بگذارید امروز درباره تحلیل رسانه های اجتماعی صحبت کنیم! من می دانم که برخی از شما ممکن است هنگام شنیدن کلمه "تجزیه و تحلیل" شانه های خود را ببندید اما این یک بخش اساسی از استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی شما است. آیا می خواهید ROI خود را افزایش دهید ، به مخاطبان جدیدی برسید و برند خود را تبلیغ کنید؟ به راهنمای جامع ما برای تحلیل رسانه های اجتماعی نگاهی بیندازید.
سایت های رسانه های اجتماعی بیش از دو دهه با ما بوده اند. اولین کانال رسانه های اجتماعی در سال 1997 ایجاد شد و شش درجه نام گرفت. به کاربران امکان ارسال پیام و ارسال تابلوهای اعلانات را می دهد. از آن زمان تغییرات زیادی تغییر کرده است – تصور کردن فعالیتهای روزمره بدون توییتر ، اینستاگرام یا فیس بوک دشوار است.
علاوه بر این ، سیستم عامل های جدید رسانه های اجتماعی تقریباً هر روز ظهور می کنند. TikTok و Twich در حال طوفان جهان هستند. فقط قبل از دیدن سنبله در کمپین های بازاریابی TikTok فقط زمان لازم است.
رسانه های اجتماعی نیز به یکی از ستون های اصلی بازاریابی تبدیل شده بودند. تصور کردن هرگونه فعالیت بازاریابی ، حتی یک برنامه آفلاین ، دشوار است بدون اینکه به نوعی درگیر رسانه های اجتماعی شوید.
مانند همه چیز ، وقتی صحبت از حضور در رسانه های اجتماعی می شود ، جوانب مثبت و منفی وجود دارد.
از سویی ، توسعه کانال های رسانه های اجتماعی فرصت هایی را برای فعالیتهای بهتر بازاریابی ، خلاق تر و تعاملی فراهم کرد. اکنون می توانیم با دقت بیشتری به کارزارهای بازاریابی بپردازیم و به مشتریان بالقوه خود در بستر مناسب و در مناسب ترین زمان برسیم.
از سوی دیگر ، بازاریابی رسانه های اجتماعی اطلاعات زیادی ارائه می دهد – برخی از آنها برای تصمیم گیری های روشنگری و برخی از معیارهای غرور بی فایده لازم است.
چگونه می توانید اطلاعات مفیدی را در دریای اطلاعات پیدا کنید؟
موفقیت کمپین بازاریابی آنلاین شما به عوامل بسیاری بستگی دارد ، به عنوان مثال ، اجرای صحیح یک ایده یا درک نیازهای مخاطبان شما.
هنوز هم ، یکی از مهمترین جنبه ها ، تجزیه و تحلیل درست و تفسیر داده هایی است که از حساب های رسانه های اجتماعی خود جمع آوری کرده اید.
در اینجاست که تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی پتانسیل خود را نشان می دهد! در این پست وبلاگ ، مزایای تحلیل رسانه های اجتماعی را بررسی خواهم کرد و به شما نشان خواهم داد که چرا به تحلیل رسانه های اجتماعی احتیاج دارید.
اقدام:
وقتی صحبت از رسانه های اجتماعی می شود ، اطلاعات زیادی برای جمع آوری و تحلیل وجود دارد.
و جمع آوری برخی از داده ها بدون کمک ابزار نظارت بر رسانه غیرممکن است .
بگذارید نگاهی بیندازیم که یک ابزار نظارت بر رسانه هنگام ارائه تحلیل رسانه های اجتماعی چه چیزی را ارائه می دهد.
من موضوع تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی را بر اساس برند24 ، یک ابزار گوش دهی رسانه های برتر اجتماعی ، بررسی خواهم کرد.
Brand24 ذکرهایی را در دسترس همه در همه سایت های مهم رسانه های اجتماعی ، از جمله فیس بوک ، اینستاگرام ، توییتر و یوتیوب قرار می دهد.
Brand24 توسط Facebook تأیید می شود و مطابق با آیین نامه فیس بوک و GDPR است. برای جمع آوری موارد ذکر شده ، باید مجوز ادغام فیس بوک با صفحه اصلی خود را صادر کنید.
چگونه می توان تحلیل رسانه های اجتماعی را شروع کرد؟
تحلیل رسانه های اجتماعی خود را با ایجاد یک پروژه گوش دادن به رسانه های اجتماعی شروع کنید. کلمات کلیدی مورد نظر برای نظارت بر روی کانالهای مختلف رسانه های اجتماعی را وارد کنید.
من توصیه می کنم حداقل دو پروژه با این کلمات کلیدی ایجاد کنید:
- نام شرکت شما – برای نظارت بر تمام ذکرها در مورد شرکت شما ، حتی اگر کاربران رسانه های اجتماعی علامت @ را اضافه نکنند
- هشتگ مارک دار – برای تماشای پخش پیام خود در رسانه های اجتماعی. Brand24 به بررسی میزان دسترسی به هشتگ در رسانه های اجتماعی ، احساسات پیرامون مکالمه ، نوع و تعداد تعامل می پردازد و لیستی از مؤثرترین نویسندگان را در توییتر آماده می کند.
- – هشتگ کمپین شما – برای ارزیابی عملکرد یک کمپین بازاریابی رسانه های اجتماعی در یک بازه زمانی مشخص
- یک اصطلاح مربوط به تجارت شما – برای یافتن تمام مکالمات پیرامون موضوعات مورد علاقه شما. مثلاً اگر من صاحب یک شرکت رژ لب ، من کلمات کلیدی مانند "lipgloss" را نظارت می کردم. "براق"؛ و "آرایش"
تحلیل رسانه های اجتماعی را شروع کنید! Brand24 یک آزمایش 14 روزه رایگان ارائه می دهد (کارت اعتباری لازم نیست!)
ابزارهای نظارت بر رسانه های اجتماعی داده های تاریخی را جمع آوری نمی کنند ، بنابراین فرآیند تجزیه و تحلیل از لحظه ایجاد یک پروژه آغاز می شود. به همین دلیل ضروری است که پروژه خود را قبل از شروع کارزار رسانه های اجتماعی تنظیم کنید.
Brand24 با ارزش ترین داده های رسانه های اجتماعی برای بهبود استراتژی رسانه های اجتماعی شما را ارائه می دهد.
برای به دست آوردن بیشترین استفاده از کارزار بازاریابی رسانه های اجتماعی ، باید داده های جمع آوری شده در طول فعالیت های قبلی خود را تجزیه و تحلیل کنید.
شما لازم نیست قبل از شروع بزرگ خود ، کمپین های آزمایشی را اجرا کنید. تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی مبتنی بر داده هایی است که قبلاً در اختیار دارید – از پست های قبلی خود ، تعامل با پیروان ، فعالیت های اولیه رسانه های اجتماعی و غیره.
اگر تازه وارد بازی رسانه های اجتماعی هستید ، می توانید حضور رسانه های اجتماعی رقبا را تحلیل کنید. این به شما امکان می دهد تا یک پرونده معیار را تهیه کنید و یک ایده کلی در مورد آنچه کار می کند و چه چیزی در صنعت شما ندارد ، داشته باشید.
تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی همه چیز در مورد جمع آوری ارزشمندترین داده ها و نتیجه گیری عملی است.

تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی به شما کمک می کند تا موفق ترین کمپین رسانه های اجتماعی را توسعه دهید. کمپینی که در زمان مناسب و در کانال مناسب به مخاطبان مناسب برسد.
برای منصفانه بودن ، باید اعتراف كنم – تحلیل رسانه های اجتماعی روندی وقت گیر است. به همین دلیل ، من دوست دارم کمی عمیق تر شما را متقاعد کنم که به هر حال این کار را انجام دهید.
در اینجا مزایای تحلیل رسانه های اجتماعی آورده شده است.
اطلاعات قدرت هستند. هرچه بینش عملی تری داشته باشید ، بهتر می توانید کمپین و حضور عمومی رسانه های اجتماعی را توسعه دهید.
بنابراین ، تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی باید جزئی افزایشی از برنامه ریزی بازاریابی شما باشد.
مزایای تحلیل رسانه های اجتماعی دقیقاً چیست؟
بگذارید دریابیم!
اندازه گیری رسانه های اجتماعی ROI
این یکی از بزرگترین چالش هایی است که در انتظار مدیران رسانه های اجتماعی هستند.
چگونه باید ROI حضور بازاریابی رسانه های اجتماعی خود را محاسبه کنید؟
کدام معیارهای رسانه های اجتماعی که می خواهید روی آنها تمرکز کنید ، به هدف رسانه های اجتماعی شما بستگی دارد. شناسایی فروش از کانال رسانه های اجتماعی شما به اندازه گیری متفاوتی از اندازه گیری آگاهی از برند نیاز دارد.
با این وجود ، در هر صورت ، لازم است تا تأثیر فعالیت های بازاریابی خود را ارزیابی کنید.
تخمین میزان دسترسی به رسانه های اجتماعی ، تجزیه و تحلیل تعداد و نوع تعامل ، ارزیابی احساسات پیرامون محتوای شما ، به شما می گوید که آیا به مخاطب مناسب رسید.

اگر نتایج تحلیل رسانه های اجتماعی شما نیست. رضایت بخش ، شما باید تغییراتی در تاکتیک های بازاریابی خود اعمال کنید.
یک تجزیه و تحلیل جامع در مورد رسانه های اجتماعی از فعالیت های بازاریابی شما ، جهشی متشکل نیست بلکه داده های محکمی است که می توانید بر اساس آن اقدامات عملی انجام دهید.
این ارقام نشان دهنده اثربخشی کمپین بازاریابی رسانه های اجتماعی شما و ارائه بینش در مورد چگونگی بهبود حضور رسانه های اجتماعی شما است.
استراتژی رسانه های اجتماعی خود را بهبود ببخشید
تجزیه و تحلیل نتایج فعالیت های رسانه های اجتماعی همچنین می تواند تأثیر مثبتی در تقویت استراتژی رسانه های اجتماعی شما داشته باشد.
نتایج آنالیز رسانه های اجتماعی نشان می دهد که کدام کانال های رسانه های اجتماعی ثمره خواهد داشت و ROI رسانه های اجتماعی شما را تحویل می دهد. از این گذشته ، هیچ تلاشی برای سرمایه گذاری وقت و تلاش خود در کانالهایی که پیام شما شنیده نمی شود وجود دارد.
یکی دیگر از مزایای تحلیل رسانه های اجتماعی امکان ایجاد محتوای بهتر است. و با محتوای بهتر ، منظورم مطالبی است که برای مخاطبان شما جذاب و جذاب است. محتوا که مشتری های جدید شما را به همراه خواهد داشت.
الگوریتم های رسانه های اجتماعی مطلوب مطالبی هستند که باعث تعامل می شوند. هرچه تعداد عکسها ، فیلم ها یا پست های شما بیشتر لایک ، اشتراک گذاری یا اظهار نظر کند ، بهتر می شود.

تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی به شما می گوید کدام نوع محتوا را باید روی آن تمرکز کنید.
شماره های تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی به شما کمک می کنند تا درک درستی از نحوه نمایش شرکت خود در رسانه های اجتماعی داشته باشید و برای اصلاح تصویر خود چه کاری می توانید انجام دهید.
مخاطبان خود را بشناسید
برای ایجاد یک حضور رسانه ای اجتماعی قوی ، شما نیاز دارید تا به افراد مناسب روی سکوی مناسب برسید. بدون مجبور کردن مطالب ، درگیر کردن مخاطبان شما دشوار خواهد بود.
بخشی از ایجاد استراتژی محتوای شما درک مخاطبان شما است. هنگامی که بدانید با چه کسی صحبت می کنید ، تهیه محتوای جذاب یک تکه کیک خواهد بود.
با انجام تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی می دانید چه کسی با محتوای شما تعامل دارد.
شما قادر خواهید بود برای تهیه محتوا ، به عنوان مثال ، عکس ، فیلم ، جعبه ، کتاب های الکترونیکی ، گزارش ها ، (در آن صورت آسمان حد است) که مخاطبان شما را درگیر می کند. این نه تنها به نمودارهای تحلیل رسانه های اجتماعی شما نگاه خوبی نخواهد داشت بلکه بر اهداف رسانه های اجتماعی شما نیز تأثیر مثبت خواهد گذاشت.
کاربران رسانه های اجتماعی یک تن از اطلاعات را در رسانه های اجتماعی به جای می گذارند ، انجام یک تحلیل رسانه های اجتماعی تمام داده های مورد نیاز شما را از نظر قانونی و اخلاقی ارائه می دهد.
جاسوسی از رقبای خود
بودن یک قدم جلوتر از رقبای خود همیشه آسان نیست.
یکی از گام های مهم برای تبدیل شدن به یک رهبر صنعت ، شناختن رقبای شما است.
تجزیه و تحلیل رقبا در رسانه های اجتماعی هر اختلاف بین شما و رقبای اصلی شما را برجسته می کند. تجزیه و تحلیل هر دو مزایا و معایب شما را نشان می دهد.
شما می توانید با تأکید بر نقاط قوت و تلاش برای سوء استفاده از نقاط ضعف رقبای خود ، موقعیت خود را به کار بگیرید.
وضعیتی را تصور کنید که رقبای شما بتوانند مکالمه را در یکی از کانال های خود خاموش کنند یا به طور مداوم مطالبی را ارسال کنند که کاربران با خوشحالی با آنها درگیر می شوند.

تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی به شناسایی پست هایی که بیشترین تعامل را ایجاد می کنند ، کمک می کند. با مطالعه پست ها می توانید سعی کنید نتایج را تقلید کنید یا حتی آنها را برای بهبود نتایج تنظیم کنید.
علاوه بر این ، اگر قدمی به عقب بردارید ، تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی به شما کمک می کند تا کانالهای اجتماعی را شناسایی کنید که برای کارآمدترین کارآمد شما هستند. این امر باعث می شود تا بتوانید یک استراتژی رسانه های اجتماعی متفکرتر و دقیق تر را تدوین کنید و آزمایش های زیادی را صرفه جویی کنید.
تهیه یک پرونده معیار
پرونده معیار ارتباط مستقیمی با تجزیه و تحلیل رقبای رسانه های اجتماعی دارد.
برای اینکه بدانید کمپین شما به خوبی انجام می شود ، به یک مرجع نیاز دارید. تجزیه و تحلیل عمیق از حضور رسانه های اجتماعی رقبا ، تمام اطلاعات لازم را ارائه می دهد.
میانگین معیارهای رسانه های اجتماعی را که می خواهید پایه و اساس فعالیت خود قرار دهید ، تجزیه و تحلیل کنید. واسطه ای ایده کلی را در مورد چگونگی فعالیت تبلیغات رسانه های اجتماعی در صنعت شما ارائه می دهد.
مسیری را انتخاب کنید که صنعت شما به آن هدایت می شود
تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی نه تنها بینشی از وضعیت فعلی صنعت شما ارائه می دهد ، بلکه می تواند مسیری را که در آن صنعت به سمت شما هدایت می شود نیز مشخص کند.
چگونه می توانید
با تجزیه و تحلیل کلی در مورد طاقچه های تجاری خود ، نظارت بر آنچه مشتریان شما نیاز دارند و چه پیشرفت هایی در محصول یا خدمات شما ایجاد می کند ، خواهد بود.

مشتریان صنعت شما را شکل می دهند. اگر محصول شما پاسخگوی نیازهای آنها نباشد ، آنها به دنبال جایگزین هستند.
پیشنهادات مشتریان ایده کلی را به شما می دهد که صنعت شما در آن سر و کار دارد. انتخاب آنها قبل از رقبای شما ، شما را به یک رهبر صنعت تبدیل می کند و می تواند سهم بازار شما را افزایش دهد.
وقتی صحبت از مزایای تحلیل رسانه های اجتماعی می شود بسیار زیاد است اما دقیقاً چه اطلاعاتی را باید جستجو کنید؟
تحلیل رسانه های اجتماعی باید به این سؤالات پاسخ دهد:
مخاطب مورد نظر شما کیست؟
به اطلاعات جمعیتی مانند جنس ، تحصیلات ، اطلاعات شغلی ، سن ، مکان فکر کنید. محل اقامت ، سرگرمی ها و علایق.
کانال های رسانه های اجتماعی ترجیحی آنها چیست؟
آیا سرمایه گذاری در یک استراتژی بازاریابی TikTok عاقلانه است؟ شاید اکثر مخاطبان شما در توییتر فعال باشند؟ تحلیل رسانه های اجتماعی پاسخ این سؤالات را ارائه می دهد.
کدام نوع محتوا به بهترین وجه با مخاطب هدف شما طنین انداز است؟
آیا آنها بیشتر با عکس ها یا فیلم ها در تعامل هستند؟ مخاطب شما بیشتر از چه نوع محتوایی به اشتراک می گذارد؟
چه کسانی تأثیرگذار در صنعت هستند که باید به آنها توجه کنید؟
بازاریابی آنفلوانسر یکی از قدرتمندترین شکل کمپین های بازاریابی است. نکته اصلی یک موفقیت در بازاریابی مؤثر در انتخاب ، انتخاب فرد مناسب برای همکاری است. به افرادی که قبلاً در مورد طاقچه های تجاری خود صحبت می کنند نگاهی بیندازید و متناسب با آن را تعیین کنید.
دسترسی رسانه ها به پست های اجتماعی چیست؟
پاسخ دادن به این سؤال نه تنها به شما در تعیین موفقیت پست های شما كمك می كند. با تجزیه و تحلیل میزان دسترسی به رسانه های اجتماعی در پست های رقبا ، می توانید تلاش های بازاریابی رقبا را ارزیابی کنید.
حقیقت ساده این است ، اگر بتوانید فعالیت های بازاریابی خود را اندازه گیری کنید ، می توانید آنها را بهبود بخشید. از آنجا که منظره رسانه های اجتماعی به طور مداوم در حال تغییر است ، بروزرسانی مهم است.
حتی کوچکترین تغییر در الگوریتم های رسانه های اجتماعی می تواند تأثیر شگرفی در حضور رسانه های اجتماعی شما داشته باشد. تجزیه و تحلیل اثرات فعالیت های رسانه های اجتماعی می تواند به شما در جلوگیری از افت درگیری در رسانه های اجتماعی کمک کند.
شما قادر خواهید بود تغییرات فصلی را مشاهده کرده و آنها را از مشکلات واقعی با استراتژی رسانه های اجتماعی متمایز کنید. در دنیای رسانه های اجتماعی که به طور مداوم در حال تغییر است ، نگه داشتن انگشت بر روی نبض به شما کمک می کند تا به اهداف بازاریابی خود برسید. تحلیل رسانه های اجتماعی به شما کمک می کند تا رهبر صنعت باشید.
محتوای مرتبط با دستی
چگونه می توان سهم صدا را اندازه گرفت؟
6 اندازه گیری رسانه های اجتماعی شما باید به طور نامحدود دنبال کنید
4 استراتژی همیشه سبز برای رشد رسانه های اجتماعی
<! –
->
<! –
<! –
<! –
->
<! –
->
<! –
<! –
-> <! –
->
<! –
-> <! –
->
<! –
-> <! –
->
<! –
->
<! –
->
.

<! –
-> <! –
->
<! –
->
<! –
->
<! –
->
<! –
<! –
->
<! –