اپل ارائه می دهد فروشگاه های کمتری از فروشگاه های مستقل تعمیر می کند

اپل ارائه می دهد فروشگاه های کمتری از فروشگاه های مستقل تعمیر می کند

 تصویر برای مقاله با عنوان مستقل ترین تعمیرگاه های فروشگاه می گویند که آنها ارائه می دهند رفع اشکال در فروشگاه نیست ، بررسی ها می یابد

Photo : MIGUEL MEDINA / AFP ( Getty )

اپل به خاطر خفه بودنش بدنام است با ارائه تعمیرات محدود از طریق اشخاص ثالث – که اپل به تنهایی اختیار انتخاب آن را دارد – در مورد تعمیرات و مدیریت استفاده از روشهای مقرر ، از تنظیم آن استفاده کند. فعالان حق تعمیر از مدتها پیش اپل و بسیاری از همسالان خود را محدودیت هایی در نظر گرفته اند که سعی در جلوگیری از انجام تعمیرات مستقل از تعمیر وسایل و همچنین مصرف کنندگان نواری از توانایی خود در انتخاب چگونگی تعمیر دستگاه های خود را دارند. توسط چه کسی. اکنون ، یک بررسی جدید نشان می دهد که بسیاری از لباسهای مستقل تعمیرات داخلی را انجام می دهند که اپل آن را انجام نداد.

این نظرسنجی که توسط گروه مشاوره مصرف کننده صندوق آموزش PIRG ایالات متحده با همکاری iFixit انجام شده است ، از مشتریان iFixit Pro — تعمیرکاران خواسته است که مبلغ اشتراک برای قطعات تعمیر عمده فروشی و سفارشات عمده را پرداخت می کنند — از طریق یک فرم آنلاین برای پاسخ به سؤالات مربوط به مشاغل تعمیر مستقل خود ، پاسخ دهند. O از 302 تکنسین تعمیر تلفن که به نظرسنجی پاسخ داده اند ، 78 درصد گفتند که تعمیرات بیشتری نسبت به اپل در فروشگاه ارائه می دهند. این مطالعه نشان داد که 41 درصد از تعمیرات انجام شده توسط پاسخ دهندگان ، فرآیندی بود که اپل در تلفن های خود را در فروشگاه های خود تکمیل نمی کند.

این یافته ها به پاسخ های اپل به سؤال از نماینده دیوید سیسیلین ، که رئیس کمیته فرعی ضد انحصار است ، مربوط به برنامه تعمیر اپل استناد می کند. سؤالات ارجاع شده مربوط به تعمیرات درون فروشگاهی اپل و سؤالات ارائه شده از طریق برنامه ارائه دهنده خدمات مجاز Apple است. این AASP ها ، اپل به سیسیلین گفت ، "مجاز هستند كه دقیقاً همان تعمیرات را انجام دهند ، چه از نظر محصول و چه نوع تعمیر ، كه فروشگاههای خرده فروشی اپل انجام می دهند ،" و مشخص می كنند كه این سرویس های درون فروشگاهی برای آیفون شامل صفحه نمایش ، باتری ، بلندگو و تعمیر دوربین است.

این همه خوب و خوب است ، اما مشتری که نیاز به تعمیر در خرج کردن دارد ممکن است دسترسی فوری به فروشگاه اپل یا یکی از شرکای مجاز مجاز خود نداشته باشد. و به عنوان صاحب آن وسیله ، تصمیم باید در مورد نحوه انجام تعمیر آنها باشد. اپل با محدود کردن قطعات اصلی سازنده تجهیزات اصلی ، ابزارهای تشخیصی ، قطعات تعمیر و نقشه های مورد نظر برای ترمیم لباس ، به شدت بر انتخاب مصرف کننده تأثیر می گذارد. علاوه بر این ، آنها را ملزم می سازد که محصولات خود را برای حمل و نقل کالاهای در در تعمیراتی که این یا AASP آن را در فروشگاه ارائه نمی دهند ، ببندد. علاوه بر این ، اپل تعیین می کند که چه مقدار هزینه تعمیر – یکی دیگر از آسیب های مصرف کنندگان است.

اپل بلافاصله درخواستی برای اظهار نظر نداد.

ناتان پراکتور ، نویسنده نظرسنجی و رئیس حق PIRG ایالات متحده برای اصلاح کارزار. وی با تعجب متوجه شد که "چنین بخش بزرگی از تعمیرات – 41٪ تعمیرات توسط فن آوری های مستقل که با آنها صحبت کردیم – در یک مکان مجاز اپل در دسترس نخواهد بود." وی همچنین خاطرنشان كرد كه دسترسی گسترده تر به تعمیرات می تواند نیاز مردم را به این ترتیب كه مرتباً تلفنهای خود را تعمیر كنند ، كاهش دهد ، یكی از این عوامل مهم در ایجاد بحران زباله الکترونیکی در حال رشد است كه تقریباً در هر سطح از زندگی در این سیاره تأثیر می گذارد.

که ما را به سمت حق ترمیم باز می گرداند. دسترسی به قطعات و ابزارهای لازم اپل برای تعمیرگاههای مستقل به معنای کنترل بیشتر مصرف کنندگان بر روی وسایل و الکترونیک آنها است. کنترل بیشتری بر زمان و چگونگی انجام تعمیر دسترسی به اطلاعات دستگاههای مهم که اپل عمداً کاربران را بدون مشاهده نرم افزار تأیید شده توسط اپل ممنوع می کند (مانند سلامت باتری در آیفون های جدیدتر ). و می تواند تاثیری بگذارد که کاربران در حین جایگزین کردن دستگاه های خود ، یک اقدام ضروری و مهم در مصرف مسئولانه باشند.

حرکت شما ، اپل.

.