اینفلوئنسر مارکتینگ سطح بعدی بازاریابی دهان به دهان است. اینفلوئنسرها قدرت غیرعادی در تأثیرگذاری بر تصمیمات خرید و تصمیم گیری در مورد روند بعدی دارند. هدف شما به عنوان یک بازاریاب این است که تأثیرگذار را تشویق کنید که برند شما همان چیزی است که میخواهد تبلیغ کند. در اینجا چیزی است که باید در مورد اینفلوئنسر مارکتینگ در سال 2022 بدانید.
در این مقاله، ما به طور کلی در مورد اینفلوئنسر مارکتینگ صحبت خواهیم کرد، اما همچنین نحوه انجام یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ را مورد بحث قرار خواهیم داد. ما همچنین برخی از کمپین های رسانه های اجتماعی را که شامل اینفلوئنسرها می شوند تجزیه و تحلیل خواهیم کرد و بررسی خواهیم کرد که کجا می توان سفیران برند مناسب را پیدا کرد. دامنه این مقاله به شرح زیر است:
بازاریابی تأثیرگذار چیست – یک تعریف
اگر قبلاً اطلاعات مختصری در مورد اینکه چه کسی اینفلوئنسر است و اصول اولیه بازاریابی تأثیرگذار دارید، میتوانید به فصل بعدی.
ابتدا باید یک تأثیرگذار را تعریف کنیم. این یک شخصیت است که معمولاً در کانال های مختلف رسانه های اجتماعی بسیار فعال است و دنبال کنندگان زیادی دارد. آنها را به عنوان افراد مشهور امروزی در نظر بگیرید. آنها افرادی هستند که دیگران به آنها نگاه میکنند.
شرکتهای مختلف به سرعت قدرت بازاریابی دهان به دهان را کشف کردند و بازاریابی تأثیرگذار دقیقاً به همین شکل عمل میکند – برندها با به اشتراک گذاشتن آنها با افراد محبوب محصولات را تبلیغ میکنند. بعداً، این افراد در مورد کالاها در استوریهای اینستاگرام، ویدیوهای یوتیوب یا توییتهای توییتر صحبت میکنند و کمپین فعال است.
بسیاری از برندها عمدتاً برای افزایش آگاهی از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده میکنند، اما هنگام راهاندازی محصولات یا کمپینهای جدید نیز مفید است.
]یک مثال ساده از اینفلوئنسر مارکتینگ: یک برند یک اکانت محبوب اینستاگرام را پیدا کرده و محصولی را برای آنها ارسال می کند. در مرحله بعد، اینفلوئنسر تصویری را با محصول مذکور ارسال میکند و یک کد تخفیف برای استفاده در سایت سازنده به اشتراک میگذارد.
فالوورها محصول را با یک بررسی کوتاه می بینند و از کد آن برای خرید استفاده می کنند. این همان اینفلوئنسر مارکتینگ است. علاقه مند؟ برای یادگیری نحوه تهیه یک استراتژی موفق، بیشتر بخوانید.
اینفلوئنسر مارکتینگ – یک استراتژی رسانه اجتماعی که شامل قرار دادن محصول و ذکر نام تجاری از افرادی است که در حوزه کاری خود متخصص هستند یا با تعداد زیاد دنبال کنندگان به عنوان تأثیرگذار تعریف می شوند.
اینفلوئنسر مارکتینگ بر اساس اعداد
بازاریابی تأثیرگذار در سال 2021 بیش از 10 میلیارد دلار تخمین زده میشود. برخی افراد پیشبینی کردهاند که به دلیل همهگیری کووید-19 کاهش یابد، اما تنها رشد کرد. این عدد واحد بدان معناست که اگر میخواهید یک بازاریاب بهروز باشید، حداقل باید از این پدیده آگاه باشید.
بیش از نیمی از برندها بودجهای مستقل برای بازاریابی محتوا دارند و اکثریت آنها روی اینفلوئنسر سرمایهگذاری میکنند. بازاریابی، طبق مطالعه ای که توسط Influencer Media Hub انجام شده است.
Linqia نظرسنجی خود را انجام داده است، و مشخص شده است که بیش از 70 درصد بازاریابان سازمانی می خواستند بودجه خود را در سال 2021 (در مقایسه با سال قبل) افزایش دهند. همین مطالعه نشان میدهد که اینستاگرام همچنان محبوبترین پلتفرم برای اینفلوئنسر مارکتینگ است و پس از آن TikTok قرار دارد که به سرعت در حال کسب شهرت است. آنچه همچنین جالب است، افزایش تقاضا برای ویدیوهای عمودی است، زیرا این فرمت برای کمپینهای موفقیت آمیز استوری اینستاگرام ضروری است و بیشتر برای موبایلپسند تلقی میشود. معیار کلیدی برای سنجش موفقیت کمپینها.
سطوح اینفلوئنسر
به طور کلی، ما چند نوع اینفلوئنسر را که بر اساس تعداد فالوورها تعریف میشوند، متمایز میکنیم. آنها معمولاً در یک بازار محلی فعالیت می کنند یا به یک طاقچه بسیار خاص علاقه مند هستند. آنها با تعداد کمی فالوور مشخص می شوند، اما در عین حال، می توان آنها را به عنوان اصیل ترین و صمیمانه ترین افراد در نظر گرفت. تعداد فالوورهای آنها کمی بیشتر از نانوها است. کار با اینفلوئنسرهای میکرو می تواند شروعی عالی برای استراتژی بازاریابی اینفلوئنسر شما باشد.
درباره اینفلوئنسرهای میکرو بیشتر بخوانید
اینفلوئنسرهای سطح متوسط
در مرحله بعد، ما اینفلوئنسرهای سطح متوسط داریم. آنها دارای تعداد فالوور قوی، پایگاه هواداران اختصاصی هستند و به احتمال زیاد قبلاً در کار به عنوان سفیران برند تجربه دارند. در اینجا می توانید برخی از افراد مشهور، افراد با محبوبیت ثابت خارج از رسانه های اجتماعی، سیاستمداران و سایر شخصیت های عمومی را بیابید. کار با آنها بسیار سختتر از سطوح قبلی است زیرا ممکن است اصلاً به کمپینهای اینفلوئنسر مارکتینگ علاقه نداشته باشند، یا نرخ دستمزد بالایی دارند. در این ردیف، تقریباً منحصراً افراد مشهور وجود دارند. به همان اندازه که تلاش برای تماس با آنها وسوسه انگیز است، آنها تا حد زیادی در مورد کمپین های بازاریابی تأثیرگذار مطرح نیستند. یک – آنها بسیار گران هستند و تنها بزرگترین شرکت ها می توانند با آنها کار کنند. دو – معمولاً به هر حال نمیخواهند محصولات را تبلیغ کنند، زیرا از طریق کانالهای دیگر به اندازه کافی درآمد کسب میکنند.
در اینجا یک نمودار ساده وجود دارد که سطوح اینفلوئنسرها را بر اساس تعداد دنبالکنندگان در اینستاگرام (مطرفترین برنامه برای اینفلوئنسرها) نشان میدهد:[19659031]سطوح اینفلوئنسرهای اینستاگرام.
تجزیه پلتفرمهای رسانههای اجتماعی
ما همچنین میتوانیم اینفلوئنسرها را بر اساس رسانههای اجتماعی که معمولاً استفاده میکنند دستهبندی کنیم. در حالی که محبوب ترین اینفلوئنسرها احتمالاً در همه پلتفرم ها (حداقل اینستاگرام، فیس بوک و توییتر) هستند، برخی افراد منحصراً از YouTube یا TikTok استفاده می کنند. و جایی که می توانید بهترین ROI را دریافت کنید. تبلیغات محصولات مد به احتمال زیاد در اینستاگرام بهترین عملکرد را خواهند داشت، اما میتوانید هنگام سفارش بررسیهای فناوری جدید، ترافیک بهتری از YouTube دریافت کنید.
آنچه باید درباره هر کانال بدانید: یکی از قدیمیترین پلتفرمهای رسانههای اجتماعی، که بهتدریج توسط مخاطبان جوانتر کنار گذاشته میشوند و پستهای حمایتشده بر آن تسلط دارند. با تعداد تبلیغات و محتوای هرزنامه، جلب توجه ارگانیک در فیس بوک بسیار سخت تر است.
این کانال بهترین پلتفرم برای شروع کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ شما نیست، اما در نهایت موارد خاصی وجود دارد که ممکن است کارساز باشد. احتمالاً برای حمایت از کمپین با تبلیغات پولی به بودجه زیادی نیاز خواهید داشت.
اینستاگرام
می توان استدلال کرد که این محبوب ترین برنامه برای تأثیرگذاران رسانه های اجتماعی است. و ممکن است حق با آنها باشد. اینستاگرام با حدود 1.4 میلیارد کاربر در سال 2020 درآمد شگفت انگیزی معادل 24 میلیارد دلار داشت.
اینستاگرام یک کانال عالی برای اینفلوئنسرها است زیرا مبتنی بر تصاویر خوب است. البته، ساختن یک عکس عالی آسان نیست، اما مطمئناً آسانتر از ارائه محتوای ویدیویی برای YouTube یا کار بر روی پستهای ارگانیک برای فیسبوک است. یک عکس تکی توسط یک سلبریتی رسانههای اجتماعی میتواند محصولی را بهتر از برخی تبلیغاتی که به دقت ساخته شدهاند بفروشد.
توییتر
از آنجایی که توییتر رسانهای بسیار کوچکتر از اینستاگرام یا فیسبوک است، گاهی اوقات به عنوان مکانی برای کار با اینفلوئنسرهای اجتماعی حذف میشود. آیا این درست است؟ لازم نیست. توییتر همچنان میتواند منبع معتبری از ترافیک و مکانی برای افزایش آگاهی از برند باشد.
مردم به دیدن محتوای حمایتشده در اینستاگرام یا یوتیوب عادت دارند، و به نظر میرسد توییتر «قابل دسترستر» باشد. به این معنی که از آنجایی که پایگاه کاربری بسیار کوچکتری دارد، سازندگان محتوا با آن بیشتر به عنوان مکانی برای اشتراکگذاری افکار، بهروزرسانی سریع وضعیت و غیره رفتار میکنند. بنابراین اگر آنها بتوانند یک کلمه در مورد فناوری جدیدی که استفاده می کنند صحبت کنند، ممکن است دنبال کنندگان آنها آن را به عنوان یک تبلیغ مستقیم تلقی نکنند. حتی با وجود آخرین جنجالی که پیرامون حذف دکمه دوست نداشتن به وجود آمد، حذف یوتیوب به تلاش زیادی نیاز دارد. جایگزینهایی مانند Vimeo یا Dailymotion تنها کسری از کاربران YouTube را جمعآوری میکنند.
با ابزارهای مناسب، یافتن اینفلوئنسرهای فعال در بخش بازار شما آسان است. و به سرعت سایر برنامه های رسانه های اجتماعی را از نظر تعداد بارگیری از جایگاه خارج کرد. احتمالاً به زودی پایگاه کاربری بزرگتری نسبت به اینستاگرام خواهد داشت، و بسیاری از اینفلوئنسرها اکنون تصمیم گرفته اند یک حساب TikTok باز کنند. باید بفهمد که چگونه کار می کند. الگوریتم های TikTok به حساب های کوچک و افراد ناشناس اجازه می دهد تا به صدها هزار بازدید برسند. با محتوای خوب، می توانید به سرعت به بالای صفحه بروید و در مدت زمان نسبتاً کوتاهی فالوورهای زیادی به دست آورید. انجام کاری در اینستاگرام بسیار سخت است، حتی با استراتژی هشتگ مناسب. و با این حال، یک کمپین بازاریابی شبکه های اجتماعی که به خوبی انجام شده است، از جمله Pinterest می تواند ترافیک با کیفیت زیادی را به سایت شما بیاورد.
این رسانه غرق در تأثیرگذاران نیست، بنابراین اگر رسانه ای با تعداد فالوورهای بزرگ و وفادار پیدا کردید، دو بار فکر کنید. اگر هنوز هم میخواهید Pinterest را در برنامههای خود کنار بگذارید.
که به عنوان یک کانال رسانه اجتماعی مرتبط با کار در نظر گرفته میشود، لینکدین همچنین میتواند مشتریان امیدوارکننده ایجاد کند. حتی در لینکدین، میتوانیم تأثیرگذارهای بالقوه برای برند خود پیدا کنیم.
توجه داشته باشید، مردم برای مصرف محتوای مرتبط با کارشان، دنبال کردن حرفهایهای خط کسبوکارشان یا یافتن شغل جدید، از لینکدین بازدید میکنند. همانطور که گفته شد، شما هنوز هم میتوانید ابزارهایی را برای بازاریابها در آنجا تبلیغ کنید، مثلاً، یا نام تجاری خود را به عنوان یک محل کار عالی.
کانالهای دیگر
متعجب هستید؟ بله، علاوه بر موارد ذکر شده در بالا، کانال های رسانه های اجتماعی دیگری نیز وجود دارد. با این حال، آنها بسیار مناسب هستند و معمولاً برای یک کمپین بازاریابی تأثیرگذار متوسط ارزش توجه ندارند.
هنوز Tumblr و Snapchat وجود دارد. جایگزینی برای YouTube – Vimeo. Reddit، که ممکن است نفوذ بسیار خوبی ایجاد کند. برنامه های موسیقی محور، مانند Mixcloud یا SoundCloud. و بسیاری موارد دیگر.
همچنین احتمالات جدیدی در حال ظهور هستند. مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک اخیراً متا را معرفی کرد – دوره جدیدی از رسانه های اجتماعی، که در آن افراد می توانند در اصطلاح "متاورس" با هم ملاقات کنند. چگونه این بازی انجام خواهد شد؟ ما هنوز کشف نکرده ایم، اما شما می توانید از قبل برنامه ریزی را شروع کنید.
هر از گاهی یک چالش جدید ظاهر می شود. شاید Clubhouse را به یاد داشته باشید، یک برنامه رسانه اجتماعی که در سال 2020 پدیدار شد و در اوایل سال 2021 سر و صدای زیادی داشت. Clubhouse به عنوان مکانی بود که مردم می توانستند در چت های صوتی (بدون ویدیو) با هم ارتباط برقرار کنند. سقوط برنامه به سرعت ظهور آن بود، اما ممکن است در آینده نزدیک برخی جایگزینها را ببینیم (مثلاً فضاهای توییتر) یا Clubhouse میتواند محبوبیت خود را یک بار دیگر با تبلیغات هوشمندانه بازگرداند.
از ابزار Brand24 برای کشف استفاده کنید. اینفلوئنسرهای مناسب، و به مخاطبان هدف خود برسید.
هزینه اینفلوئنسر مارکتینگ چقدر است؟
اگر میخواهید پاسخ این سوال را بدانید، باید بیش از یک چیز را در نظر بگیریم.
اول از همه. همه، هزینه محصول شما. آیا کالای خود را به صورت رایگان به اینفلوئنسر می دهید؟ آیا کد تخفیفی را به اشتراک می گذارید که آنها بتوانند پست کنند؟ راههای زیادی برای ارائه برندتان به مخاطبان گستردهتر وجود دارد.
دوماً، افراد تأثیرگذار زیادی به صورت رایگان مشارکت نمیکنند. میتوانید نرخهای آنها را بپرسید (مخصوصاً اگر میخواهید تأییدیههای افراد مشهور را در فیسبوک یا پستهای اینستاگرام از مگا اینفلوئنسرها دریافت کنید) یا در مورد بودجه تصمیم بگیرید و از اینفلوئنسر بپرسید که آیا این ایده را قبول دارند (با اینفلوئنسرهای نانو و میکرو بهتر عمل میکند).
صادقانه بگویم – هیچ پاسخ درستی برای هزینه کمپین تأثیرگذاری شما وجود ندارد. همه چیز به بودجه شما بستگی دارد.
چگونه یک استراتژی بازاریابی اینفلوئنسر تهیه کنیم؟
اینفلوئنسر مارکتینگ شامل برنامه ریزی های زیادی از قبل است، و بعداً می توانید عمدتاً کمپین را زیر نظر داشته باشید و یادداشت برداری کنید.
پس از شناسایی تأثیرگذاران. شما می خواهید در استراتژی بازاریابی خود بگنجانید (یا آنها را به صورت دستی پیدا کنید یا از یک مرکز بازاریابی تأثیرگذار استفاده کنید)، باید با آنها تماس بگیرید و از آنها بپرسید که آیا آنها علاقه مند به تبلیغ نام تجاری شما هستند یا خیر. در حالی که به دنبال حسابهای مرتبط میگردید، مطمئن شوید که آنها فالوورهای جعلی ندارند، و پایگاه طرفداران آنها به صورت ارگانیک جمعآوری شده است، نه خریداری شده. . خوب است که ارزش های برند خود را به اشتراک بگذارید، به چه صنعتی بیشتر علاقه دارید و بازاریابی چقدر باید تهاجمی باشد.
روی هشتگ های مارک دار کار کنید – ردیابی کمپین خود در ابزارهایی مانند Brandwatch یا Brand24 آسان تر خواهد بود.[19659006] قرارداد را فراموش نکنید، به خصوص اگر برای تبلیغ به اینفلوئنسر پول می دهید. قرارداد یک ابزار ایمنی هم برای شرکت و هم برای شخصی است که در ایجاد محتوای حمایت شده نقش دارد. اگر مشکلی بعداً ظاهر شود، قرارداد راه شما برای حل تعارض خواهد بود.
چگونه کمپین های بازاریابی اینفلوئنسر را ردیابی کنیم؟
محاسبه ROI از یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ می تواند دشوار باشد، زیرا همیشه نمی توانید پیوندهای منحصر به فردی را با آن تهیه کنید. کدهای UTM بیشتر بازاریابان برای مشاهده میزان تأثیرگذاری کمپین آنها بر نرخ تعامل و ترافیک وب سایت تکیه می کنند.
اولین و واضح ترین راه برای ردیابی کمپین بازدید از پروفایل های اجتماعی تأثیرگذاران شامل، و بررسی نرخ تعامل در محصولات تبلیغ شده است. سپس می توانید داده ها را در Google Analytics یا هر جایگزین دیگری مقایسه کنید تا منابع ترافیک وب سایت خود را ببینید.
اگر یک کمپین تجارت الکترونیک ساده است، منبع فروش را در Google Analytics خواهید دید و سپس می توانید به راحتی ROI را تخمین بزنید. پارامترهای UTM یا روشهای ردیابی مشابه را فراموش نکنید.
همچنین میتوانید از ابزارهای نظارت بر رسانه برای ردیابی چگونگی طنیناندازی محتوای تأثیرگذار در وب استفاده کنید. برنامه های تحلیل احساسات بسیار مفید خواهند بود. نمونه ای از چنین ابزاری Brand24 است که در آن می توانید هشتگ های مارک دار و کلمات کلیدی مهم را ردیابی کنید و با تجزیه و تحلیل احساسات گزارش تولید کنید. بیشتر در مورد ابزارها در فصل بعدی.
چگونه اینفلوئنسرها را پیدا کنیم؟
اکنون شما اطلاعات زیادی در مورد استراتژی بازاریابی اینفلوئنسر دارید، اما من هنوز به شما نگفتم که کجا به دنبال اینفلوئنسرهای مناسب بگردید.
واضح ترین مکان کانال های رسانه های اجتماعی مربوطه هستند. برنامه رسانه اجتماعی انتخابی خود را باز کنید، هشتگ ها یا عبارات کلیدی رایج در بازار خود را مرور کنید و مطمئناً حساب هایی با تعداد فالوورهای زیاد و مخاطبان کاملاً درگیر پیدا خواهید کرد.
اما ابزارهای دیگری نیز وجود دارند که در این زمینه راحت تر و دقیق تر هستند شناسایی اینفلوئنسرها در اینجا برخی از آنها آمده است:
Brand24
من مطمئن هستم که از یافتن ابزار ما در این فهرست شگفت زده نمی شوید. به هر حال، اگر ابزاری برای دنبال کردن و مدیریت استراتژی اینفلوئنسر شما نداریم، چرا بازاریابی اینفلوئنسر را پوشش میدهیم.
Brand24 یک ابزار نظارت بر رسانه است. این نام تجاری را در سراسر اینترنت جمع آوری می کند و گزارش های سفارشی ایجاد می کند. همچنین داده های اضافی مانند تجزیه و تحلیل احساسات، امتیاز تأثیرگذار و تعداد دنبال کنندگان (برای پست های رسانه های اجتماعی) را ارائه می دهد. این دقیقاً همان چیزی است که برای ردیابی اینفلوئنسرهای آنلاین به آن نیاز دارید، اگر می خواهید کمپینی شامل برنامه اینفلوئنسر راه اندازی کنید.
در Brand24 شما به ذکر نام تجاری محدود نمی شوید. شما می توانید پروژه خود را برای جمع آوری ذکر کلمات کلیدی مرتبط با بازار هدف خود تنظیم کنید. امتیاز اینفلوئنسر و تعداد دنبالکنندگان به شما میگوید که آیا حساب برای کمپین رسانههای اجتماعی ضروری است یا خیر.
این ابزار از 49 دلار در ماه شروع میشود، اما میتوانید هر زمان که خواستید نسخه آزمایشی رایگان را بررسی کنید – نیازی به کارت اعتباری نیست.
Brandwatch
Brandwatch مشابه Brand24 کار میکند. این نام تجاری را جمع آوری می کند و کلمات کلیدی را در سراسر اینترنت ردیابی می کند. با Brandwatch میتوانید مکالمات مربوط به شرکت یا بازار خود را دنبال کنید و درک کنید که مشتریان بالقوه در مورد برند شما چه فکر میکنند.
نقطه ضعف برند واچ قیمت است که نسبتاً بالا است. به همین دلیل است که این ابزار برای شرکتهای بزرگ توصیه میشود.
درباره گزینههای Brandwatch
Influencer Marketing Hub
یک شرکت رسانهای خصوصی از دانمارک بیشتر بخوانید. اینفلوئنسر مارکتینگ هاب را می توان کارشناسان اینفلوئنسر مارکتینگ نامید. آنها اطلاعات و داده های مفید زیادی در مورد اینفلوئنسر مارکتینگ ارائه می دهند. آنها همچنین فهرستی از آژانس هایی را که با اینفلوئنسرها کار می کنند جمع آوری می کنند. هدف اصلی آن ایجاد مکانی دیجیتالی است که در آن برندها بتوانند با سازندگان محتوا در سرتاسر جهان ارتباط برقرار کرده و با آنها همکاری کنند.
ابزارهایی که این شرکت ارائه می دهد امکان مدیریت آسان تر کمپین های تأثیرگذار و برنامه های وابسته را فراهم می کند.
Linqia
دیگری. پلتفرم بازاریابی تأثیرگذار که ایجاد محتوای تبلیغاتی را آسانتر میکند.
این برنامه به شما امکان میدهد تأثیرگذاران مناسب را بیابید و با آنها ارتباط برقرار کنید و ابزارهایی برای سنجش موفقیت کمپینهایتان در اختیار شما قرار میدهد. از یک کمپین اینفلوئنسر، و Linqia سعی می کند کمی آن را آسان تر کند. آنها همچنین منبع بسیار خوبی برای اطلاعات ارزشمند در مورد این نوع تاکتیک های بازاریابی هستند.
آژانس های اینفلوئنسر بازاریابی
همچنین آژانس های زیادی وجود دارند که اینفلوئنسرها را مدیریت می کنند.
GetHero یک آژانس بازاریابی تأثیرگذار در لهستان است که دارای شخصیت های بسیار تاثیرگذار در فهرست آنها. از جمله Friz (3 میلیون دنبال کننده)، ورسو (2.7 میلیون دنبال کننده)، یا یوشی (300 هزار دنبال کننده).
آژانس های بازاریابی به شما کمک می کنند تأثیرگذاران را برای مخاطبان هدف خود شناسایی کنید و از قراردادها و ارتباطات مراقبت می کنند.
شما. می توانید Brand24 را به صورت رایگان امتحان کنید – بدون نیاز به جزئیات کارت. افرادی را که در صنعت شما تأثیر می گذارند کشف کنید.
میدانید اینفلوئنسر مارکتینگ چیست، میدانید اینفلوئنسرها را کجا پیدا کنید و چگونه موفقیت خود را بسنجید. اگر هنوز متقاعد نشده اید اما همچنان این مقاله را می خوانید، به این معنی است که در نظر گرفته اید.
در اینجا چند نمونه از کمپین های بازاریابی تأثیرگذار خوب وجود دارد که ممکن است شما را متقاعد کند که این راه را دنبال کنید یا به شما الهاماتی در مورد نحوه فروش بدهد. محتوای برند شده و افزایش فروش با تأیید افراد تأثیرگذار و افراد مشهور.
نایک
برندهای تجارت الکترونیک بزرگ مانند نایک واقعاً برای افزایش آگاهی از برند نیازی به بازاریابی تأثیرگذار ندارند، اما همچنان، از نفوذ اجتماعی برای افزایش فروش استفاده کنید. در سال 2012 آنها با یک یوتیوبر بسیار محبوب کیسی نیستات همکاری کردند تا تبلیغی برای Nike+ FuelBand (یک ردیاب فعالیت) ایجاد کنند. در مورد نحوه خرج کردن پول کیسی یا آنها بودند؟ فکرش را بکنید، #MakeItCount و یک ردیاب فعالیت با سفر به سرتاسر جهان بسیار خوب همراهی می کنند.
این ویدئو بیش از 30 میلیون بازدید و 300 هزار رأی مثبت ایجاد کرد. احساسات عمومی بسیار مثبت است.
دانیل ولینگتون
ساعتساز دانیل ولینگتون از استراتژی بازاریابی میکرو اینفلوئنسر برای تبلیغ محصولات خود از طریق حسابهای کمتر محبوب اینستاگرام استفاده کرد. برای مثال، آنها با @canadianbros، پروفایلی برای دو سگ دوستداشتنی شریک شدند.
و همانطور که در تصویر زیر میبینید، این تنها برندی نیست که صاحب @canadianbros آن را تبلیغ میکند.
همانطور که قبلاً در مورد آن بحث کردیم، TikTok اکنون کانالی عالی برای به دست آوردن تعداد زیادی بازدید است، حتی برای حسابهای کوچکتر، بنابراین نیازی نیست بودجه زیادی را برای مگا اینفلوئنسرها و افراد مشهور سازماندهی کنید.
چرا اینفلوئنسر مارکتینگ در سال 2022 همچنان مرتبط است؟
میتوانید از ابزارهایی مانند Adblock برای حذف کامل تبلیغات از مرورگر اینترنت خود استفاده کنید، اما نمیتوانید افراد را adblock بلاک کنید (خوب، راستش را بخواهید). می توانید، اما به روشی متفاوت عمل می کند).
اینفلوئنسرها هر از چند گاهی در فید شما ظاهر می شوند، و اگر در حال بازاریابی یک محصول هستید، مهم است که به یاد داشته باشید که ذهن مردم چگونه کار می کند. کاربران اینستاگرام به دنبال اینفلوئنسرها هستند زیرا میخواهند بدانند چه چیزی بپوشند، چه گوشی را بخرند و به کجا سفر کنند.
هر بخش بازار میتواند از اینفلوئنسرهای مناسب بهره مند شود. اینفلوئنسر مارکتینگ سودهای کلانی به همراه دارد و برندهای زیادی در این نوع کمپین ها سرمایه گذاری می کنند. شانس خوبی وجود دارد که رقبای شما در حال حاضر با اینفلوئنسرهای اینستاگرام و سایر سازندگان کار می کنند، بنابراین ممکن است نخواهید از این افراد عقب بمانید. برای تبلیغ نام تجاری خود از طریق این کانال.
تا کنون، باید به اصل اینفلوئنسر مارکتینگ پی ببرید. اعداد دروغ نمی گویند – این بسیار به استراتژی بازاریابی زمان فعلی که هر برندی حداقل باید آن را در نظر بگیرد مرتبط است.
قدرت برخی افراد برای تأثیرگذاری بر تصمیمات خرید بسیار ارزشمند است. پیوندهای موجود در این مقاله، و حتماً به Brand24 فرصت دهید.