یک قاضی نیویورک این حکم را صادر کرده است که ناشر اکتیویژن با نشان دادن Humvees در سری [CallofDuty خود ، علامت تجاری را نقض نمی کند. این تصمیم که دیروز صادر شد ، علامتی به نفع توسعه دهندگان بازی است که تجهیزات واقعی نظامی را برای ایجاد حس واقع گرایی به تصویر می کشند.
سازنده Humvee AM General از 2017 با شکایت اکتیویژن ، ادعا کرد Call of Duty بازیکنان بودند. "فریب خورد و اعتقاد داشت كه AM General بازیها را مجوز می دهد." اکتیویژن این ادعا را تکذیب کرد و گفت که این قانون نخستین اصلاحیه را دارد که تجهیزات نظامی رسمی را در یک بازی جنگی به تصویر بکشد. وکلای آن نوشتند ، استفاده از علامت تجاری برای کنترل کار خلاق "تحت هر شرایطی" خطرناک بود "، اما ادعاهای موجود در این مورد به ویژه ضروری است زیرا آنها شامل یک وسیله نقلیه نظامی آمریکایی می شوند که توسط مالیات دهندگان آمریکایی پرداخت شده و در هر درگیری نظامی مهم برای گذشته مستقر شده اند. سه دهه. »
قاضی جورج دانیلز در دادگاه منطقه ای نوشت که بازی های اکتیویژن" آزمون راجرز "را پشت سر گذاشتند ، با اشاره به حکم دهه 1980 مبنی بر استفاده از نام های تجاری در آثار هنری. دانیلز می گوید: "این از نظر متافیزیکی امکان پذیر بود که [Activision] بازی های ویدیویی و بدون حضور Humvees تولید کند." اما آنها احساس [واقع گرایی] [CallofDuty را افزایش می دهند و به غیر از معامله با مارک Humvee در خدمت هدفی هستند. "اگر رئالیسم یک هدف هنری است ، بدون شک حضور در بازی های جنگی مدرن از وسایل نقلیه بکار رفته توسط نظامیان واقعی ، این هدف را بیشتر می کند." آیا استفاده از یک مارک تجاری باعث سردرگمی مصرف کنندگان خواهد شد یا خیر. "به عبارت ساده ، [AM General’s] هدف از استفاده از این مارك ، فروش وسیله نقلیه به نظامیان است ، در حالی كه هدف [Activision’s] ایجاد بازی های ویدئویی جنگی مدرن واقعاً شبیه سازی شده برای خرید توسط مصرف كنندگان است."
As Hollywood Reporter سال سال گذشته ، تفاهم نامه جنرال ادعا کرد که اکتیویژن آگاهانه به علامت تجاری نقض می کند ، اما برخی از شواهد مهر و موم شده است. در نهایت دادگاه تصمیم گرفت که قانع کننده نباشد – فقط به اشاراتی مبنی بر اینکه اکتیویژن می دانسته است از نام Humvee ، حضور Humvees در برخی از رویدادهای تبلیغاتی و متن دیگ بخار در کتابچه راهنمای کاربر استفاده می کند ، صرف نظر می کند.
آموزه های قانونی را ارتقا دهید اما سالهاست که استودیوهای بزرگ بدون تأیید از وارد کردن سلاح گرم واقعی یا سایر تجهیزات نظامی دریغ کردند ، اگرچه آنها در پاسخ به فشار طرفداران کنترل اسلحه ، شروع به رها کردن معاملات مجوز رسمی کردند. در سال 2013 ، EA خواستگاری با سازنده هلیکوپتر بل Textron بر سر بازی خود حل کرد Battlefield 3 .
این دومین پیروزی قانونی برای استودیوی بازی ها در این هفته است – پس از ناشر گرفتن-دو بر یک دادخواهی پیروز شد. آیا این می تواند خال کوبی های LeBron James را در حق رای دادن NBA 2K به تصویر بکشد.