شهرت برند یکی از مهمترین جنبه های استراتژی بازاریابی شما است. این میزان اعتماد به شرکت شما را نشان می دهد و بر رشد کسب و کار شما تأثیر می گذارد. معرفی استراتژی مدیریت شهرت برند به شما کمک می کند تا یک قدم جلوتر از رقابت خود باقی بمانید و می توانید تأثیر مثبتی بر خط اصلی خود داشته باشید.
شهرت تجاری خوب مدیریت شده یک مزیت رقابتی در دنیای امروز است. بسیاری از مشتریان قبل از خرید ، بررسی را جستجو می کنند ، به فعالیت های CSR شرکت نگاه می کنند ، و از خانواده و دوستانشان توصیه می کنند.
مدیریت شهرت برند به شما کمک می کند تا تمام صندوق ها را تیک بزنید و سهم بازار خود را افزایش دهید. دقیقاً چطور می تواند این کار را انجام دهد؟
در این متن ، به شما نشان خواهم داد که مؤلفه های شهرت برند چیست و چگونه می توانید آنها را مدیریت کنید.
این فرایند شامل چندین عنصر است که می خواهم امروز درباره شما بگویم. در اینجا این موارد ذکر شده است:
اگرچه مدیریت این جنبه ها ممکن است پیچیده و وقت گیر به نظر برسد ، اما با کمک ابزارهای گوش دادن به اجتماع ، بسیار قابل کنترل تر می شود.
قبل از اینکه به موضوع مدیریت شهرت برند بپردازیم ، من قویاً توصیه می کنید این فیلم کوتاه را تماشا کنید. من فکر می کنم اگر همه ما درک بهتری از آنچه که با آنها سر و کار داشتیم ، مفید باشد.
مدیریت شهرت برند چیست؟
مدیریت شهرت برند فرایند شکل دادن روشی است که عمومی تجارت شما را مطابق با روشی که می بینید مطابقت می دهد.
احساسات منفی پیرامون شرکت شما می تواند تأثیر منفی بر دستاوردهای تجاری شما بگذارد.
وقتی ارزیابی شهرت برند شما مطرح می شود ، مشتریان بالقوه شما عوامل مختلفی را در نظر می گیرند ، به عنوان مثال ، دوستی ، اعتماد به نفس ، کیفیت محصول یا خدمات و آگاهی از برند.
خبر خوب این است که اینترنت به صاحبان مشاغل ابزاری می دهد تا بتوانند شهرت آنلاین خود را مدیریت و مدیریت کنند. با توجه به اینکه حداقل برخی از مراحل ذکر شده در این مقاله را دنبال می کنید ، ساختن نام تجاری فعال شما چندان سخت نیست.
مدیریت شهرت برند شما نیاز به فعالیت های منظم دارد که به مرور زمان گسترش می یابد. شما احتمالاً نتایج را فوراً مشاهده نخواهید کرد. در دراز مدت ، مدیریت شهرت برند شما مزایای قابل توجهی را برای تجارت شما به ارمغان می آورد.
اکنون ، بیایید به عناصر مدیریت شهرت برند خود بپردازیم.
چگونه می توان شهرت برند را مدیریت کرد؟
مدیریت شهرت مارک به نظر می رسد مانند یک کوکی سخت است. خوشبختانه ، ما یک راهنمای کوتاه برای مدیریت شهرت برند را تهیه کردیم!
شما لازم نیست که هر راهنمایی را که ذکر کردیم پیروی کنید. مواردی را انتخاب کنید که بیشترین نیاز شما را داشته باشند و اجرای آنها نسبتاً آسان است.
آماده هستید؟ در اینجا ما می رویم!
نظارت بر نام تجاری
مدیریت شهرت برند با… نظارت بر برند آغاز می شود!
برای اینکه بتوانید به ذکر های آنلاین واکنش نشان دهید ، باید از هر آنچه گفته می شود در مورد شرکت ، محصول ، آگاه باشید ، یا خدمات آنلاین.
شما می توانید بر مواردی که علاقه دارید به صورت دستی نظارت کنید – نام شرکت خود را در هر موتور جستجو تایپ کنید و نتایج را یک به یک بررسی کنید.
این رویکرد در مدیریت شهرت برند دارای یک مزیت است – نیازی به پرداخت هیچ ابزار اضافی ندارید.
لیست معایب کمی طولانی تر است. برای مبتدیان ، جستجوی دستی برای ذکرهای آنلاین وقت زیادی را صرف خواهید کرد. شما می توانید برخی از نظرات مهم را گم نکنید. این ممکن است در دراز مدت مارپیچ باشد و به اعتبار برند شما آسیب برساند.
علاوه بر این ، بسیاری از ابزارهای نظارت بر مارک معیارهای تجزیه و تحلیل اضافی ارائه می دهند که به شما کمک می کند تا نتایج کمپین بازاریابی ، میزان دستیابی به هشتگ یا احساسات خود را در مورد برند خود اندازه گیری کنید.
ابزار نظارت بر رسانه ها بین خود متفاوت است. ضمن انتخاب ابزار دقیق نظارت بر برند برای شرکت شما ، قیمت شرط بندی یک عامل مهم در فرآیند تصمیم گیری خواهد بود.
به همین دلیل من شما را تشویق می کنم که به برند24 نگاهی بیندازید. این ابزار یکی از مقرون به صرفه ترین ابزارهای نظارت بر رسانه در بازار است.
در کنار قیمت چه چیزی را باید ارائه دهد؟
کلیه ویژگی های مورد نیاز برای مدیریت مؤثر شهرت برند ، به عنوان مثال:
- نظارت بر رسانه های زمان واقعی
- نظارت بر سیستم عامل های رسانه های اجتماعی ، مانند Facebook ، Instagram ، توییتر ، Twitch یا TikTok
- نظارت بر پادکست
- اعلان اشکال مختلف ، از جمله اعلان های درون برنامه ای ، هشدارهای Slack و ایمیل ها
- تجزیه و تحلیل احساسات
- رسانه های اجتماعی به محاسبات
- برترین پروفایل های عمومی در مورد صحبت می رسند مارک شما
چگونه این ویژگی ها در مدیریت شهرت برند شما به شما کمک می کنند؟
بگذارید توضیح دهم!
برای مدیریت شهرت برند شما ، باید بدانید که مردم درباره نام تجاری شما چه می گویند. هرچه زودتر بدانید ، بهتر.
اخبار آنلاین سریع حرکت می کنند ، و اخبار بد حتی سریعتر نیز سفر می کنند. وظیفه شما این است که ذکرهای آنلاین را بدست آورید و بر اساس آنها واکنش نشان دهید.
Brand24 در مورد ذکر های آنلاین حاوی کلمه کلیدی از پیش تعریف شده شما ، شما را مطلع می کند. بخش تجزیه و تحلیل به شما کمک می کند تا شدت وضعیت را ارزیابی کنید.
احساسات برند به شما می گوید مردم نسبت به برند شما چه احساسی دارند. اگر می بینید که یک پیام ناگهانی در ذکر آنلاین به همراه احساسات منفی غالب وجود دارد ، این نشانه ای از مشکلات در ساخت است.

دسترسی به رسانه های اجتماعی نشانگر این است که چگونه بسیاری از افراد می توانند یک پست رسانه های اجتماعی را ببینند. این معیار نظارت بر مارک به شما کمک می کند تا تأثیرات کمپین های آگاهی از برند خود را ارزیابی کنید.

دسترسی به رسانه های اجتماعی نیز به شما کمک می کند تا آسیب های ناشی از یک بررسی یا بیانیه منفی را ارزیابی کنید.
نام تجاری24 همچنین پروفایل های برتر عمومی را در مورد برند شما مشخص می کند. کار با تأثیرگذار آنلاین یکی از بهترین راهها برای مدیریت اعتبار برند شما است. این فرایند می تواند باعث شگفتی های برند شما شود و تأثیر مثبتی در خط پایین شما داشته باشد.
می توانید خودتان مانیتورینگ مارک را امتحان کنید! Brand24 یک آزمایش رایگان 14 روزه (بدون نیاز به کارت اعتباری) ارائه می دهد.
مانیتور بررسی مشتریان
طبق تحقیقات ارائه شده توسط Bright Logical ، 86٪ از مصرف کنندگان بررسی هایی را برای مشاغل محلی می خوانند (از جمله 95٪ افراد 18-34 ساله).
ما در زمانی زندگی می کنیم. تبلیغات گسترده ، و نمی توان بررسی کرد که آیا این تبلیغات محصولات یا خدمات را به صورت عادلانه توصیف می کنند یا نه. به دلیل تبلیغات نادرست ، مردم اعتماد خود را به مشاغل تبلیغاتی محصولات یا خدماتشان محدود می کردند.
امروزه ، مردم بسیار بیشتر به تبلیغات آنلاین اعتماد می کنند که به جای تبلیغات معمولی توسط مشتریان دیگر نوشته می شوند. این اتفاق می افتد زیرا مردم به دنبال بررسی ها و نظرات واقعی ، صادقانه ، و فیلتر نشده های کاربران واقعی و مبتنی بر تجربه خود با نام تجاری هستند.
91٪ از مصرف کنندگان 18-34 ساله به بررسی های آنلاین به اندازه شخصی اعتماد دارند. توصیه ها.
به همین دلیل است که بررسی های آنلاین برای شهرت برند شما بسیار مهم است – آنها روشی عالی برای ایجاد دستیابی به اجتماعی مهم تر و ایجاد اعتماد است ، که باعث می شود مشتریان بالقوه را به مشتریان پرداخت کننده تبدیل کند. برای نمایش موارد ذکر شده در وب سایت خود می توانید ویجت را در وب سایت خود بارگذاری کرده و یک اثبات اجتماعی بسازید.

یکی دیگر از مزایای شما از بررسی های آنلاین بازخورد در مورد محصول شما است. به همین دلیل است که باید به آنچه مردم درباره شما می گویند توجه کنید.
حتی اگر بررسی منفی باشد ، باید آن را با دقت بخوانید و سعی کنید از آن نتیجه گیری کنید. نظرسنجی های منفی می تواند با نشان دادن ضعیف ترین پیوندهای محصول یا خدمات ، به تجارت شما کمک کند. با تشکر از آن ، شما می توانید تمام اشتباهات را اصلاح کرده و تجارت خود را مطابق با خواسته های مشتریان بهبود بخشید!
تحقیقات نشان می دهد که 89٪ از مصرف کنندگان پاسخ های مشاغل را به بررسی ها می خوانند.
آنچه که نیز ضروری است – نظرات منفی ممکن است شما را با تابش مطلوب نشان دهد! این همه بستگی به نحوه پاسخ دادن به آنها دارد. اگر بپذیرید که اشتباهی مرتکب شده اید ، عذرخواهی کنید و نشان می دهید که نتیجه بررسی را به دست آورده اید ، مردم آن را می پذیرند.
چهره انسانی خود را نشان دهید ، به مردم بگویید که یک شخص واقعی در آن طرف وجود دارد. صفحه نمایش همه ما انسان هستیم و اشتباه کردن یک چیز انسانی است. واکنش شما از همه مهمتر است.
افزایش رضایت مشتری
نظارت بر بررسی مشتری باید منجر به بهبود رضایت مشتری شود.
مشتریان مبارک با شرکت شما ماندگار تر و درآمد دراز مدت را تأمین می کنند.
رضایت مشتری می تواند یک حرکت دائمی برای شرکت شما فراهم کند. آنها نه تنها یک پایگاه مشتری وفادار را تشکیل می دهند. مشتریان رضایت بخش کلمه را درباره محصول یا خدمات شما پخش می کنند. و چیزی شبیه به بازاریابی دهان به دهان نیست.
وقتی می آید مدیریت شهرت خود را افزایش دهید و رضایت مشتری را افزایش دهید ، زمان مهم است. سعی کنید مشکلات مشتریان خود را در اسرع وقت حل کنید.
برای انجام این کار ، باید از مشکل آگاه باشید. به همین دلیل نظارت بر ذکر نام تجاری شما بسیار مهم است.
علاوه بر این ، شما باید چندین سطح ارتباط برقرار کنید. مشتریان شما باید بتوانند کانالی را انتخاب کنند که برای آنها مناسب باشد ، به عنوان مثال رسانه های اجتماعی ، راه حل چت زنده ، ایمیل یا تلفن.
تجربه مشتری عالی را ارائه دهید
تجربه مشتری هنگام خرید تصمیم به آرامی به یکی از مهمترین عوامل تصمیم گیری تبدیل می شود.
چگونه خدمات مشتری خود را از سایر بازیکنان موجود در بازار متمایز می کنید؟
اولا ، درباره شخصی سازی پیام خود فکر کنید. هر مشتری انتظار دارد که نیازهای آنها برآورده شود و دقیقاً آنچه را که لازم دارند دریافت می کنند.
شما می توانید یک مسیر اختصاصی را در ابزار اتوماسیون بازاریابی خود آماده کنید و سعی کنید متناسبترین پیام ممکن را ارائه دهید.
علاوه بر این ، باید از مشتریان خود بازخورد بخواهید و راه حل ها را پیاده سازی کنید. شما می توانید نظرسنجی بفرستید یا فقط مواردی را که مشتریان به طور مکرر گزارش می دهند نظارت کنید.
مهم است که در تماس با مشتریان باشید. ارسال نامه روزنامه ها بطور منظم پیوندی بین مشتری و شرکت شما ایجاد می کند ، مشروط بر اینکه بتوانید مطالبی را که جالب است ارائه دهید.
اگر شما خدمات عالی مشتری ارائه نمی دهید ، مشتریان شما به رقبای شما روی می آورند. نگران نباشید ، در آن صورت ، ما هنوز هم شما را تحت پوشش قرار داده ایم!
نظارت بر تلاش های رقبای خود
یک محصول واحد را می توان با ده ها ایده مختلف و کلمات کلیدی در ده ها شبکه توصیف کرد. شناسایی مکان های مناسب برای تبلیغ محصول شما و موثرترین راه های انجام آن یکی از مهمترین جنبه های حضور آنلاین شما است. متأسفانه ، اگر نمی دانید چگونه تحقیق کنید ، می تواند دشوار باشد و ممکن است هزینه زیادی برای شما داشته باشد.
کمپین های بازاریابی را نظارت کنید
به همین دلیل شما باید بر رقبا ، به ویژه مارک های موفق تر از شما نظارت داشته باشید. با کمک ابزارهای نظارت بر رسانه ، می توانید کل برند و محصولات خاص را با ردیابی کلمات کلیدی مانند
- نام تجاری خود
- نام محصول خود
- هشتگ مارک تجاری خود
- نام صنعت خود
و غیره کنترل کنید.
این ابزارها به شما نشان می دهد که کدام شبکه ها موثرترین و در دسترس ترین هستند ، کدام هشتگ ها محبوب ترین در صنعت شما هستند و رقابت شما در رسانه های اجتماعی چقدر خوب است.
شما همچنین می توانید با خواندن منفی ضعیف ترین لینک های آنها را پیدا کنید. محصولات خود را بررسی کرده و از این اشتباهات در شرکت خود جلوگیری کنید.
حرکت رقبا را پیگیری کنید ، نتایج خود را با آنها مقایسه کنید و بازاریابی ، فروش و ارتباطات خود را با جدیدترین روند تنظیم کنید.
در صدر روندهای صنعت باشید
شرکت ها صنعت را ایجاد می کنند ، و شما باید از تغییرات پیروی کنید. نوکیا را به یاد دارید؟ این یکی از بزرگترین تولید کنندگان تلفن همراه در کره زمین بود که میلیون ها سلول در سال های اول قرن XXI فروخت.
متأسفانه نوکیا روند صعودی صفحه های لمسی را نادیده گرفت و تقریباً به نفع شرکت هایی مانند HTC ، سامسونگ یا اپل.
رقبای خود را رصد کنید و محصولات جدید و نحوه عملکرد آنها را در رسانه های اجتماعی تجزیه و تحلیل کنید. همانطور که مشاهده می کنید ، در موارد شدید ، نظارت بر یک روند حیاتی ممکن است شما را از بازی دور کند.
تعامل جامعه
رسانه های اجتماعی ساده ترین راه برای برقراری ارتباط با مشتریان است ، بنابراین برای شما بسیار مهم است که بدانید چگونه تعامل رسانه های اجتماعی را بهبود بخشید. همچنین ، سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر به نخستین مکان هایی تبدیل شدند که افراد برای پشتیبانی مشتری ، سؤال های مربوط به محصول می روند و یا می گویند برند شما چقدر جذاب است.
80٪ از افراد 18-34 ساله نظرهای آنلاین نوشتند – در مقایسه با فقط 41٪ مصرف کنندگان بالای 55 سال.
چه چیز دیگری ، مردم عاشق تعامل مثبت با مارک های رسانه های اجتماعی هستند. این باعث می شود تا آنها به عنوان مشتری احساس اهمیت کنند.
براساس تحقیقات اجتماعی Sprout ، 30٪ مشتریانی که از مارک های رسانه های اجتماعی غافل شده اند ، به احتمال زیاد به یک رقیب تغییر می کنند.
پست های رسانه های اجتماعی ، با طراحی ، عمومی هستند و به راحتی می توانند اظهار نظر کنند و به اشتراک بگذارند ، بنابراین اگر یک جامعه مشغول داشته باشید ، اگر چیزی خنده دار (اما مربوط به مارک خود را نشان دهید) ویروسی کنید ، برای شما راحت تر است ، یا افراد را با خدمات مشتری در سطح جهانی تحت تأثیر قرار می دهند ، همانطور که ویرجین قطارها انجام داد:

آگاهی از مارک
به عبارت ساده ، آگاهی از برند دانشی است که مشتریان مورد نظر شما در مورد برند شما دارند. مشتریان باید بدانند که شما هر بار که نام تجاری شما را می شنوید چه چیزی را می فروشید و چه ارزش هایی را ارائه می دهید.
بنابراین ، آگاهی از برند توانایی مشتری بالقوه را نه تنها در شناخت یک تصویر از برند بلکه در پیوند دادن آن با محصول یا خدمات یک شرکت خاص می سنجد.
به عنوان مثال ، اگر "اپل" را می شنوید ، احتمالاً فوراً در مورد آیفون یا مک بوک فکر خواهید کرد. اگر "مرسدس" را می شنوید ، احتمالاً بلافاصله در مورد اتومبیل های آلمانی فوق العاده راحت با یک آرم ستاره برجسته ستاره فکر می کنید.
چرا آگاهی از برند برای شهرت برند شما ضروری است؟
داشتن یک تصویر اصلی ، ارزش ها و مخاطبی که بتواند مارک یک شرکت را از رقبای خود متمایز کند در ایجاد روابط با مشتریان بسیار مهم است.
تحقیقات نشان می دهد مردم حتی مایل به پرداخت هزینه بیشتر برای محصولات یا خدمات برندهایی هستند که خودشان را شناسایی می کنند.
هنگامی که مصرف کنندگان از محصولات یا خدماتی که یک شرکت ارائه می دهد آگاهی داشته باشند ، با این شرکت ارتباط مثبتی داشته باشند ، احتمالاً آنها را انتخاب می کنند. محصولات آن به جای کالای رقیب است.
داشتن آگاهی از مارک مشتاق مانند پذیرش بازار است. اگر مارک شما از آگاهی مارک قوی برخوردار است ، به این معنی است که مردم به شما اعتماد دارند ، با نام تجاری خود مشخص کنید ، آنچه در دنیای امروز بسیار مهم است.
SEO و بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا برای مدیریت شهرت برند مهم است. من این را می گویم نه تنها به خاطر اینکه من یک بازاریاب محتوا از طریق تجارت هستم.
بازاریابی محتوا یکی از مهمترین عناصر مدیریت شهرت برند شما است.
برای موفقیت واقعی در تلاش های بازاریابی محتوا برای مدیریت برند ، شما باید روی محتوا تمرکز کنید که مشکلات مشتریان را حل کند. به جای اینکه فوراً بفروشید ، به فکر آموزش مشتریان خود باشید.
پس از اینکه محتوای شما محبوب شد ، و شما یک متخصص در زمینه خود باشید ، می توانید به راحتی حضور مارک خود را گسترش دهید.
اینجاست که SEO مهم می شود. اگر وب سایت خود را به خوبی قرار دهید و از نظر ارگانیک برای کلمات کلیدی استراتژیک برای طاقچه تجاری خود رتبه بندی می کند. این امر باعث می شود که ترافیک ارگانیک به وب سایت شما منتقل شود و موقعیت تجاری شما را بیشتر کند.
آیا مدیریت شهرت برند مهم است؟
به طور خلاصه ، مدیریت شهرت برند برای رشد یک تجارت ضروری است. شهرت مثبت برند باعث ایجاد وفاداری و افزایش اعتماد مشتری به برند و محصول شما می شود و این منجر به افزایش فروش می شود.
در بسیاری از وظایف روزانه ، می توان به راحتی اهمیت مدیریت شهرت برند را فراموش کرد ، اما اگر می خواهید شغل شما رشد کند ، باید انگشت خود را روی نبض نگه دارید.
عدم اعتبار شهرت مدیریت می تواند به مارک شما آسیب جدی برساند و خسارت هایی را به بار آورد ، که این کار به زمان ، پول و تلاش زیادی برای تعمیر نیاز دارد.
من همچنین به شما توصیه می کنم که این پست ها را بخوانید تا درمورد مدیریت شهرت برند ، رویه های اخلاقی و ابزارهای مفید بیشتر بدانید:
5 دلیل برای مدیریت اعتبار معروف برند و چگونگی شروع
چگونه اعتبار تجاری را با استفاده از مانیتورینگ وب و رسانه های اجتماعی اندازه گیری کنید
مزایای نظارت بر اعتبار اعتبار برند
<! –
->
<! –
<! –
<! –
->
<! –
->
<! –
<! –
-> <! –
->
<! –
-> <! –
->
<! –
-> <! –
->
<! –
->
<! –
->
.

<! –
-> <! –
->
<! –
->
<! –
->
<! –
->
<! –
<! –
->
<! –