به گفته مدیران ارشد تسلا ، یک تسلا مدل S که اخیراً در تگزاس تصادف کرده و آتش گرفته و منجر به کشته شدن دو نفر شده است ، ممکن است کسی را در صندلی راننده داشته باشد. اظهارات آنها در تماس با درآمد روز دوشنبه متناقض اظهارات مقامات محلی اجرای قانون در بلافاصله پس از سقوط است و می تواند تلاش های بازرسان سانحه فدرال را که در حال بررسی این حادثه هستند نیز پیچیده کند.
لارس موراوی ، معاون مهندسی وسایل نقلیه تسلا ، گفت كه نمایندگان شركت قادر به بازرسی از این تصادف بودند ، همراه با اجرای قانون محلی و بازرسان اداره ایمنی ترافیك بزرگراه ملی (NHTSA) و هیئت ایمنی حمل و نقل ملی (NTSB) . موراوی گفت که این شرکت قادر به تشخیص "تغییر شکل فرمان" بوده است ، که باعث شده آنها به این نتیجه برسند که شخصی در صندلی راننده هنگام تصادف وجود دارد.
"مشخص شد كه تمام کمربندهای ایمنی پس از تصادف باز شده اند." سیستم کمک راننده پیشرفته تسلا ، خلبان اتوماتیک ، فقط در صورت بستن کمربند ایمنی می تواند کار کند. ( Consumer Reports اخیراً توانست اثبات كند كه وسایل نقلیه تسلا می توانند به راحتی "فریب" دهند و تصور كنند كه شخصی در صندلی راننده است.)
اگر دولت از افشای اطلاعات تسلا ناراحت است ، گفتن این حرف نیست بنابراین. سخنگوی NHTSA از اظهار نظر خودداری کرد ، در حالی که نماینده NTSB به درخواست نظر پاسخ نداد.
موراوی گفت که تسلا قادر به بازیابی کارت SD از وسیله نقلیه نبود ، اما نیروی انتظامی محلی در حال کار بر روی آن بود. رسیدن به شرکت وی افزود: "ما همچنان از ایمنی بالایی برخوردار هستیم و به دنبال بهبود محصولات خود در آینده هستیم ، از طریق این نوع داده ها و سایر اطلاعات از این زمینه."
سقوط در روز شنبه ، 17 آوریل ، در اسپرینگ ، تگزاس. به گفته KHOU در هوستون ، محققان در صحنه "100 درصد اطمینان داشتند" که در هنگام تصادف هیچ کس در صندلی راننده نبوده است. دقایقی قبل از تصادف ، گفته شد که همسران این مردان در مورد ویژگی خلبان خودکار خودرو ، که یک تسلا مدل S 2019 بود ، شنیدند که طبق نیویورک تایمز . این دو قربانی به نام های Everette Talbot ، 69 ساله و ویلیام وارنر ، 59 ساله ، متخصص بیهوشی محلی شناخته شدند.
پس از سقوط ، ایلون ماسک ، مدیر عامل تسلا ادعا کرد که "اطلاعات ثبت شده تاکنون بهبود یافته است" درگیر شد ، و همچنین مالک وسیله نقلیه گزینه "خود-رانندگی کامل" شرکت را خریداری نکرده است که ممکن است اجازه استفاده از خلبان اتوماتیک در جاده های محلی را بدهد. امروز ، این شرکت نظرات خود را یک قدم جلوتر برد ، و این به طور مستقیم با ارزیابی اولیه اجرای قانون از این حادثه مغایرت دارد.
با این حال اولین بار نیست که تسلا اظهارات علنی در مورد سقوط تحت تحقیق توسط دولت فدرال را اعلام می کند. ماسک همچنین انتقاد زیادی نسبت به پوشش رسانه ای در مورد حوادث مربوط به وسایل نقلیه تسلا داشته و گفته است که روزنامه نگاران به دلایل شورانگیز ناعادلانه بر روی شرکت وی تمرکز می کنند و س questionال می کنند که چرا تعداد مرگ و میرهای استاندارد جاده ای که هر روز اتفاق می افتد به این شدت پوشش داده نمی شود. (برای یک استدلال خوب ، لطفا توضیحات Jalopnik روزنامه نگار جیسون تورچینسکی راجع به اینکه چرا تصادف تسلا خبرساز است را بخوانید.]
در تماس روز دوشنبه ، ماسک انتقاد خود از "اقدامات رسانه ای فریبنده" را تکرار کرد و ادعا کرد که در زمان سقوط تگزاس از خلبان اتوماتیک استفاده نمی شد و روزنامه نگاران را به جرم گفتن حرفهای دیگر مورد انتقاد قرار داد.
ماسك گفت: "آن روزنامه نگاران باید با خود شرمنده باشند."