
REUTERS / رافائل مارتانته / عکس پرونده
در بحران Corona ، سازندگان خودرو در حال حاضر با ضرر و زیان قابل توجهی روبرو هستند. با توجه به وضعیت کلی نامشخص ، صنعت خودرو از نگرانی طولانی مدت می ترسد.
صنعت اتومبیل و دولت های ایالت در حال حاضر یک حق بیمه خرید جدید برای اتومبیل ها را معرفی می کنند.
حق بیمه در نظر گرفته شده است برای تغییر سوئیچ به تحرک برقی.
فروش خودروساز در بحران کرونا با افت چشمگیری روبرو شد. در بسیاری از گیاهان در سراسر جهان ، نوارها هنوز ثابت مانده بودند. تولید فقط به آرامی دوباره شروع می شود. اما تولید کنندگان از کاهش طولانی مدت تقاضا می ترسند. به دلیل کار کوتاه مدت و وضعیت کلی نامشخص ، که احتمالاً ممکن است چند ماه یا حتی سالها طول بکشد ، بسیاری از مردم باید از خرید محصولات گران قیمت خودداری کنند.
به همین دلیل صنعت اتومبیل در حال حاضر به وضعیت رسیده است: فولکس واگن خواستار خرید دولت جدید حق بیمه برای خودروها است. رئیس BMW BMW الیور زیپس پیش از این در مورد "جایزه نوآوری" صحبت می کرد که "شانس مضاعف" را ارائه می داد: "به عنوان یک اقدام اقتصادی ، می تواند اقتصاد را رونق بخشد و در عین حال تسریع سوئیچ ها از مشتریان به فناوریهای سازگار با آب و هوا باشد." 19659008] پیش از این ، دولت های ایالت های فدرال که تحت سلطه صنعت خودرو بودند نیز حق بیمه خرید را به بازی آورده اند. روز پنجشنبه ماوندی ، نخست وزیر باواریا ، ماركوس سودر (CSU) در مصاحبه با خبرگزاری DPA درباره "حق بیمه خرید" صحبت كرد. این یک فرصت بزرگ برای کمک به درایوهای سازگار با آب و هوا است که دستیابی به موفقیت دارند. استفان ویل ، نخست وزیر ساکسونی پایین و عضو هیئت نظارت در فولکس واگن ، بیانیه مشابهی را بیان کرد.
همچنین بخوانید
مطالعه: VW ، BMW ، دایملر و شرکت ده سال طول می کشد تا بتوانید دوباره آمار فروش سال 2019 را در اروپا بدست آورید.
چه خرید ، نوآوری و چه حق بیمه خرید: پیشنهادات امروز به وضوح یادآور مدل سال 2009 است. حق بیمه ضایعات ، که رسماً به عنوان پاداش محیط زیست نامیده می شود ، به پیشنهاد رئیس جمهور وقت وقت انجمن خودروهای VDA ، ماتیاس ویسمان در بحران مالی مورد استفاده قرار گرفت.
کسانی که ماشین قدیمی خود را ضبط کرده و یک دستگاه جدید خریداری کرده اند ، تحت شرایط خاص می توانند کمک هزینه 2500 یورویی دریافت کنند. پنج میلیارد یورو از طریق خزانه دولت برای این برنامه در دسترس قرار گرفت. پاداش زیست محیطی باید از یک طرف اقتصاد را تحریک کند و از طرف دیگر باعث کاهش آلودگی هوا شود. اما اینکه آیا جایزه خراش در واقع به این اهداف رسیده است ، جای بحث دارد.
برای یک چیز ، پس از انقضای حق بیمه ، فروش در بازار خودرو به سرعت فرو ریخت. فردیناند دادنهافر ، استاد بلند مدت صنعت خودرو در دانشگاه دویزبورگ-اسن و اخیراً در دانشگاه سنت گالن ، در گفتگو با Business Insider گفت: "تعداد پذیرش ها به دلیل حق بیمه افزایش یافته است." "اما از آنجا که ما در آلمان یک بازار اشباع داریم ، سال آینده این تعداد دوباره کاهش خواهد یافت." خرید خودرو فقط توسط حق بیمه انجام شده است.
در حال حاضر یک حق بیمه خرید برای اتومبیل های برقی وجود دارد ، جایزه محیط زیست
Ein Dudenhöffer همچنین مشکلی را در این واقعیت می بیند که به سختی محدودیت هایی برای قطع شدن خودروها وجود داشت. آنها فقط باید حداقل نه سال سن داشتند. این کارشناس صنعت اتومبیل خاطرنشان می کند: "از نظر اقتصادی ، دیوانه است اگر محصولاتی را رها کنید که در واقع هنوز هم خوب هستند."
از طرف دیگر ، نسخه جدیدی از جایزه قراضه ، که محدودیت ها و شرایط بیشتری دارد ، همچنین بوروکراسی بیشتری را در بر می گیرد. وصل شده دادنهاففر گفت: "شما به برنامه ها ، فرم ها و دستگاه های اداری خود نیاز دارید." حق بیمه فقط در ماه فوریه افزایش یافت. هم اکنون مشتریان می توانند هنگام خرید یک ماشین برقی تا 6000 یورو پس انداز کنند. اما برای افزایش جایزه بیشتر ، کارشناس خودرو برای تحریک اقتصاد بسیار اندک را در نظر می گیرد. از آنجا که آنها هنوز هم نقش ثانویه در فروش دارند ، حتی اگر سهم بازار آنها در آلمان به لطف یک امتیاز محیطی رشد یابد.
Dudenhöffer همچنین توزیع پول هلیکوپتر برای شهروندان از ایالت را مفید نمی داند ، همانطور که در مورد "بررسی های محرک" تا 1200 دلار در ایالات متحده نیز وجود دارد. وی می گوید: "در شرایط فعلی ، مردم فقط پول را در حساب های خود می گذارند و پس انداز می کنند." وی گفت: "پیشنهاد ما این است که برای برخی از وسایل نقلیه حق بیمه ندهید ، بلکه مالیات بر ارزش افزوده را برای محصولات با ارزش بالاتر کاهش دهید ، به عنوان مثال با قیمتی از 10000 یورو شروع کنید. این می تواند یک رونق اقتصادی برای کل اقتصاد باشد. "و این می تواند به نفع تولید کنندگان اتومبیل ، بلکه برای تولید کنندگان مبلمان نیز باشد.
تقاضا حتی قبل از همه گیر شدن تاج تضعیف شد.
بسیاری نیز از رونق مختصر ناشی از حق بیمه ضایعات در سال 2009 ضعیف شدند. تولید کنندگان خارجی که اتومبیل های کوچک ارزان قیمت ارائه می دادند ، سود بردند. دادنهاففر می گوید: "با داشتن پورشه به مبلغ 100،000 یورو ، تخفیف 2.500 یورویی انگیزه بزرگی نبود."
بازار خودرو آلمان برای تولید کنندگان آلمانی به هر حال مهم است. اما صنعت خودروسازی آلمان تقریباً دو سوم فروش خود را در خارج از کشور انجام می دهد. بیش از سه چهارم از کل خودروهای تولید شده در آلمان به خارج از کشور صادر می شود. دادنهافر می گوید: "البته خوب است اگر این کار را در اروپا انجام دهیم." صنعت خودروی آلمان از ده سال پیش ، به دلیل تقاضای آسیا ، از بحران اقتصادی پدید آمده است. اما قبل از شروع همه گیر شدن تاج ، ضعیف شده بود – و با آن ماشین ساز آلمانی.
همچنین بخوانید
چرا کاهش قیمت نفت اکنون بنزین را ارزان نمی کند
دادنهافر شک دارد که آیا تقاضا را می توان با قیمت های پایین افزایش داد: "در حال حاضر ما با تخفیف پر می شویم. اما تخفیف های نجومی لزوماً راه حل نیستند. »به ویژه ، مشتریان جوان تر به تخفیف در نمایندگی های اتومبیل عادت کرده اند. در حال حاضر ، بسیاری از مشتریان بالقوه نیز از وضعیت اقتصادی خود مطمئن نیستند – یک پیش نیاز ایده آل برای صرف هزینه های زیادی نیست. دادنهاففر گفت: "اگر از از دست دادن شغل خود می ترسید ، کالاهای مصرفی با کیفیت بالا خریداری نمی کنید." "دور کردن عدم اطمینان از مشتریان بزرگترین دارایی است که در حال حاضر می توان به آنها داد."
وی به نمونه هیوندای اشاره می کند که توانست در طول بحران مالی سهم بازار خود را در آمریکا افزایش دهد ، در حالی که جنرال موتورز ورشکست شد و باید توسط دولت نجات یابد. هیوندای پیشتر کمپینی را با شعار "یقین در زمان های نامشخص" آغاز کرده بود. مصرف کنندگان می توانند با تأمین اعتبار از تولیدکننده خودرو ، یک ماشین جدید خریداری کرده و در صورت از دست دادن شغل آن را بازگردانند. بنابراین لازم نیست اقساط را بپردازند.
متخصصان محیط زیست هشدار می دهند که تغییرات آب و هوایی آسیب بیشتری نسبت به همه گیر فعلی تاج آسیب خواهد دید.
فواید زیست محیطی که با آن پاداش خراش تبلیغ می شود هنوز کاملاً مشخص نیست. ایده این بود که ماشینهای قدیمی با انتشار آلاینده زیاد از ترافیک بیرون بیایند و مدلهای جدیدتری را با استاندارد انتشار بالاتر جایگزین کنند. اما میانگین سن اتومبیل ها در آلمان سالهاست که در حال افزایش است و طبق آژانس فدرال حمل و نقل موتوری در حال حاضر 9.6 سال است. جایزه ضایعات فقط در مدت كوتاهی قادر به مهار این پیشرفت بود.
منتقدین از این واقعیت انتقاد كردند كه بخش بزرگی از آلاینده های آلاینده یك خودرو در حین تولید اتفاق می افتد. مطالعات انجام شده توسط OECD و به نمایندگی از وزارت فدراسیون محیط زیست در نتیجه گیری های آنها در مورد اثرات مثبت زیست محیطی حق بیمه قراضه متفاوت است.
همچنین
را بخوانید] تصاویر ماهواره ای نشان می دهد که چگونه ویروس کرونا مکانهای محبوب را تغییر می دهد
متخصصان محیط زیست هشدار می دهند که بحران محیط زیست و تغییرات آب و هوایی آسیب بیشتری نسبت به همه گیر فعلی تاج آسیب خواهد دید. آنها همچنین وضعیت فعلی را فرصتی برای اقتصاد پایدار می دانند.
"ما به تحرک نیاز داریم. کلودیا کمفرت ، رئیس گروه انرژی ، حمل و نقل ، محیط زیست در انستیتوی تحقیقات اقتصادی آلمان (DIW برلین) می گوید: "حق بیمه قراضه برای موتورهای احتراق فسیلی از نظر اقتصادی آب معقول و اشتباه است." ایمیل به Business Insider. "چنین" حق بیمه زیست محیطی "برای سوخت های فسیلی سیمان قدیمی ، مدل های ناپایدار تجارت. حتی حق بیمه خرید اتومبیل های برقی تا زمانی که مزیت های درایوهای معمولی برطرف نشود ، هدر می رود. "در عوض ، این کشور خواستار دیزل و مالیات CO2 بالاتر ، سهمیه برای اتومبیل های برقی و گسترش زیرساخت های شارژ و ریلی است.
"فروش خودروهای آی سی سالها در حال ضعف است. چرا باید آن را مصنوعی کنید؟ "می گوید مایکل مولر-گورنت ، سخنگوی سیاست ترافیک در باشگاه ترافیک زیست محیطی و اتوکریتیک آلمان (VCD) ، در مصاحبه با Business Insider. ما به تغییر تحرک نیاز داریم. یک جایزه جدید برای ضایعات ضد تولید بارآور است. "بسیاری از افراد کیفیت زندگی بیشتری را تجربه می کنند زیرا در شهرها کمتر ترافیک وجود دارد و به همین دلیل تراکم ، سر و صدا و دود کمتری دارند. و ما می دانیم که ما به فضای بیشتری برای دوچرخه سواران و پیاده ها احتیاج داریم. " "شهرداری ها اکنون باید با شجاعت این مسئله را مقابله کنند."
همچنین بخوانید
طاعون ، HIV ، ابولا: 11 بیماری همه گیر که تاریخ بشر را تغییر داده اند – Covid-19 به زودی می تواند یکی از آنها باشد