نگهداری از مدلهای تسلا آسان است.
Hollis Johnson / Business Insider
هیچ انكاری وجود ندارد كه نگهداری اتومبیل های برقی بسیار آسان تر و ارزان تر از موتورهای بنزینی باشد.
تسلا فقط اتومبیل های برقی می سازد. بنابراین اگر یک تسلا خریداری می کنید ، می توانید برای همیشه از تغییر روغن و سایر کارهای کلاسیک نگهداری موتور بنزینی خداحافظی کنید. صاحبان اتومبیل های برقی تسلا فقط باید ماشین خود را به طور مرتب بشویند و منتظر به روزرسانی های نرم افزاری باشند تا این خودرو در وضعیت برتر قرار گیرد.
با این وجود ، صاحبان تسلا نیز باید به کارهای مهم تعمیر و نگهداری توجه کنند. به عنوان مثال ، آنها مجبور هستند باتری وسایل نقلیه الکتریکی را در بعضی از موارد تعویض کنند زیرا تنها می توانند تعداد مشخصی از چرخه های شارژ را تحمل کنند. علاوه بر این ، تسلا تایرهای خوب قدیمی را دوباره پیدا نکرد – حداقل هنوز.
در اینجا مروری بر همه تفاوت ها در نگهداری یک تسلا و یک بنزین بنزینی وجود دارد: [
اتومبیل های برقی تسلا به مراتب کمتر از وسایل نقلیه با موتورهای احتراق داخلی نیاز دارند. در اینجا همه اختلافات وجود دارد.
اتومبیل های برقی تسلا به مراتب کمتری احتیاج دارند تعمیر و نگهداری به عنوان وسایل نقلیه با موتورهای احتراق داخلی. در اینجا همه تفاوتها وجود دارد.
تغییر نفت. برای دارندگان وسایل نقلیه سنتی روش زندگی است: طبق توصیه تولید کننده ، روغن موتور و فیلتر روغن باید هر چند هزار کیلومتر تغییر کند. برخی رانندگان دقیقاً دقیق هستند ، در حالی که برخی دیگر سالانه فقط دو بار این کار را انجام می دهند. از آنجا که اتومبیل های تسلا موتور بنزینی ندارند ، صاحبان آنها هرگز مجبور به فکر تغییر روغن نمی شوند.
Duane Prokop / Getty Images
مایعات مختلف. اتومبیل های سنتی علاوه بر روغن موتور ، مایعات دیگری نیز دارند که باید به آن توجه کنند. تسلا هم همینطور. به عنوان مثال ، گیربکس ساده تسلا گاهی اوقات نیاز به تغییر فیلتر دارد و لولا درب نیز باید روغن کاری شود. اما در غیر این صورت موتور الکتریکی تقریباً بدون مایع است.
Hollis Johnson / Business Insider
مواد افزودنی سوخت. این مواد افزودنی ، که برای تمیز کردن قطعات موتور به مخازن بنزین اضافه می شوند ، بحث برانگیز است. با این وجود ، برخی رانندگان سوگند یاد می کنند. با این حال ، تسلا فقط به برق نیاز دارد ، بنابراین رانندگان تسلا لازم نیست که نگران این موضوع باشند.
Matthew DeBord / BI
به روزرسانی ها برای کامپیوتر موتور. در اکثر اتومبیل های معمولی ، ارتقاء سیستم کنترل موتور به معنای مراجعه به نمایندگی یا یک تکنسین مجاز است. اکثر به روزرسانی های نرم افزار تسلا از طریق ارتقاء های خارج از هوا انجام می شود.
Hollis Johnson / Business Insider
به روز رسانی های infotainment.
Matthew DeBord / BI
ارتقاء وسایل نقلیه نیمه خودمختار. در بسیاری از مدل ها ، سیستم خلبان اتوماتیک تسلا به طور مداوم نه با به روزرسانی های سخت افزاری بلکه با ارتقاء نرم افزارهای خارج از هوا بهبود می یابد.
بنیامین ژانگ / Business Insider
پاداش. هر بار که نرم افزار تسلا را به روز می کند ، معمولاً برای طرفداران Tesla چند پاداش وجود دارد ، مانند Bridge Rainbow Bridge ، یک مرجع برای Mario Kart.
در ابتدا من فکر می کردم مرجع "Thor" است ، اما یک کاربر توییتر خطای من را خاطرنشان کرد.
Matthew DeBord / BI
تسلا
تغییر باتری. تسلا به اندازه کافی طولانی در بازار حضور نداشته است تا از تغییر در بزرگترین و گرانترین مؤلفه خبر دهد. با این حال موتورهای بنزینی در اینجا مزیت کمی دارند. یک باتری جدید تسلا بین 5000 تا 7000 دلار قیمت دارد ، در حالی که مخزن سوخت جدید با قیمتی حدود 1000 دلار وجود دارد. با این حال ، یک موتور کاملا جدید می تواند بیش از 3000 دلار قیمت داشته باشد.
كيورك جانسزيان / گتی ایماژ
ريفن. وقتی صحبت از لاستیک می شود ، تسلا نیز مانند سایر وسایل نقلیه دیگر است. چهار لاستیک پریمیوم جدید حدود 1000 دلار قیمت دارند – و این بدون هزینه نصب است.
Matthew DeBord / BI
ترمز. در اتومبیل های سنتی ، لنت های ترمز باید هر 80،000 کیلومتر ، گاهی اوقات حتی زودتر تغییر کنند. دیسک های ترمز نیز باید تعویض شوند. اما از آنجا که تسلا از ترمز احیا کننده استفاده می کند ، لنت های ترمز و دیسک های ترمز در معرض ساییدگی کمتری هستند. بنابراین رانندگان تسلا فقط باید 16030 کیلومتر پدها را تغییر دهند.
هالیس جانسون
بدن. بدنه آلومینیومی مدل های تسلا مدل های S و X می تواند تصادفات را گران کند. تعمیرات مدل 3 و Y باید ارزان تر باشد.
بنیامین ژانگ / Business Insider
داخلی. با گذشت زمان ، بیشتر فضای داخلی خودرو سن خود را نشان می دهد. فضای داخلی پرطرفدار تسلا مطمئناً از این روند پیر شدن رنج خواهد برد. با این حال ، من به طور معمول فضای داخلی تسلا قدیمی تر را بررسی می کنم و هیچ موردی پیدا نکرده ام که واقعاً بد باشد. به نظر من ، این به لطف کیفیت و دقیق بودن صاحبان است.
Matthew DeBord / BI
قطعات جداگانه. دارندگان تسلا نمی توانند از تعمیرات جزئی مانند تعویض چراغهای کهنه یا قسمتهای بدن فرسوده جلوگیری کنند.
Matthew DeBord / BI
مشکلات مربوط به طراحی با مدل های قبلی. حتی اگر برخی از وسایل نقلیه نقص طراحی را نشان دهند ، تسلا توسط صاحبان آنها ارزش دارد. برای مثال درهای بال مدل Model X Falcon Wings کاملاً پیچیده هستند …
بنیامین ژانگ / Business Insider
… دستگیره های درهای خود ارائه دهنده مدل اولیه S باعث مشکلاتی شدند. تسلا چندین کارزار فراخوان انجام داده است ، هرچند که زیاد نیست.
Tesla Motors
مخزن بنزین خالی. این روزها خیلی مرتب اتفاق نمی افتد. برای خودروی بنزینی ، می توانید با تماس با سرویس خرابی ، در مدت زمان نسبتاً کمی چند لیتر بنزین دریافت کنید. از طرف دیگر با یک تسلا ، تخلیه کامل باتری به معنای شارژ شدن ساعت هاست ، بسته به دسترسی به ایستگاه های شارژ سریع در سطح 1 و 2.
Matthew DeBord / Business Insider
بکسل. همانند موتور بنزینی ، اگر مایل به شروع کار نباشد ، سرویس بکسل برای Tesla ضروری است.
این مقاله توسط ایلونا تومیچ از انگلیسی ترجمه و ویرایش شده است. شما می توانید اصل را اینجا بخوانید.