MinDof / Shutterstock
- این عقیده که جوانان به دلیل داشتن تلفن های هوشمند کمتر اجتماعی شده اند ، به ویژه در نسل های قدیمی گسترش یافته است.
- وقتی یک استاد جامعه شناسی با پسرش بحث کرد که آیا مهارت های اجتماعی جوانان کاهش یافته است ، او مطرح شد. ایده رسیدن به سؤال در یک مطالعه.
- در حقیقت ، این مطالعه نشان داد که جوانان ، که تلفن های هوشمند و رسانه های اجتماعی جزئی از زندگی روزمره آنها هستند ، به همان اندازه از نظر اجتماعی دارای صلاحیت اجتماعی هستند – اما یک وجود دارد. استثناء.
كودكي به همراه خانواده اش در اتاق نشيمن نشسته است. نمای پایین آمده است و روی تلفن همراه متمرکز شده است. او به جای گذراندن وقت با والدین و خواهر و برادرها ، همچنان به دستگاه درخشان در دست خود نگاه می کند. تحریک بیش از حد محرک هایی که کودک را به یک بسته عصبی ضد اجتماعی تبدیل می کند – حداقل این کلیشه ای است که نسل های بزرگتر به خصوص دوست دارند آن را امتحان کنند.
مطالعه ای که اخیراً در ژورنال جامعه شناسی آمریکایی منتشر شده نشان می دهد که کلیشه کودک هوشمند ضد اجتماعی قدیمی نیست. در حقیقت ، جوانانی که تلفن های هوشمند و رسانه های اجتماعی جزئی از زندگی روزمره آنها هستند ، به همان اندازه از جامعه قبلی نیز دارای صلاحیت اجتماعی هستند.
ایده این مطالعه از رستوران پیتزا حاصل شد.
داگلاس داونی ایده ای را برای مطالعه در پیتزا به وجود آورد. رستوران استاد جامعه شناسی و نویسنده ارشد مطالعات دانشگاه ایالتی اوهایو در آنجا مشغول خوردن با پسرش نیک بودند – و با او درباره اینکه آیا مهارتهای اجتماعی جوانان رو به زوال رفته است ، با او بحث می کند.
"من شروع کردم به توضیح برای او که چقدر وحشتناک این نسل از نظر مهارت های اجتماعی ، احتمالاً به این دلیل است که وقت زیادی را صرف دیدن صفحه می کند. "به نقل از دانشگاه ایالتی اوهایو در داونی. "نیک از من پرسید که چگونه می دانم که آن را. وقتی تحقیقاتم را انجام دادم ، فهمیدم که هیچ مدرک واقعی وجود ندارد. "
همراه با بنیامین گیبس ، استاد جامعه شناسی در دانشگاه بریگام جوان ، داونی به جستجوی شواهد رفت. به عنوان بخشی از مطالعه خود ، آنها داده های مطالعه طولی در اوایل دوره کودکی را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند ، یک مطالعه طولی که توسط مرکز ملی آمار آموزشی انجام شده است.
زمان صفحه نمایش به سختی بر مهارت های اجتماعی تأثیر نمی گذارد – با یک استثنا
در مطالعه طولی ، کودکان مهدکودک شدند. مشاهده شده تا پایان کلاس پنجم. در این مدت کودکان شش بار توسط معلمان ارزیابی شدند. والدین آنها را در آغاز و پایان مهد کودک و در پایان کلاس اول ارزیابی کردند.
داونی و گیبس داده های 19،150 کودک را که در سال 1998 مهد کودک را آغاز کردند با داده های 13،400 کودک که بعدا به دنیا آمدند مقایسه کردند. در سال 2010 به مهد کودک آمد. با انجام این کار ، آنها عمدتاً بر ارزیابی معلمان تمرکز داشتند. نتیجه: از نظر معلمان ، مهارتهای اجتماعی کودکان در گروه 2010 بدتر از گروههای سال 1998 نبود. داونی می گوید ، مهارت های بین فردی و خودکنترلی در گروه 2010 حتی در گروه 2010 حتی تا حدودی بالاتر بود.
همچنین بخوانید
ما کودکان و نوجوانان را همیشه و در همه شرایط عکاسی می کنیم – این تأثیر منفی بر روان آنها دارد
به نظر می رسید زمان بچه ها در مقابل صفحه نمایش نیز تأثیر کمی بر مهارت های اجتماعی داشته باشد. در هر دو گروه ، کودکانی که بیشتر در معرض نمایشگرها بودند ، مهارتهای اجتماعی مشابهی با کسانی که کمتر از صفحه نمایش از نظر مهارت های اجتماعی داشتند ، ایجاد کردند.
استثنائی برای کودکانی که روزانه بارها به بازی های آنلاین و شبکه های اجتماعی دسترسی پیدا می کردند. مهارتهای اجتماعی آنها کمی پایین بود. داونی این را "اثر نسبتاً كوچك" توصیف می كند.
هر نسل در بعضی از زمان ها درباره نسل های جوان تردید دارد.
"به طور کلی ، ما شواهد بسیار کمی پیدا کرده ایم که زمان صرف شده در مقابل صفحه در بیشتر کودکان است. مهارت های اجتماعی صدمه می زند. "خود داونی انتظار داشت نتایج دیگری نیز کسب کند. او به دانشگاه ایالتی اوهایو گفت که نباید تعجب کرد. "هر نسلی در سن من تمایل دارد که نسبت به نسل جوان نگرانی داشته باشد. وی گفت: این یک داستان قدیمی است.
به گفته داونی ، یکی از این نگرانی ها "هراس اخلاقی" فن آوری های جدید است – که خصوصاً وقتی این فن آوری ها نحوه برقراری ارتباط را تغییر دهند ، صادق است. معرفی تلفن ، ماشین و رادیو قبلاً نگرانی در بین بزرگسالان را ایجاد کرده بود.
داونی معتقد است که روابط خوب اجتماعی بدان معنی است که نسل های جوان می توانند به صورت واقعی و هم به صورت واقعی با هم ارتباط برقرار کنند. تنها ارتباط چهره به چهره در بین کودکان در مطالعه وی ارزیابی شد. "مطالعات آینده همچنین باید به مهارتهای اجتماعی دیجیتال نگاه دقیق تری داشته باشد."
ng
