استفان سامر ، عضو هیئت مدیره VW داوطلبانه از میلیون ها حقوق صرف نظر می کند

استفان سامر ، عضو هیئت مدیره VW داوطلبانه از میلیون ها حقوق صرف نظر می کند

در جنگ قدرت در VW ، یک نفر گم شد: عزیمت زودهنگام مدیر خرید استفان سامر.

سامر با جاه طلبی های بزرگ ، فقط دو سال پیش به ولفسبورگ نقل مکان کرد. اما او نتوانست از پس شرایط بسیار ویژه آنجا برآید.

اکنون مدیر عالی کاری را انجام داده است که برای بزرگترین تولید کننده اتومبیل در جهان غیر معمول است: او پول زیادی را پس داده است.

حقوق و دستمزد سخاوتمندانه ، حقوق بازنشستگی بسیار زیاد موارد اضافی مانند پروازهای آخر هفته به خانه با هواپیمای شرکتی: زندگی یک عضو هیئت مدیره VW مزایای زیادی دارد.

گروه VW هنوز هم بهترین شرایط را در صنعت خودرو ارائه می دهد. دقیقاً به همین دلیل است که تعدادی از مدیران عالی جذب ولفسبورگ می شوند. زیرا آنها همچنین می دانند: حتی اگر در فولکس واگن شکست بخورند و به بیرون پرتاب شوند ، معمولاً از نظر مالی نرم می شوند و دیگر نگران پول در زندگی خود نیستند. فقط یک نمونه مدیر عامل سابق Bernd Pischetsrieder است که میلیون ها نفر را برای هیچ کاری برای پنج سال جمع کرد. بزرگترین تولیدکننده اتومبیل جهان در حال حاضر تجمل اعزام مدیران ارشد را که از نظر اقتصادی افتاده اند و به پرداخت خود ادامه می دهند ، تجربه می کند.

پرونده استفان سامر به هیچ وجه مناسب این تصویر نیست. عزیمت زودهنگام وی یک هفته پیش اعلام شد – و در جنگ قدرت آشفته مدیر عامل هربرت دیس فروکش کرد. در هر صورت ، سامر کاری را انجام داد که در ولفسبورگ کاملاً غیرمعمول است: او داوطلبانه از پول زیادی صرف نظر کرد.

سامر حتی دو سال در هیئت مدیره گروه VW دوام نیاورد.

شغل صنعتی ، ابتدا در قاره ، و سپس در ZF فردریششافن. در آنجا او به مقام مدیرعاملی رسید. سامر از شهرت خوبی در صنعت برخوردار است.

در سپتامبر 2018 وی به عضویت گروه VW درآمد ، مسئول خرید. در آن زمان ، او جای مدیر مدیر خرید دیرینه فرانچسکو خاویر گارسیا سانز را گرفت ، که به عنوان یک ضربه سخت قیمت شهرت تقریبا افسانه ای داشت. در هر صورت ، وقتی گارسیا سانز رفت و سامر آمد ، بسیاری از تأمین کنندگان نفس راحتی کشیدند. البته سر خرید همیشه مربوط به پس انداز هزینه های گروه است. اما سامر می خواست رابطه متفاوتی بین تولیدکنندگان و تأمین کنندگان خودرو ایجاد کند و شرکت ها را تحت فشار کمتری قرار دهد و بیشتر به عنوان شریک با آنها کار کند.

اکنون ، پس از دو سال حضور در سمت ، مدیر می داند: او و VW با هم نمی روند. به عنوان یک تازه وارد در شرکت بدون پایه برق ، از همان ابتدا برای او دشوار بود. علاوه بر این ، در شرکتی که نمایندگان با نفوذ کارمندان بیش از هرجای دیگر حاکم هستند و سیاست نیز در آن دخیل است ، دسیسه ها و درگیری های قدرت بود. "سیستم ولفسبورگ" ، با قوانین خاص خود ، دنیای سامر نبود. همچنین استراتژی مدیر عامل شرکت Diess ، جهت گیری سازنده خودرو تا این حد بدون سازش بر روی تحرک الکتریکی ، سامر را ناراضی کرد. اما در ظاهر ، خود را وفادار نشان داد.

در سپتامبر 2021 ، قرارداد سامر منقضی می شد. معمول است که مدیران ارشد یک سال قبل از پایان دوره بحث در مورد تمدید بحث می کنند. سامر اخیراً تصمیم خود را به رئیس VW Diess و نمایندگان کارمندان اعلام کرد: او دیگر قرارداد جدید نمی خواهد. و نه تنها این: او مایل است هرچه سریعتر قرارداد فعلی خود را فسخ کند. وقتی سامر به صراحت گفت که وی هیچگونه پرداختی برای قطع رابطه یا مواردی از این قبیل را مطالبه نمی کند ، گفتگویان او کاملاً متعجب شدند. مدیر اتومبیل حتی از حقوق سالیانه که دستمزد او بود نیز چشم پوشی کرد. در سال 2019 ، وی به عنوان مدیر خرید بزرگ بیش از چهار میلیون یورو درآمد کسب کرد. مدیر VW گفت: "من قبلاً هرگز چنین چیزی را در اینجا ندیده ام."

عضو هیئت اجرایی سامر در 30 ژوئن فولکس واگن را ترک می کند. گفته می شود که او تعطیلات باقی مانده خود را گذرانده و قبلاً به خانه خود در دریاچه کنستانس بازگشته است. سامر 57 ساله است و این صنعت متقاعد شده است که او به زودی در یک موقعیت برتر دیگر قرار خواهد گرفت. آنها اکنون به دنبال یک جانشین در فولکس واگن هستند. این احتمالاً از خارج به همان روش سامر نخواهد آمد ، بلکه مستقیماً از شرکت ، یعنی از "سیستم ولفسبورگ" حاصل خواهد شد.