لیونکیلر افسانه مولان را در طی جنگهای تریاک به داستانی تعاملی تبدیل می کند

لیونکیلر افسانه مولان را در طی جنگهای تریاک به داستانی تعاملی تبدیل می کند

یافتن زمان برای اتمام یک بازی ویدیویی می تواند دشوار باشد ، به خصوص اگر فقط هفته ای چند ساعت بازی کنی. در ستون هفتگی بازی کوتاه ما بازی های ویدئویی را که می توان در آخر هفته شروع و به پایان رسید ، پیشنهاد می کنیم.

ابزارهایی مانند Twine ساخت بازی های متنی تعاملی را از همیشه راحت تر کرده است. اما با اینکه ساختن آنها ساده است ، گفتن یک داستان جذاب آسان نمی کند. به عنوان یک نویسنده ، هیچ جایی برای پنهان کردن ندارید: برای نمایش پخش کننده امکان کنترل موسیقی یا صدا و صدا به منظور پخش داستان وجود ندارد. این فقط کلمات و پیوندها هستند. با وجود این ، بازیهایی مانند Lionkiller نشان می دهد که چگونه داستان های تعاملی جذاب و قدرتمند می تواند – حتی اگر آنها فقط کلماتی را برای کار با آنها داشته باشند.

Lionkiller تفسیری مجدد از افسانه معروف 4 یا هوآ مولان ، رزمنده زن چینی قرن 5. با تنظیم داستان در اولین قسمت از جنگهای تریاک اواسط قرن نوزدهم بین چینی ها و انگلیس ها ، از اصل منبع اصلی و اقتباس مشهور دیزنی منحرف می شود. این جنگی است که به دلیل بازرگانان انگلیس به طور غیرقانونی قاچاق و فروش تریاک بسیار اعتیاد آور آغاز شد تا سعی کنند کسری تجاری خود را برای کالاهای لوکس از چین تعادل برقرار کنند. دست کم بگویم دولت چین به این موضوع علاقه خاصی نشان نداد.

لیونکیلر با کار مولان در یک فروشگاه گل شروع می کند و انتخاب های شما تأثیر می گذارد که چطور داستان او به هر دو شکل بزرگ و کوچک بازی می شود. مانند بازیهایی مانند Life is Strange یا Telltale's The Walking Dead . آیا مولان به ارتش پیوسته است تا پدر خود را از دستگیری نگیرد؟ یا برادرش که فرار کرده است؟ یا شاید به جای علاقه عشقش باشد تا بتواند رویای خود را زندگی کند؟

این انتخاب ها نیست که شما را درگیر و تعامل با داستان کند. در عوض ، این ترکیبی از نوشتن است – که مختصر اما تأثیرگذار است – و روشی که از متن استفاده می کند تقریباً مانند برش های یک فیلم یا نمایش تلویزیونی است. به طور موثر ، تمام بازی های Twine تعدادی صفحه وب پر از متن هستند که در آنها پیوندهای متن رنگی وجود دارد که می توانید کلیک کنید تا از یک صفحه به صفحه دیگر بروید ، یا گاهی اوقات آنها را در صفحه فعلی اضافه یا حذف می کنند.

در Lionkiller هر یک از این صفحات کمتر از خواندن صفحه ای از کتاب احساس می شود و بیشتر شبیه عکس یا لحظه در یک صحنه فیلم بزرگتر است ، با پیوندهایی که بین صفحات وجود دارد مانند برش بین عکس یا صحنه های. پیوندهایی که متن را اضافه یا تغییر می دهند بسیار شبیه به این هستند که اگر شما ویرایشگر فیلم بودید ، لحظاتی را به شما اضافه می کنیم که یک عکس اضافه یا تغییر می دهد تا صریح تر زیرنویس یک صحنه را بیان کند. و با توجه به اینکه این پیوندها اختیاری هستند ، انتخاب شما برای تعامل با آنها احساس می کند شما به ایجاد صحنه کمک می کنید.

آنچه در مورد این تعامل ها بسیار جالب است روش تبدیل شدن آنها به عنوان اتوماتیک تبدیل صفحه به یک کتاب است. این فقط به نوعی اتفاق می افتد و بخشی از جریان خواندن می شود. شما هرگز بیش از حد آگاه نیستید که چقدر در حال تعامل هستید ، اما همچنین به عنوان یک خواننده منفعل در جایی قرار نمی گیرید که ظاهر یک تعامل تعجب آور باشد.

گذشته از اینکه یک بازی عالی است ، Lionkiller همچنین یادآوری خوبی برای چگونگی نادر بودن بازی های داستانی تعاملی فراتر از طاقچه آنها است. این به رغم این واقعیت است که آنها اغلب به راحتی قابل دسترسی برای بازی هستند و فقط به یک مرورگر وب نیاز دارند. با توجه به میزان خواندن یک شخص متوسط ​​، این یک سبک بازی است که باید را برای افراد بیشتری جذاب کند – و سزاوار توجه بیشتری نسبت به آن است که در حال حاضر بدست می آورد.

Lionkiller توسط سیسی جیانگ ایجاد شد . می توانید آن را با شماره 10 دلار در Itch.io (Windows، macOS، Linux، iOS، and Android) دریافت کنید. حدود دو ساعت طول می کشد.