کانال‌های بازاریابی استخدامی استفاده کنید تا برند کارفرمای خود را با استراتژی استخدام خود هماهنگ کنید. برندسازی کارفرما، مهم است که از همه کانال‌های بازاریابی استخدامی استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که پیام‌های شما با استراتژی استخدام شما هماهنگ است. پس از همه، شما می خواهید مطمئن شوید که نامزدهای مناسب در مورد شرکت شما و فرصت های آن یاد می گیرند.

کانال های مختلفی وجود دارد که می توان برای دستیابی به نامزدهای بالقوه از آنها استفاده کرد، از جمله:

– رسانه های اجتماعی (فیس بوک، توییتر، لینکدین، اینستاگرام)

– تابلوهای شغلی (در واقع، Monster، CareerBuilder)

– آژانس‌های استخدام

– استخدام دانشگاه

هر یک از این کانال‌ها دارای نقاط قوت و ضعف خاص خود هستند. استراتژی استخدام شما بر این اساس. برای مثال، رسانه‌های اجتماعی برای دستیابی به تعداد زیادی از نامزدهای بالقوه عالی هستند، در حالی که تابلوهای شغلی برای توزیع آگهی‌های شغلی هدفمندتر عالی هستند. روزها، هفته ها و ماه های ملی برای مثال، حمایت مالی از رویدادی مانند هفته ملی مهندسان یا ماه تاریخچه زنان می‌تواند به شما کمک کند به مخاطبان نامزد مورد نظر خود برسید و در عین حال آگاهی از نام تجاری کارفرمای خود را نیز افزایش دهید. ]یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد یک تجربه عالی، داستان سرایی است. این را می توان از طریق استفاده از تصاویر بصری در طول فرآیند انجام داد. جویندگان کار باید بتوانند ببینند کار کردن در شرکت چگونه است و ایده خوبی از فرهنگ شرکت پیدا کنند. استفاده از ویدئوها، رسانه‌های اجتماعی، و وبلاگ‌ها می‌تواند به نمایش این اطلاعات به شیوه‌ای جذاب کمک کند.

از شرح شغل برای فروش فرهنگ و ارزش‌های شرکت خود بر اساس بیانیه برندسازی کارفرما استفاده کنید

وقتی صحبت از برندسازی کارفرما می‌شود، شرح شغل راهی عالی برای فروش فرهنگ و ارزش های شرکت شماست. این به این دلیل است که آنها می توانند بر اساس بیانیه نام تجاری کارفرما باشند. به عنوان مثال، اگر نام تجاری کارفرما مبتنی بر داشتن یک فرهنگ قوی خانواده محور باشد، شرح شغل می تواند منعکس کننده آن باشد. آنها همچنین می‌توانند ارزش‌های خاصی را که شرکت برایشان مهم است، مانند صداقت یا کار گروهی فهرست کنند. با انجام این کار، جویندگان کار ایده بهتری در مورد انتظارات از کار در شرکت شما خواهند داشت. و، این آنها را تشویق می‌کند که درخواست دهند!

نبض برند کارفرمای خود را زیر نظر داشته باشید و موفقیت را با انجام نظرسنجی‌های تعامل کارکنان، گروه‌های تمرکز، نظارت بر رسانه‌ها، و تحلیل احساسات اندازه‌گیری کنید

کارفرمایان باید نبض برند کارفرمای خود را زیر نظر بگیرند. اندازه گیری موفقیت نظرسنجی‌های تعامل کارکنان، گروه‌های تمرکز، نظارت بر رسانه‌ها، و تجزیه و تحلیل احساسات، همه راه‌های عالی برای انجام این کار هستند.

نظرسنجی‌های تعامل به شما کمک می‌کنند تا درک کنید که کارکنان چه احساسی نسبت به ماموریت و چشم‌انداز شرکت دارند. آن‌ها همچنین می‌توانند بینش‌هایی درباره سطوح رضایت کارکنان، انگیزه، و اینکه آیا کارکنان احساس می‌کنند صدایشان شنیده می‌شود یا خیر، ارائه دهند. سپس می‌توان از این اطلاعات برای بهبود جنبه‌هایی از تجربه کاری که ممکن است باعث نارضایتی شود استفاده کرد. اگر نظرات یا اطلاعات منفی زیادی را کشف کردید که به اشتراک گذاشته می شود، از این استراتژی پاسخ استفاده کنید.

تحلیل احساسات نسخه پیشرفته تری از نظارت بر رسانه است که به شما امکان می دهد بفهمید مردم واقعاً در مورد شرکت شما در پلتفرم های اجتماعی چه می گویند. به عنوان مثال، یک کارفرما می تواند از تجزیه و تحلیل احساسات استفاده کند تا بفهمد آیا کارمندان از شغل خود در توییتر شکایت دارند یا خیر و سپس برای حل این مسائل اقداماتی را انجام دهد. شما به کارمندانی نیاز دارید که وفادار، سازنده، قابل اعتماد و مشتاق به انتشار اخبار در مورد شرکت باشند. یک برند کارفرمای قوی به جذب کارمندان جدید کمک می کند و در عین حال کارکنان فعلی را راضی نگه می دارد. داشتن یک نام تجاری قابل تشخیص که در بین مردم طنین انداز شود، نه تنها یک استراتژی بازاریابی عالی است، بلکه باعث می شود کارمندان شادتری که احتمال بیشتری برای ماندن در شرکت دارند، ایجاد شود. با ایجاد یک مکان عالی برای کار برای کارکنان خود، شرکت ها می توانند انتظار مزایای مختلفی از جمله افزایش بهره وری در بین کارگران و همچنین بهبود رضایت مشتری را داشته باشند که به افزایش فروش کمک می کند. با رضایت مشتریان و کارکنان از شرکت، آینده آن تضمین می شود.