استراتژی جدید دایملر: رانندگی خودکار دیگر از اولویت های اصلی نیست

استراتژی جدید دایملر: رانندگی خودکار دیگر از اولویت های اصلی نیست

 ستاره مرسدس.
ستاره مرسدس.

تصویر اتحاد / dpa | سباستین گولنو

  • در دایملر ، رانندگی خودكار دیگر از اولویت های اصلی نیست ، این شركت در حال سرمایه گذاری در منطقه است و در عوض پول را در برق و نرم افزار سرمایه گذاری می كند. Business Insider در این باره از محافل شرکتی اطلاع پیدا کرد.
  • امروز این گروه از رقابت در زمینه رانندگی خودمختار جلوتر است ، S-Class می تواند بدون راننده در سطح 4 پارک کند. سرمایه گذاری های زیاد در این زمینه هنوز نتیجه نداده است.
  • از طرف دیگر ، رقابت ولفسبورگ ، رانندگی خودکار را در اولویت اصلی خود قرار داده است ، Business Insider از محافل شرکتی آموخته است. ابتدای سال گذشته به سرعت تصمیمات اساسی می گیرد. پس از تصمیم برای تقسیم دو دایملر و برقی شدن کل نمونه کارها خودرو ، گام بزرگ بعدی اکنون دنبال می شود. در اتاقهای هیئت مدیره در اشتوتگارت-آنتورتوركهایم تصمیم گرفته شد كه سرمایه گذاری در رانندگی خودكار را كاهش دهد ، فعلاً موضوع دیگر در اولویت اصلی گروه نیست. Business Insider در این باره از محافل شرکتی اطلاع پیدا کرد.

    در عوض ، رهبران برجسته دایملر پیرامون مدیر عامل شرکت Ola K fullyllenius کاملاً در زمینه های برق و نرم افزار متمرکز هستند. یک مدیر ارشد در Business Insider گفت: "ما با منابع محدودی کار می کنیم ، بنابراین به سادگی باید اولویت ها را تعیین کنیم."

    با این حال ، تعدیل مجدد به هیچ وجه نباید پذیرفتن شکست خودشان توسط اشتوتگارتز باشد. برعکس: مرسدس در حال حاضر در بحث رانندگی خودمختار از رقابت جلوتر است. S کلاس از پاییز امسال قادر به نشان دادن قابلیت سطح 3 خود خواهد بود – از آن پس توسط قانون تصویب می شود. این سدان لوکس و همتای برقی آن EQS حتی قابلیت پارکینگ در سطح 4 را دارند و می توانند در پارکینگ های پارکینگ بدون راننده مانور دهند و یا در خانه از گاراژ خارج و خارج شوند. حداقل این همان چیزی است که شرکت گفته است.

    پس چرا این اقدام را انجام داده ایم؟

    از یک طرف مشکل محدودیت بودجه وجود دارد – که در شرکتی مانند دایملر در حال سرمایه گذاری در میلیارد های بالای دو رقمی است. به درخواست بیزینس اینسایدر ، سخنگوی این شرکت اعلام کرد که قصد دارد 70 میلیارد یورو در برق و دیجیتالی سازی از سال 2021 تا 2025 سرمایه گذاری کند. برقی شدن تمام مدل های اتومبیل ، از جمله بخش AMG ، یک کار بزرگ و گران قیمت است – از جمله توسعه بیشتر نرم افزار خودرو.

    جنبه دوم نیز به همان اندازه مهم است: توسعه رانندگی مستقل گران است ، اما گران نیست. هنوز نتیجه داده است. س questionsالات نامشخصی نیز پیش می آید: واکنش مشتریان در برابر این فناوری چگونه است؟ آیا سریع به او اعتماد داری؟ مقررات چگونه پیش می رود؟ چه زمانی دولت فدرال دورهای بعدی رانندگی خودکار را تصویب می کند؟ در اواخر تابستان انتخابات عمومی برگزار می شود ، وزارت حمل و نقل می تواند رئیس جدیدی را بدست آورد – با اولویت های نامشخص.

    باریک با مقدار دقیق سرمایه گذاری

    به درخواست Business Insider ، سخنگوی شرکت گفت که رانندگی خودکار "یک فناوری کلیدی برای دایملر به عنوان یک کل گروه همچنان برای خودروهای سواری و هم برای بخش وسایل نقلیه تجاری باقی مانده است." و سخنگو بر پیشرفت گروه در منطقه تأکید دارد. وی توضیح می دهد که رانندگی خودکار همچنین بودجه ای از صندوق سرمایه گذاری 70 میلیارد یورویی دریافت می کند. بلندگو هنگامی که می گوید نسبت رانندگی خودکار چقدر خواهد بود ، بار دیگر به طور محسوسی تنگ می شود. تعهد واضح به رانندگی خودمختار به عنوان مهمترین حوزه تجاری آینده متفاوت به نظر می رسد.

    این رقابت استراتژی کاملاً متفاوتی را دنبال می کند. بیزینس اینسایدر از محافل شرکتی آموخته است که در اتاق های هیئت مدیره در ولفسبورگ ، رانندگی خودکار به عنوان اولویت اصلی فولکس واگن تلقی می شود. مدیران استدلال می کنند که ارزش بالای بازار رقیب آمریکایی تسلا ارتباط تنگاتنگی با قابلیت ها و پیشرفت های آن در رانندگی خودکار دارد. به خصوص بازارهای سرمایه از سرمایه گذاری در این زمینه قدردانی می کنند.

    از طرف دیگر ، دایملر برای خود وظیفه ای مهم را تعیین کرده است: این شرکت می خواهد قبل از سال 2039 خنثی از آب و هوا شود. برقی سازی سریع مدل ها برای این امر اساسی است ، اولویت بندی در برابر پس زمینه عملی به نظر می رسد. علاوه بر این ، شرکت مستقر در اشتوتگارت درست است که تأکید می کند که آنها از نظر رانندگی خودکار جلوتر هستند. فراتر از فولکس واگن ، BMW و احتمالاً تسلا نیز. در اینجا تاکید بر کلمه "هنوز" است.

    Auto Insider

    خبرنامه جدید اتومبیل