کارگران گیگ خطرناکی را برای گسترش شیوع c ovid-19 در نظر می گیرند. پاسخ در پاسخ به این سؤال كه چگونه مسئولیت رسیدگی به این بردار عظیم كارگران ، كه غالباً بیمه نشده هستند و قادر نیستند به رغم خطرات ، مشغول كار نباشند ، Uber مدیرعامل Dara خسروشاهی ظاهرا دستان خود را شسته است.
خسروشاهی در نوشت: "من به عنوان مدیرعامل Uber ، من پاسخگوی بسیاری هستم ، اما معتقدم بزرگترین مسئولیت من در مواجهه با چالش بی سابقه اقتصادی بر عهده میلیون ها انسان است که بر روی سکوی Uber رانندگی و تحویل می گیرند." ] نامه خطاب به رئیس جمهور دونالد امروز ترامپ. وی گفت: "با توجه به این مسئولیت ، من با احترام و فوریت می خواهم که محرک اقتصادی که شما درنظر می گیرید ، همراه با سایر اقدامات قانونی بعدی در پاسخ به Covid -19 ، شامل حمایت و مزایایی برای کارگران مستقل ، نه فقط کارمندان باشد. الگوی بسیار تجاری Uber ، مطمئناً به طبقه بندی این درایورها به عنوان پیمانکاران مستقل متکی است و هزینه های حمایت های اولیه مانند بیمه درمانی را در سال 1945900 به خود رانندگان منتقل می کند. قبل از همه گیری ، این نوع از وسایل مالی در اقتصاد کلاهبرداری به عنوان راهی برای پیشبرد شرکت های ناپایدار با جمع آوری نیروی کار خود می خواندند. در طول c ovid-19 ، تلاش برای رسیدن به همان رویکرد صرفاً غیرمسئولانه است.
خسروشاهی می نویسد: "رانندگان و افراد زایمان در خط مقدم نگه داشتن جوامع ما ، کمک به گرفتن غذا برای کسانی که در خانه هستند و ارائه خدمات حمل و نقل اساسی برای کسانی که باید در آنجا حرکت کنند ، هستند." به همین دلیل است که Uber صنعت ما را راهنمایی کرد تا تا 14 روز مساعدت مالی به رانندگان فعال و تحویل افرادی که مبتلا به کووید -19 هستند یا به دلیل خطر انتقال آنها به کوارین یا 19 در قرنطینه شخصی قرار دارند ، ارائه دهد. -19. "
اگرچه درست است که Uber شروع به ارائه چیزی برای پرداخت هزینه های بیمار برای رانندگان قرنطینه کرده است ، این ناشی از وظیفه شهروندی شرکت نبود ، بلکه از خواستار کنگره شد . این شرکت همچنین از ارائه پاسخ مستقیم در مورد اینکه آیا به مسافران [در معرض قرار گرفتن در معرض احتمالات] ، یا از رانندگان با تشخیص مثبت یا کسانی که تحت قرنطینه قرار دارند ، خودداری کرده است (از فراوانی احتیاط و کمبود کیت های تست) ، خودداری کرده است. )
قابل توجه ، خسروشاهی اشاره ای به آنچه که حمایت ها یا مزایای خاصی از دولت فدرال می کند باید به کارگران خود ارائه دهد ، ندارد و سخنگوی شرکت از شرح آن خودداری کرد. اما واقعاً هدف این نامه نیست؟
"هر وقت یک شرکت مزایای دیگری را برای کارگران مستقل فراهم می کند ، هرچه مستقل تر شوند ، کمتر مستقل می شوند. و بدون وضوح قانونگذاری ، عدم اطمینان و خطر بیشتر شرکت را تحمل می کند ، "خسروشاهی می نویسد. با این حال ، اشتغال كامل برای رانندگان ، "خدمات بنیادی و تجاری اصلی Uber را تغییر خواهد داد."
چندین گروه طرح های سیاستگذاری را برای كمك به رانندگان برای طوفان طوفان همه گیر ، از جمله انجمن انجمن كارگران تاكسی لس آنجلس
، Rideshare Drivers United Georgia ، the اتحاد کارگران تاکسی در نیویورک ، اتحاد کارگران موبایل متحد کارگران متحرک ، و دیگران . قابل توجه است ، این خواسته ها همه از رانندگان واقعی با آگاهی دست اول از وضعیت موجود در زمین ناشی می شود و هیچ علاقه ای به حفظ مدل کسب و کار بهره برداری ندارد. اگر دولت فدرال بخواهد قوانین این بخش را بازنویسی کند ، ممکن است آنها را به مشورت با اشخاصی که ضرر بیشتری نسبت به خسروشاهی دارند ، مشورت کند..
